Fiat Punto II: regeneracja przednich zacisków hamulcowych
![Regeneracja przednich zacisków hamulcowych fot. Fiat](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nMi5pbmZvci5/wbC9wL19maWxlcy8xMDQwMDAvbWVkaX/VtXzFfMDgwMTIzX2ZfYnJhdm8xNm1qZ/XRfMDhfODA3NzIuanBnIiwidyI6NzcxfQ.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
W sklepie z częściami motoryzacyjnymi dostaniemy zestaw naprawczy do szczęk zaciskowych fiata. W skład takiego zestawu wchodzą:
REKLAMA
- uszczelka tłoczka
- osłonka
- zatyczki i osłonki prowadnicy
- odpowietrznik
- zatyczka odpowietrznika
- tłoczek 54mm
- pasta do cylinderków tłoczków
Rozpoczynamy od podniesienia auta podnośnikiem. Równocześnie zabezpieczamy klinem tylne koło, aby auto się nie stoczyło. Zdejmujemy koło i zabieramy się za odkręcenie zacisku, który jest przymocowany dwoma śrubami 16mm. Następnie odkręcamy korek zbiorniczka płynu hamulcowego, wyciągamy zabezpieczenie mocowania klocków i odchylamy same klocki płaskim śrubokrętem, aby zdjąć zacisk.
Zobacz również: Jak oszczędzać hamulce?
Teraz odpinamy tłumik drgań i kluczem imbusowym 7 odkręcamy dwie tulejki prowadnicy zacisku. Możemy już swobodnie oddzielić od niego jarzmo i odkręcić odpowietrznik kluczem płaskim 8mm, a następnie wyciągnąć tłoczek, podważając go z różnych stron śrubokrętem, aż powoli wyjdzie. W dalszej kolejności wyjmujemy osłonkę i uszczelkę tłoczka – te elementy już nam się do niczego nie przydadzą.
Zobacz również: Jak samodzielnie odpowietrzyć hamulce?
Jarzmo i zacisk czyścimy dokładnie najpierw benzyną, a później najlepiej szczotką drucianą. Jeśli mamy wiertarkę, możemy użyć końcówki ze szczotką, która znacznie ułatwi i przyspieszy regenerację zacisku. Potem jeszcze raz dokładnie czyścimy tłoczek szmatką nasączoną benzyną i zakładamy uszczelkę nasmarowaną pastą. Smarujemy tłoczek, zakładamy go na osłonkę i wkładamy w cylinderek. Na koniec pozostaje tylko nasmarować pozostałe elementy i złożyć wszystko w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA