Jednak nie trzeba ze wszystkim od razu udawać się do fachowca. Pokażemy jak we własnym zakresie pozbyć się tego problemu. Najczęstszym powodem tej usterki jest osłabienie kontaktu taśmy z układem na płytce licznika z wyświetlaczem.
Zaczynamy od odkręcenia za pomocą śrubokręta krzyżakowego dwóch śrub. Za pomocą płaskiego śrubokręta wystarczy podważyć i wysunąć całą konsolę z zegarami i kontrolkami. Wyjęcie jest możliwe tylko wówczas, jeśli zdemontujemy kierownicę lub, wyjmując konsolę, będziemy obracać w bok kierownicę wraz z licznikami.
Zobacz również: Nierówne ładowanie alternatora w Audi A6 C5 – jak to naprawić
Ważne jest, żeby przy odłączaniu kostki z przewodami zapłon w stacyjce był wyłączony. Inaczej może dojść do zwarcia, a co za tym idzie - kompletnego uszkodzenia układu elektronicznego w zegarach.
Dostanie się do środka licznika jest bardzo proste. Wystarczy przekręcić dwa uchwyty, które znajdują się z tyłu konsoli, a następnie zdjąć osłonę panelu. Następnie od razu wyraźnie rzuci się nam w oczy wyświetlacz, z którego należy bardzo delikatnie zdjąć czarną osłonę oraz wyjąć ciemną, kolorową płytkę. Przyczyna naszego problemu, czyli taśma, przylega do wyświetlacza za sprawą dwóch aluminiowych klamerek. Wraz z upływem czasu i zmęczenia materiału przestają ją dociskać z odpowiednią siłą. Dlatego musimy je rozpiąć i wyjąć. Następnie ścisnąć mocno, tak aby znów mogły wystarczająco dociskać taśmę.
Sprawdzenie, czy nasze działanie przyniosło skutki, może odbyć się tylko, gdy złożymy licznik i podłączymy kość do licznika. Jeśli wszystko będzie działać prawidłowo, a powinno, to możemy złożyć licznik.
Zobacz również: Jak wyregulować napięcie ładowania w elektromagnetycznym regulatorze?