Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 2.0 TFSI 211KM

Kamil Fraszkiewicz
rozwiń więcej
Największy mankament silnika 2.0TFSI o mocy 211KM to bardzo duże zużycie oleju. / Audi
Przy wyborze samochodu dużą wagę przykładamy do zastosowanego w nim silnika. Jednostka 2.0 TFSI 211KM zapewnia świetne osiągi, jednak jak się okazuje boryka się z pewnymi problemami, które wyraźnie podnoszą koszty jej eksploatacji.

2.0 TFSI 211KM: opinie kierowców brzmią...

Benzynowy silnik 2.0 TFSI o mocy 211KM to druga generacja jednostki 2.0TFSI, która zadebiutowała w Audi A3 Sportback w 2004 roku. Nowsza wersja, która pojawiła się w 2008 roku, oprócz wyraźne większej mocy, zyskała też system sterowania zaworami ssącymi Valvelift. Wzrost mocy i osiągów nie poszedł w parze ze wzrostem jakości samej jednostki napędowej. Wielu użytkowników aut z tym silnikiem (m.in. modeli A5,A4 B8, Q5) zgłasza problem jego nadmiernego apetytu na olej. Producent dopuszcza zużycie oleju silnikowego na poziomie 0,5 litra na 1000km, co może budzić wątpliwości co do jego jakości. Oznacza to bowiem, że przy standardowym okresie przeglądowym, wykonywanym wg zaleceń Audi co 15 tys. km, należy dolać do silnika 7,5 litra oleju!

Audi w silniku 2.0 TFSI postawiło na kilka kluczy do sukcesu. Motor posiada m.in. wtrysk bezpośredni, który miał poprawić precyzję pracy, a do tego obniżyć spalanie.

Zobacz też: Wady i zalety silnika 1.9 TDI

2.0 TFSI: należy spodziewać zużycia oleju

Firma Audi, mimo wielu zgłoszeń od swoich klientów dotyczących tego problemu, nie przeprowadziła akcji serwisowej, ale osoby, które zauważą u siebie spore ubytki oleju w krótkim przedziale czasowym, mogą reklamować ten defekt, o ile ich auto posiada jeszcze gwarancję. Są dwa warianty naprawy silnika 2.0 TFSI 211KM.

  • Jeśli zużycie oleju kształtuje się na poziomie powyżej 0,5l/1000km(badane na zasadzie próby olejowej z zaplombowanym silnikiem) producent przeprowadza stosunkowo prostą naprawę polegającą na wymianie odmy odpowietrzającej skrzynię korbową, pierścienia uszczelniającej wał korbowy(czyli tzw. pierścień Simmerringa) na mocniejszy oraz wgraniu nowego oprogramowania do komputera.
  • Jeśli zużycie oleju przez jednostkę napędową  przekracza 0,7l/1000km, silnik poddawany jest głębokim modyfikacjom, polegającym na wymianie tłoków wraz pierścieniami oraz korbowodami. Ta sama operacja dotyczy tych silników, u których pierwszy wariant naprawy(nowa odma,  simmerring, software) nie przyniósł poprawy. Tak naprawdę jest to jedyna słuszna droga na wyeliminowanie nadmiernego zużycia oleju w jednostce 2.0TFSI, który jednak z racji kosztów jest unikany przez serwisy Audi.

Zobacz też: Eksploatacja silnika 1.6 T

2.0 TFSI 211KM: opinie kierowców były mało optymistyczne. Pierwsza generacja benzyniaka zużywała duże ilości oleju. A to oznacza, że należy spodziewać się usterki samej jednostki, jak i osprzętu w postaci turbosprężarki. Później problem występujący w silniku choć częściowo usunięto.

Zakup Audi 2.0 TFSI: dobrze sprawdź historię

Należy pamiętać, że silnik 2.0TFSI, w niektórych przypadkach, potrafi spalić nawet ponad 1 litr oleju na 1000km. Z tego powodu warto zwrócić uwagę przy zakupie auta z tym silnikiem, czy historia serwisowa samochodu obejmuje naprawę jednostki napędowej. Największe ryzyko dotyczy modeli z roczników 2009-2011, choć problem ten nie jest obcy także autom z poprzednią wersją tego silnika(bez Valvelift).

Już w najbliższym czasie przedstawimy kolejną jednostkę napędową, która stwarza problemy eksploatacyjne właścicielom konkretnych modeli aut.

Moto
W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

pokaż więcej
Proszę czekać...