TimoCom: Jak firma transportowa może bronić się przed przestępcami

Kradzieże ładunków to poważny proglem całej branży trransportowej / ShutterStock
Kradzieży ładunku można zapobiec. TimoCom wyjaśnia jak przeciwdziałać temu procederowi. Prezentuje możliwości, za pomocą których firmy spedycyjne, transportowe i logistyczne mogą zmniejszyć ryzyko.

Własna, wielostopniowa sieć bezpieczeństwa oraz wskazówki dotyczące postępowania nie powinny pozostawić przestępcom żadnych możliwości zaatakowania.

Kradzieże ładunków

Według badań holenderskiej firmy consultingowej NEA, które zostały przeprowadzone w 2007 roku na zlecenie Parlamentu Europejskiego, kradzieże frachtów w Unii Europejskiej prowadzą do szkód, które rocznie wynoszą ponad 8 miliardów euro.

Następstwa są zazwyczaj jeszcze poważniejsze: przepadające przesyłki powodują zatrzymanie produkcji, co prowadzi z kolei do anulowania zamówienia, utraty wizerunku, a w najgorszym wypadku do upadłości. Przedsiębiorstwa mogą jednak już na samym początku ograniczyć ryzyko strat na wszystkich płaszczyznach – np. przez uwrażliwienie współpracowników i praktyczne strategie zapobiegające. 


Aspekt bezpieczeństwa powinien być zakotwiczony na stałe we wszystkich decyzjach podejmowanych podczas codziennej pracy. Wraz ze wzrostem transportu drogowego towarów zwiększa się bowiem także przestępczość w branży.

Zagrożeni kierowcy ciężarówek

Podczas gdy wcześniej sprawcy byli pojedynczy, dziś najczęściej mamy do czynienia z całymi zorganizowanymi bandami.

Fikcyjne firmy powstają szybko i nadużywają tożsamości przyzwoitego przedsiębiorstwa. Dodatkowo mamy także do czynienia z tzw. „zgniłymi jajami”, które podając się za porządnych kandydatów wkradają się do firm. Jeśli tacy pracownicy zostaną zatrudnieni bez dokładnego sprawdzenia ich na podstawie referencji i świadectw, mogą bez przeszkód wyrządzić szkody w organizacji.

Dlatego też, powinno się bardzo dokładnie zwracać uwagę, komu udziela się dostępu do ważnych danych. Podczas kradzieży ładunków najbardziej zagrożeni są kierowcy samochodów ciężarowych.

Jednak pobicia nie występują tutaj często. Dysponenci mogą wykorzystać swoje techniczne i organizacyjne możliwości, aby konkretnie wspierać kierowców i zapobiegać tego typu incydentom. Zaleca się planowanie tras wyłącznie z uwzględnieniem bezpiecznych miejsc postojowych i parkingowych.

Szczegóły dotyczące transportu powinny być wymieniane wyłącznie między kierowcą, dyspozytorem a kierownictwem.

TimoCom stawia na kompleksowość i handlową staranność

Te same zasady przezorności dotyczą pracy z platformami online. Stabilność techniczna i przyjazność wobec użytkowników nie stanowią wystarczających czynników jakości podczas wyboru giełdy transportowej.

Równie ważna jest koncepcja bezpieczeństwa oferenta. TimoCom, usługodawca IT z Düsseldorfu, wraz ze swoją giełdą ofert transportowych, z powodzeniem, działa już ponad 14 lat na rynku. W dużej mierze jest to związane z poczuciem pewności samych użytkowników, którzy wiedzą, że znajdują się w dobrych rękach.

Przedsiębiorstwo oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie pomocy klientom i wielostopniową sieć bezpieczeństwa. Wysokie standardy techniczne dbają o to, aby w każdym czasie możliwa była szybka i bezpieczna praca. Każdy użytkownik otrzymuje ponadto dostęp w formie niemożliwego do odszyfrowania klucza bezpieczeństwa.

Z zasady klientami TimoCom mogą zostać tylko te firmy, które mają udokumentowaną minimum sześciomiesięczną aktywną działalność na rynku. Przed włączeniem sprawdzane są wszystkie ważne dokumenty przedsiębiorstwa. Również po podpisaniu umowy przeprowadzana jest kontrola użytkowników.

Za pomocą algorytmów wyodrębnia się nietypowe działania uczestników giełdy. Jednak właściwe zlecenia zawierane są poza giełdą – bez dalszego udziału oferenta giełdy. Dlatego właśnie TimoCom informuje swoich członków o możliwych niebezpieczeństwach i możliwych działaniach prewencyjnych.

Jak uniknąć kradzieży w transporcie

We współpracy z międzynarodowym brokerem ubezpieczeniowym SCHNUCK Group przedsiębiorstwo przygotowało praktyczną listę kontrolną zawierającą wskazówki dotyczące zapobieganiu kradzieży.

TimoCom zamierza również apelować o handlowy obowiązek staranności użytkowników. „Codziennie wkładamy dużo pracy, aby wszystko funkcjonowało bez przeszkód. Każde zlecenie posiada jednak inne właściwości, dlatego również sam klient musi w każdym przypadku sprawdzać swojego partnera biznesowego”, wyjaśnia Marcel Frings Chief Representative firmy TimoCom.

Więcej informacji dotyczących pakietu bezpieczeństwa TimoCom Secure można znaleźć na stronie www.timocom.pl w rubryce „Bezpieczeństwo”. Tam znajdują się również wszystkie listy kontrolne do bezpłatnego pobrania.

Moto
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...