Fiat Panda: regeneracja hamulca
REKLAMA
REKLAMA
W większości sklepów z akcesoriami motoryzacyjnymi możemy zaopatrzyć się w zestaw naprawczy zacisków hamulcowych. Gdy już zakupimy taki zestaw zaczynamy od podniesienia auta i zdjęcia koła. Kluczem 16mm odkręcamy dwie śruby mocujące zacisk i odkręcamy zbiornik wyrównawczy płynu. Za pomocą szczypiec wyciągamy metalowe zabezpieczenie mocowania klocków i odchylamy je, aby swobodnie wyciągnąć zacisk. Za pomocą klucza imbusowego 7 odkręcamy tulejki prowadnicy i odpinamy tłumik drgań.
REKLAMA
Zobacz również: Jak wymienić szczęki hamulcowe?
Gdy mamy już oddzielone jarzmo od zacisku, odkręcamy kluczem 8mm odpowietrznik i za pomocą płaskiego wkrętaka, wyciągamy tłoczek. Następnie wyjmujemy starą uszczelkę i osłonę. Szczotką drucianą czyścimy dokładnie jarzmo i zacisk, a na koniec dokładnie odtłuszczamy wszystko benzyną i pędzelkiem. W zestawie naprawczym znajduje się uszczelka, osłonka, tłoczek, odpowietrznik i osłonki prowadnicy. Wszystkie te elementy zastępujemy starymi smarując podczas montażu specjalną pastą, która powinna być zawarta w zestawie. Na koniec składamy zacisk w odwrotnej kolejności.
Zobacz również: Co powinniśmy wiedzieć o zawieszeniu?
REKLAMA
REKLAMA