Globalne wyzwania stojące przed branżą logistyczną

Marvin’a O. Schlanger, CEO CEVA Logistics / Media
Jakie globalne wyzwania stoją przed branżą logistyczną? Czy sytuacja na światowych rynkach się poprawi?

Marvin O. Schlanger, CEO firmy CEVA Logistics, jednego ze światowych liderów zarządzania łańcuchem dostaw, otworzył dyskusję panelową podczas 11-ego dorocznego szczytu 3PL w Chicago.

Szkopuł tkwi w optymalizacji łańcucha dostaw

O branży łańcucha dostaw Schlanger powiedział: „Rozległość i kompleksowość działalności branży łańcucha dostaw, wspierającej klientów, mają decydujące znaczenie dla sukcesu klienta. Zakres umiejętności, wiedza oraz zaangażowanie to coś, z czego powinniśmy być dumni. Jednak wartość, którą dostarczamy, wykracza poza zwykłą redukcję kosztów przeładunku towarów. Prawdziwa wartość tworzona jest poprzez wspólną pracę klienta i dostawcy w celu optymalizacji projektowania całego łańcucha dostaw”.

Schlanger dodał: „W odpowiedzi na tę potrzebę CEVA stworzyła praktykę konsultingu i obecnie dostarczamy tę wartość. Nasza oferta rozwiązań łańcucha dostaw daje klientom więcej informacji na temat przemieszczania się ich towarów. Te dwa przykłady pokazują w jaki sposób będziemy dalej koncentrować się na doskonałości działań operacyjnych na rzecz naszych klientów”.

Gospodarka światowa - będzie lepiej

O gospodarce światowej Schlanger powiedział: „W większości widzimy ją w ten sam sposób. Całościowo gospodarka światowa nie jest zbyt silna. Europa jest szczególnie słaba, a sytuacja nie poprawia się.

Jednak ogólnie widzę przyszłość optymistycznie. Rewolucja energetyczna w USA przynosi odrodzenie produkcji, które będzie stymulowało amerykańską gospodarkę i wydatki konsumpcyjne. W przeszłości mieliśmy okazję zaobserwować, jak konsumenci w USA pomagali podźwignąć gospodarki na świecie”.

Jaka jest przyszłość CEVA Logistics: „Pewnie patrzymy w przyszłość i koncentrujemy się na rozwoju działalności. Ostatnio ogłosiliśmy szereg inwestycji i kontraktów, które przyniosą nam korzyści
w przyszłości.

Na przykład, informowaliśmy o umowie z IBM dotyczącej usług cloud computing, wzmacniającej nasze inwestycje w infrastrukturę IT.

Otworzyliśmy centrum City of Pharma w mieście Stradella we Włoszech, umożliwiające firmie CEVA dotarcie do 13.500 aptek, szpitali i innych lokalizacji. Inwestycja ta została oparta na sukcesie centrum City of Books, które obecnie zajmuje się przeładunkiem ponad połowy książek czytanych we Włoszech każdego roku.

Otworzyliśmy również Centrum Doskonałości Logistycznej (Center of Logistics Excellence) w Jacksonville na Florydzie, gdzie prezentujemy klientom pełen zakres naszych możliwości w prawdziwym środowisku operacyjnym".

Schlanger dodał: „Nasz globalny zasięg stanowi korzyść zarówno dla CEVA jak i dla naszych klientów. Posiadamy niezrównane możliwości, jeśli chodzi o projektowanie rozwiązań, a nasze nowe oferty spotykają się z zainteresowaniem na rynku. CEVA ma odpowiednią pozycję do osiągnięcia sukcesu w branży łańcucha dostaw. Jesteśmy wdzięczni naszym klientom za ich działalność i mamy zamiar inwestować więcej, aby podnosić wartość, jaką im dostarczamy".

Źródło: Materiały prasowe CEVA

Moto
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...