REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe centrum magazynowe w Lublinie

REKLAMA

REKLAMA

W Lublinie powstaje nowe centrum magazynowo - biurowe. Inwestycję wartą 60 mln. złotych realizuje spółka Wikana.

Spółka Wikana rozpoczęła budowę centrum biurowo-magazynowego w Lublinie. Inwestycja o wartości około 60 mln zł ma być zakończona w czerwcu przyszłego roku.

REKLAMA

We wtorek wmurowano kamień węgielny pod budowę centrum, nazwanego Wikana Biznes Park. Powstaje on w lubelskiej podstrefie Specjalnej Strefy Ekonomicznej Europark Mielec, niedaleko lotniska budowanego w Świdniku. 

Hala magazynowa o powierzchni 14 tysięcy metrów kw.

REKLAMA

Wikana Biznes Park będzie się składał z dwu budynków biurowych o łącznej powierzchni 14 tys. metrów kwadratowych oraz hali magazynowej liczącej także 14 tys. metrów kwadratowych powierzchni. Pierwszy budynek biurowy oraz magazyny mają być gotowe w listopadzie tego roku, natomiast drugi budynek biurowy - w czerwcu przyszłego roku.

Biura i magazyny będą przeznaczone pod wynajem. "Docelowo może tu pracować około tysiąca osób, liczymy na to, że tyle miejsc pracy powstanie, prowadzimy już rozmowy z zainteresowanymi firmami" - powiedział prezes Wikana SA, Sylwester Bogacki.

Prezydent Lublina Krzysztof Żuk podkreślił, że tworzenie nowych powierzchni biurowych jest ważne dla rozwoju usług finansowo-księgowych, prawnych i informatycznych, w czym miasto chce się specjalizować. "Byłoby to niemożliwe bez takich firm jak Wikana, czy innych, które tworzą powierzchnie biurowe. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Centrum logistyczne

Centrum logistyczne też jest specjalizacją przyszłościową, którą chcemy wpisać w gospodarkę Lublina" - powiedział Żuk.

Kompleks Wikana Biznes Park powstaje na obszarze blisko 4 ha, generalnym wykonawcą inwestycji jest spółka Henpol. Wikana finansuje inwestycję w 20 proc. ze środków własnych, a w 80 proc. z kredytu.

Lubelska podstrefa Europarku Mielec istnieje od 2007 r. Dotychczas pozwolenie na działalność w niej uzyskało 18 inwestorów. Zadeklarowali oni poniesienie nakładów w wysokości 590 mln zł i stworzenie 850 nowych miejsc pracy. Działalność rozpoczęło sześć firm, które zainwestowały 395 mln zł i stworzyły 242 nowe miejsca pracy.

(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA