REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 2.2 SKYACTIV-D 150 KM - Mazda3

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 2.2 SKYACTIV-D dostępny w modelu Mazda3 ma niski stopień sprężania, dwie turbosprężarki i filtr DPF.
Silnik 2.2 SKYACTIV-D dostępny w modelu Mazda3 ma niski stopień sprężania, dwie turbosprężarki i filtr DPF.
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Mazda3 jako najnowszy model w gamie japońskiego producenta oferowana jest m.in. z silnikiem 2.2 SKYACTIV-D. Dlaczego według producenta jednostka ta jest zupełnie inna od konkurencyjnych rozwiązań?

Wysokoprężny silnik 2.2 SKYACTIV-D ma szesnasto zaworową głowicę, pojemność skokową równą 2191 cm3 i moc maksymalną 150 KM uzyskiwaną aż przy 4500 obr./min. Rozrząd napędzany jest poprzez łańcuch, a zasilanie paliwem realizowane jest poprzez szynę Common Rail. Współpracuje ona z wielootworowymi, piezoelektrycznymi wtryskiwaczami paliwa mogącymi realizować do 9-ciu wtrysków wciągu jednego cyklu! Maksymalne ciśnienie jakie obsługują to 2000 barów.

REKLAMA

Zobacz też: Nowy silnik Forda - 1.0 Ecoboost

Silnik 2.2 SKYACTIV-D - dane techniczne

Typ silnika R4 DOHC 16-zaw.
Pojemność skok. cm3 2191
Średn. cyl.x skok tłoka mm 86,0x94,3
Napęd rozrządu Łańcuchowy
Układ wtrysku paliwa Wtrysk bezpośredni
Stopień sprężania 14.0:1
Układ oczyszczania spalin Katalizator utleniający i filtr DPF
Moc maks. kW(KM)/obr./min 110 (150)/4500
Maks. moment Nm/obr./min 380/1800
Paliwo CN 51 (ON)
Pojemność zbiorn. paliwa l 51
Pojemność miski olejowej l 4,8

Silnik 2.2 SKYACTIV-D - zmienne fazy rozrządu i niski stopień sprężania

Silnik wyposażono w zmienne fazy rozrządu zaworów wylotowych, co ma na celu stabilizować spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej i zapobiegać tzw. wypadaniu zapłonów.

Zobacz też: Silnik 4,4l Twin Turbo w BMW M5 - jak działa?

To czym Mazda chwali się w swoich nowych silnikach z serii SKYACTIV-D to bardzo niski stopień sprężania wynoszący 14:1. Pozwala on m.in. na zastosowanie lżejszych materiałów w jego konstrukcji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 2.2 SKYACTIV-D - sekwencyjne turbodoładowanie

Duża moc uzyskiwana w sposób liniowy to zasługa sekwencyjnego turbodoładowania. Dwie turbosprężarki pracują osobno, w zależności od obciążenia jednostki napędowej. Mniejsza z nich działa w niskim zakresie prędkości obrotowej, a większa w wyższym. Odpowiednią temperaturę sprężonego powietrza zapewnia duży intercooler.

Zobacz też: Silnik BMW 1.5 TwinPower Turbo : opis i budowa

Silnik 2.2 SKYACTIV-D - filtr cząstek stałych

Jednostka 2.2 SKYACTIV-D jest standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych. Moc na przednie koła przekazuje za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Opcjonalnie dostępna jest skrzynia automatyczna wyposażona również w sześć przełożeń.

Osiągi Mazdy3 w wersji sedan z silnikiem 2.2 SKYACTIV-D

Osiągi
Prędkość maks. km/h 213
Przyspieszenie (0-100 km/h) s 8
Zużycie paliwa
Miejskie L/100 km 4,7
Pozamiejskie L/100 km 3,5
Średnie L/100 km 3,9
Emisja CO2 (średnia) g/km 104
Norma emisyjna Euro 6

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA