Zimowe paliwa dostępne na stacjach benzynowych można podzielić na dwa rodzaje. Podział dotyczy głównie oleju napędowego, bo to ON ma cechy, które są przyczyną problemów podczas eksploatacji w zimie.
Pierwszy rodzaj zimowych paliw, to ciecze, które są przystosowane do eksploatacji w warunkach lekkiego mrozu. Drugi rodzaj jest przystosowany do eksploatacji w warunkach srogiej zimy i bardzo niskich temperatur powietrza.
Jednym z takich paliw odpornych na siarczysty mróz jest olej napędowy Arktyczny Diesel Gold.
Zobacz też: Wysokooktanowe paliwo - czy poprawia osiągi samochodu?
Olej napędowy na duży mróz nie zmętnieje do -22 °C
Arktyczny DieselGold, w odróżnieniu od standardowych zimowych olejów napędowych, charakteryzuje się obniżoną Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra (CFPP), której wartość jest równa -32°C, a w zależności od warunków może sięgać nawet -45°C. Ponadto w odróżnieniu od paliwa standardowego, Arktyczny DieselGold ma również gwarantowaną Temperaturę Mętnienia (CP) na poziomie -22°C. Temperatura ta określa moment, w którym w oleju napędowym pojawiają się już pierwsze kryształki parafin, mające zdolność do łączenia się w większe cząsteczki, mogące ograniczać swobodny przepływ paliwa przez filtr.
Dzięki obniżonej temperaturze mętnienia, Arktyczny DieselGold, jako jedyne paliwo na rynku w Polsce gwarantuje nie tylko bezproblemowy rozruch zimnego silnika w temperaturze do -32°C, ale również jego płynną pracę w dalszej fazie działania. Dodatkowo Arktyczny DieselGold nie zawiera biokomponentów, które często bywają przyczyną powstania osadów w układzie wtryskowym oraz wpływają negatywnie na zimowe właściwości oleju napędowego.
Zobacz też: Liczba oktanowa paliwa - o czym nam mówi?
Arktyczny LPG
Skład zimowego SupraGaz został dobrany w taki sposób, aby w trudnych warunkach atmosferycznych ilość gazu bardziej lotnego (propanu) była odpowiednio większa, dzięki czemu silnik może pracować równomiernie i wydajnie.