Montaż tarczy hamulcowej w samochodzie Mazda MX-3
REKLAMA
REKLAMA
Gdy już zdemontujemy tarczę, należy bardzo dokładnie oczyścić piastę za pomocą szczotki drucianej. Nie usuniemy niestety całej korozji, ale przynajmniej jej część. Warto też spryskać piastę sprayem miedzianym, aby zabezpieczyć nową tarczę przed zapieczeniem.
REKLAMA
Zobacz również: Mazda MX-3: demontaż klocków hamulcowych
Niektórzy uważają, że jest to błąd w sztuce, gdyż powierzchnia utworzona przez spray miedziany nie jest idealnie równa, a powinna taka być. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że samochód Mazda MX-3 jest pojazdem co najmniej 10-cio letnim, a piasta jest częścią rzadko wymienianą na nową, taka powierzchnia z miedzi nie spowoduje różnicy z uwagi na obecną na piaście korozję.
Zobacz również: Jak walczyć z rdzą na tarczach hamulcowych?
Nową tarczę należy umyć specjalnym środkiem odtłuszczającym przed montażem. Zarówno taki preparat, jak i miedź w sprayu kupimy w sklepie lub markecie motoryzacyjnym, a łączny koszt nie powinien przekroczyć 60 złotych.
Po oczyszczeniu, nową tarczę po prostu wsuwamy na szpilki piasty. Warto je również spryskać miedzą, wtedy odkręcanie śrub przy następnym demontażu koła nie będzie problemem. Następnie możemy zamontować zacisk z nowymi klockami i cieszyć się sprawnymi hamulcami.
REKLAMA
REKLAMA