Silnik 2.2 SKYACTIV-D 150 KM - Mazda3

REKLAMA
REKLAMA
Wysokoprężny silnik 2.2 SKYACTIV-D ma szesnasto zaworową głowicę, pojemność skokową równą 2191 cm3 i moc maksymalną 150 KM uzyskiwaną aż przy 4500 obr./min. Rozrząd napędzany jest poprzez łańcuch, a zasilanie paliwem realizowane jest poprzez szynę Common Rail. Współpracuje ona z wielootworowymi, piezoelektrycznymi wtryskiwaczami paliwa mogącymi realizować do 9-ciu wtrysków wciągu jednego cyklu! Maksymalne ciśnienie jakie obsługują to 2000 barów.
REKLAMA
REKLAMA
Zobacz też: Nowy silnik Forda - 1.0 Ecoboost
Silnik 2.2 SKYACTIV-D - dane techniczne
| Typ silnika | R4 DOHC 16-zaw. | |
| Pojemność skok. | cm3 | 2191 |
| Średn. cyl.x skok tłoka | mm | 86,0x94,3 |
| Napęd rozrządu | Łańcuchowy | |
| Układ wtrysku paliwa | Wtrysk bezpośredni | |
| Stopień sprężania | 14.0:1 | |
| Układ oczyszczania spalin | Katalizator utleniający i filtr DPF | |
| Moc maks. | kW(KM)/obr./min | 110 (150)/4500 |
| Maks. moment | Nm/obr./min | 380/1800 |
| Paliwo | CN 51 (ON) | |
| Pojemność zbiorn. paliwa | l | 51 |
| Pojemność miski olejowej | l | 4,8 |
Silnik 2.2 SKYACTIV-D - zmienne fazy rozrządu i niski stopień sprężania
Silnik wyposażono w zmienne fazy rozrządu zaworów wylotowych, co ma na celu stabilizować spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej i zapobiegać tzw. wypadaniu zapłonów.
Zobacz też: Silnik 4,4l Twin Turbo w BMW M5 - jak działa?
REKLAMA
To czym Mazda chwali się w swoich nowych silnikach z serii SKYACTIV-D to bardzo niski stopień sprężania wynoszący 14:1. Pozwala on m.in. na zastosowanie lżejszych materiałów w jego konstrukcji.
Silnik 2.2 SKYACTIV-D - sekwencyjne turbodoładowanie
Duża moc uzyskiwana w sposób liniowy to zasługa sekwencyjnego turbodoładowania. Dwie turbosprężarki pracują osobno, w zależności od obciążenia jednostki napędowej. Mniejsza z nich działa w niskim zakresie prędkości obrotowej, a większa w wyższym. Odpowiednią temperaturę sprężonego powietrza zapewnia duży intercooler.
Zobacz też: Silnik BMW 1.5 TwinPower Turbo : opis i budowa
Silnik 2.2 SKYACTIV-D - filtr cząstek stałych
Jednostka 2.2 SKYACTIV-D jest standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych. Moc na przednie koła przekazuje za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Opcjonalnie dostępna jest skrzynia automatyczna wyposażona również w sześć przełożeń.
Osiągi Mazdy3 w wersji sedan z silnikiem 2.2 SKYACTIV-D
| Osiągi | ||
| Prędkość maks. | km/h | 213 |
| Przyspieszenie (0-100 km/h) | s | 8 |
| Zużycie paliwa | ||
| Miejskie | L/100 km | 4,7 |
| Pozamiejskie | L/100 km | 3,5 |
| Średnie | L/100 km | 3,9 |
| Emisja CO2 (średnia) | g/km | 104 |
| Norma emisyjna | Euro 6 |
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA


