REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Montaż brewki reflektora - zrób to sam

Jakub Czyżkowski
fot. Seat
fot. Seat

REKLAMA

REKLAMA

Przed przygotowaniem do montażu, warto upewnić się czy brewki, które chcemy wybrać, pasują do kształtu naszego reflektora. Uzależniony jest od tego poprawny montaż brewki na reflektorze i długotrwały efekt.

Przygotowania

REKLAMA

Przed rozpoczęciem montażu, warto przygotować niezbędne narzędzia i materiały: papierowa taśma samoprzylepna, klej do montażu, odtłuszczacz (np. benzyna ekstrakcyjna), mydło w płynie, papier ścierny (400). Na początku przykładamy brewkę do reflektora, aby ustalić jej położenie i sprawdzić czy powierzchnie dokładnie przylegają do siebie. Przykładamy brewkę do reflektora i dokładnie ustalamy jej położenie. Brewki należy dokładnie spolerować papierem ściernym w celu usunięcia chropowatości powierzchni. Brewka musi dokładnie przylegać do reflektora co zapewni prawidłowe przyklejenie elementu. Zaznaczamy na reflektorze kształt brewki (np. korektorem, flamastrem).

Zobacz również: Jak odnowić felgi samochodowe?

Montaż

Zabezpieczamy taśmą papierową reflektor, wokół sporządzonego wcześniej odrysowanego kształtu brewki. Warto zabezpieczyć również same brewki po zewnętrznych stronach (na wypadek wyciekania kleju). Dokładnie odtłuszczamy klejone powierzchnie i czyścimy z pyłu i zanieczyszczeń. Kolejnym krokiem, jest nałożenie kleju na brewkę i przyłożenie jej w odpowiednim miejscu. Należy równomiernie dociskać brewkę, co zapewni właściwe mocowanie. Czas wiązania (zastygania) kleju, należy sprawdzić w instrukcji obsługi kleju. Przeciętnie jest to ok. pierwszych 10-15 minut, kiedy klej wstępnie zastyga. Zabezpieczamy jeszcze brewki, przyklejając je do reflektora i do maski, samoprzylepną taśmą papierową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Czym charakteryzują się felgi skręcane?

Ostatnie kroki...

Nadmiar kleju zbieramy palcem (najlepiej zwilżonym mydłem w płynie), zwracając uwagę, aby ten nie dostał się na lakier czy na niezabezpieczone elementy plastikowej brewki. Po wstępnym zastygnięciu kleju, odklejamy zabezpieczającą taśmę papierową. Taśmę, która mocuje nasze brewki do karoserii i reflektora, podtrzymując ją, możemy ją odkleić po ok 3 - 4 godzinach. Chcąc wyruszyć tuningowanym autem na jezdnię, warto odczekać ok. 10 -12 godzin, co zapewni pełne zastygnięcie kleju.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA