Jak firma DSV przetransportowała elementy generatorów eletrowni z Polski do Libanu

fot. DSV
Case study DSV Air & Sea: Transport ładunku ponadgabarytowego, uzwojeń generatorów elektrowni drogą lotniczą.

Firma, duży producent z branży energetycznej zlecił przetransportowanie nowego uzwojenia, służącego do przezwajania stojanów generatorów w elektrowniach. Transport odbył się na trasie Warszawa – Bejrut (Liban).

Dlaczego DSV? 

Współpraca pomiędzy klientem, a DSV sięga kilkunastu lat wstecz. Dzięki usługom świadczonym w tym czasie udało się nam wypracować wzajemne zaufanie. Kiedy więc pojawiła się potrzeba realizacji nietypowego transportu klient postawił na znaną sobie jakość serwisu – mówi Łukasz Wojciechowski z Air Freight Export Department w DSV Air & Sea.

Wybór part charteru był podyktowany głównie krótkim terminem dostawy, który by wiążący dla tego transportu. Droga morska nie wchodziła w tym przypadku w grę. Dodatkowym atutem drogi powietrznej była atrakcyjna cenowo oferta frachtu lotniczego, jaką byliśmy w stanie zapewnić.

Transport krok po kroku

27-tonowy ładunek uzwojenia to zadanie dla czterech tirów i Boeinga 747F. Procedura celna została otworzona w wyznaczonej przez klienta agencji celnej, ze względu na bezpośrednie połączenie ciężarówkami linii lotniczej, po czym zamknięta w biurze DSV w Poznaniu. Towar został zapakowany łącznie w siedem skrzyń, z czego cztery o wymiarach 770x230x220cm.

Aby sprostać wymaganiom załadunku, konieczne było wykorzystanie czterech ciągników z naczepami 13,6m o rozsuwanym dachu oraz specjalnych suwnic. Cały proces załadunku i transportu został skoordynowany i nadzorowany przez DSV Air & Sea w Warszawie. Part charter leciał z ładunkiem na odcinku Bruksela – Bejrut i został zrealizowany przez linię Cargolux – podsumowuje Łukasz Wojciechowski z Air Freight Export Department w DSV Air & Sea.

Kiedy pojawiają się niestandardowe oczekiwania, mamy okazję wykorzystać naszą wiedzę i doświadczenie. Coraz częściej obsługujemy zlecenia, przy których nie można załadować towaru na samolot rejsowy, a klient oczekuje doskonałego serwisu z dostarczeniem od drzwi do drzwi, wraz z obsługą celną i monitoringiem transportu – dodaje Krzysztof Suchodoła, zastępca dyrektora zarządzającego w DSV Air & Sea.

Moto
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...