Hamulce piszczą po wymianie? Na początek warto zatem wyjaśnić, że wbrew obiegowej opinii to wcale nie hamulce piszczą. Tak, niskiej jakości części nie będą zachowywać się jak markowe tarcze i klocki. Nieprzyjemny dźwięk jest jednak w głównie wynikiem wysokiej częstotliwości drgań występujących podczas naciskania klocka na tarczę. A z tego punktu widzenia o denerwującej przypadłości zadecydować może co najmniej kilka czynników - w tym głównie błędy popełnione w czasie montażu nowych części.
Hamulce piszczą po wymianie? Najczęstsze błędy mechaników:
- podczas wymiany mechanik nie oczyścił zacisków hamulcowych. W ten sposób między prowadnicą klocka a jarzmem zacisku nie ma prawidłowej odległości i to powoduje wibracje występujące w czasie hamowania.
- podczas wymiany mechanik nie oczyścił tłoka i powierzchni zacisku. W ten sposób tworzy się przestrzeń niesymetryczna, która przekłada się na drgania. W tym przypadku istnieje możliwość zastosowania podkładki wklejanej od strony tłoczka.
- mechanik nie pamiętał o wymianie tulei gumowych prowadzących za zaciskach. Ich wymiana jest konieczna co 100 tysięcy kilometrów.
- zastosowanie niewłaściwego smaru. W ten sposób nie ma szczeliny między klockiem a tarczą - tarcza uszkadza się już po kilku tysiącach kilometrów i powoduje wibracje.