Terminale intermodalne to przyszłość łańcuchów dostaw

Artur Jadeszko
rozwiń więcej
ShutterStock
Pod koniec kwietnia uruchomiono terminal intermodalny firmy ATC Rail. Uruchomienie nowego terminalu kontenerowego w Poznaniu z pewnością usprawni procesy dystrybucyjne firm zlokalizowanych na terenie Wielkopolski, a w przepływach towarów pomiędzy portami morskimi a siecią drogową.

Wielkopolska jest silnie uprzemysłowionym regionem, świadomie stymulującym wzrost swojego potencjału gospodarczego, wspierającym nowoczesne rozwiązania w różnych obszarach w celu umacniania regionalnej konkurencyjności.

Fakt zlokalizowania w takim miejscu infrastruktury intermodalnej dodatkowo podnosi jego atrakcyjność w oczach obecnych i potencjalnie zainteresowanych pojawieniem się tu przedsiębiorstw.

ATC Rail zaczął budowę własnej sieci od Poznania, ale niedługo na naszej mapie terminali intermodalnych oprócz Poznania pojawi się położone w centralnej Polsce Radomsko. Aktualnie już oferujemy połączenia do Łodzi, a na kolejnych etapach inwestycji w sieć, będziemy otwierać kolejne lokalizacje.

Intermodal ma kilka wyraźnych przewag: stabilność cen i parametrów operacyjnych, możliwość optymalizacji i obniżenia cen w stosunku do coraz droższego transportu drogowego oraz możliwość znaczącego minimalizowania kosztów społecznych.

W rzeczywistości zdominowanej przez transport drogowy to argumenty, które każdy logistyk potrafi oszacować. Infrastruktura drogowa w Polsce nie spełnia potrzeb polskiej gospodarki. Nasze drogi już dziś są nieprzejezdne na wielu odcinkach, a biznes ponosi coraz wyższe koszty transportu.

W sytuacji rosnących opłat za autostrady, e-myta, akcyzy, rosnących cen paliw, transport kombinowany jest świadomym, zdroworozsądkowym wyborem i trzeba tylko czasu, abyśmy stworzyli sobie odpowiednie narzędzia do przeniesienia ładunków z dróg na tory. Łatwiej budować połączenia intermodalne niż przenieść fabrykę.

Inwestycje w kolej, realizowane w ramach projektów UE, będą działać na rozwój intermodalności w Polsce jak zdrowy doping. Mamy, jako kraj, ogromny potencjał wzrostu w porównaniu do innych gospodarek europejskich.

Nie jest to dla nikogo na rynku niespodzianka. Spodziewaliśmy się tego wzrostu i jesteśmy na to przygotowani. Trudno o komentarz do wzrostu cen, który byłby pochwałą zmiany, ale najważniejsza jest umiejętność dostosowania się do sytuacji.

Między innymi odpowiedzią na wzrost stawek za dostęp do infrastruktury jest aktualnie wdrażany przez ATC Rail projekt intermodalny.

Moto
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...