REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Montaż brewki reflektora - zrób to sam

Jakub Czyżkowski
fot. Seat
fot. Seat

REKLAMA

REKLAMA

Przed przygotowaniem do montażu, warto upewnić się czy brewki, które chcemy wybrać, pasują do kształtu naszego reflektora. Uzależniony jest od tego poprawny montaż brewki na reflektorze i długotrwały efekt.

Przygotowania

REKLAMA

Przed rozpoczęciem montażu, warto przygotować niezbędne narzędzia i materiały: papierowa taśma samoprzylepna, klej do montażu, odtłuszczacz (np. benzyna ekstrakcyjna), mydło w płynie, papier ścierny (400). Na początku przykładamy brewkę do reflektora, aby ustalić jej położenie i sprawdzić czy powierzchnie dokładnie przylegają do siebie. Przykładamy brewkę do reflektora i dokładnie ustalamy jej położenie. Brewki należy dokładnie spolerować papierem ściernym w celu usunięcia chropowatości powierzchni. Brewka musi dokładnie przylegać do reflektora co zapewni prawidłowe przyklejenie elementu. Zaznaczamy na reflektorze kształt brewki (np. korektorem, flamastrem).

Zobacz również: Jak odnowić felgi samochodowe?

Montaż

Zabezpieczamy taśmą papierową reflektor, wokół sporządzonego wcześniej odrysowanego kształtu brewki. Warto zabezpieczyć również same brewki po zewnętrznych stronach (na wypadek wyciekania kleju). Dokładnie odtłuszczamy klejone powierzchnie i czyścimy z pyłu i zanieczyszczeń. Kolejnym krokiem, jest nałożenie kleju na brewkę i przyłożenie jej w odpowiednim miejscu. Należy równomiernie dociskać brewkę, co zapewni właściwe mocowanie. Czas wiązania (zastygania) kleju, należy sprawdzić w instrukcji obsługi kleju. Przeciętnie jest to ok. pierwszych 10-15 minut, kiedy klej wstępnie zastyga. Zabezpieczamy jeszcze brewki, przyklejając je do reflektora i do maski, samoprzylepną taśmą papierową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Czym charakteryzują się felgi skręcane?

Ostatnie kroki...

Nadmiar kleju zbieramy palcem (najlepiej zwilżonym mydłem w płynie), zwracając uwagę, aby ten nie dostał się na lakier czy na niezabezpieczone elementy plastikowej brewki. Po wstępnym zastygnięciu kleju, odklejamy zabezpieczającą taśmę papierową. Taśmę, która mocuje nasze brewki do karoserii i reflektora, podtrzymując ją, możemy ją odkleić po ok 3 - 4 godzinach. Chcąc wyruszyć tuningowanym autem na jezdnię, warto odczekać ok. 10 -12 godzin, co zapewni pełne zastygnięcie kleju.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA