Cyfryzacja drogą do rozwoju usług kurierskich

Agnieszka Andrzejczuk
rozwiń więcej
Kurier Siódemka / Photographer Marek Lazowski
Firmy kurierskie w przeciwieństwie do operatorów pocztowych, nie obawiają się postępującej cyfryzacji, ale są jednym z głównych inicjatorów tego procesu. Od lat badają potrzeby swoich klientów i wychodzą im naprzeciw.

Mając na względzie oczekiwania rynku oraz budowanie pozycji lidera tworzą narzędzia, które nie tylko uproszczają i optymalizują procesy wysyłki towaru, ale także ułatwiają klientom dokonywanie wszelkich formalności jak np. księgowanie.

Główną drogą rozwoju firm kurierskich i ich usług jest właśnie cyfryzacja. O ile trudno mówić o cyfryzacji w kontekście samego procesu logistyki (przewozu towaru z jednego miejsca do drugiego), to za pomocą digitalizacji następuje usprawnienie i optymalizacja wszelkich procesów związanych z obsługą towarów, takich jak integracja środowisk uwspólniająca bazy danych przedsiębiorstwa, optymalizacja i eliminacja błędów w procesie wysyłki towarów, dostęp do informacji i komunikacja z klientami.

Bardzo istotną kwestią jest zapewnienie rozwiązań poprawiających komunikację zarówno wewnątrz firmy, jak i z samymi klientami. Dla przykładu udostępniając odbiorcy informacje dotyczące statusu realizacji i doręczenia zamówionego przez niego towaru, możemy nie tylko realnie odciążyć inne działy firmy jak Customer Service lub Sprzedaż ale przede wszystkim skutecznie wpłynąć na sam proces obsługi klienta podnosząc standard, poprawiając skuteczność (czas) dostawy, a w konsekwencji i samego poziomu zadowolenia odbiorcy.


Głównym wyzwaniem stojącym przed firmami kurierskimi w najbliższej przyszłości są konkretne działania zmierzające do zwiększenia szybkości, terminowości rozumianej jako skuteczność dostaw. W związku z tym, szczególne znaczenie zyskują usługi kurierskie z gwarancją godziny dostarczenia towaru. Co więcej, wyraźnym trendem staje się zapewnienie sprawnej komunikacji pomiędzy firmą kurierską, a odbiorcą przesyłki, co znacząco poprawia efektywność dostaw.

Adresat, który będzie szybko i właściwie poinformowany o dostarczanej paczce jest w stanie odpowiednio zareagować w kwestii odbioru towaru w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Te elementy przewagi konkurencyjnej osiągane są poprzez implementowanie rozwiązań IT. Siódemka w swoich wewnętrznych strukturach korzysta z zaawansowanych rozwiązań IT, które zapewniają optymalne zarządzanie firmą i sprawną komunikację pomiędzy działami przedsiębiorstwa. Digitalizacja wkroczyła także w sferę kontaktu z klientami - dzięki nowoczesnemu call-center, zintegrowanemu także z BOK na profilu np. Facebook, firma zapewnia sprawny kontakt z klientami.

Przykładem może być ostatnie rozwiązanie Siódemki, które zaproponowała klientom. Są to Moduły Wysyłkowe 7 Business Ship Control i 7 Office Ship Control. Zostały one stworzone po to, by małe i średnie firmy mogły przyspieszyć i zoptymalizować proces związany z wysyłką paczek do swoich klientów.

Rozwiązanie 7 Business Ship Control współpracuje z systemami magazynowo – sprzedażowymi, takimi jak WF-Mag firmy Asseco Wapro oraz System Symfonia i System Zarządzania Forte, oferowanymi przez Sage. Z kolei 7 Office Ship Control, dedykowany jest najpopularniejszemu programowi do obsługi poczty e-mail, Microsoft Outlook. To właśnie z poziomu tych aplikacji moduły wysyłkowe zarządzają organizacją procesu wysyłki towaru.

Od czasu kiedy firma udostępniła nowe rozwiązania, obserwuje systematyczny wzrost zainteresowania wśród obecnych i potencjalnych klientów. Zdecydowanie najpopularniejszy jest 7 Business Ship Control, dedykowany systemowi WF-Mag. W sumie odnotowano ponad 120 pobrań aplikacji, z czego 70 to właśnie moduły 7 Business Ship Control dla WF-Mag.

Siódemka jest w stałym kontakcie z użytkownikami Modułów Wysyłkowych, dzięki czemu uzyskuje informacje o tym jak rozwiązania się sprawdzają i co można w nich udoskonalić. Z opinii klientów wynika, że doceniają oni przede wszystkim łatwość tworzenia listów oraz dokumentów przewozowych, a także wskazują na eliminację błędów w adresowaniu i obsłudze przesyłek. Firma na bieżąco pracuje nad aktualizacją aplikacji, tak aby stały się one najefektywniejszym rozwiązaniem służącym optymalizacji procesów wysyłkowych. 

Wygodne i efektywne narzędzia podnoszą lojalność klientów, dzięki czemu można zdystansować naszą konkurencję. Wdrożone rozwiązania IT dają realną przewagę firmie na rynku KEP. W pierwszym kwartale 2012 r. Siódemka zanotowała wzrost obrotów o blisko 50 proc.

Moto
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...