REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG

Właściwa ocena stanu silnika pozwala określić zakres napraw, niezbędnych do przywrócenia mu jego pełnej sprawności.
Właściwa ocena stanu silnika pozwala określić zakres napraw, niezbędnych do przywrócenia mu jego pełnej sprawności.

REKLAMA

REKLAMA

Nie wszystkie silniki dobrze współpracują z instalacją LPG. W wielu przypadkach dłuższa ich eksploatacja na gazie powoduje, że wypaleniu ulegają m.in. gniazda zaworowe. Dlaczego tak się dzieje i na czym polega regeneracja głowicy?

Użytkownicy aut wyposażonych w instalację LPG wybierają alternatywny rodzaj zasilania swoich silników, sugerując się niższym kosztem eksploatacji takiego samochodu. I o ile trudno się nie zgodzić z tym, że samo paliwo jest znacznie tańsze w zakupie, to sprawa przybiera zupełnie innych kształtów, jeśli weźmiemy pod uwagę negatywny wpływ gazu na gniazda zaworowe głowicy cylindrów oraz znajdujące się w niej zawory.  

REKLAMA

Dlaczego dochodzi do uszkodzenia głowicy?

REKLAMA

Wiele benzynowych silników, które uważane są za nieśmiertelne, zaczyna niedomagać gdy pracują przez dłuższy czas gazie LPG. Dobrym przykładem są tu np. jednostki napędowe Hondy, które zasilane benzyną wytrzymują bez problemu przebiegi przekraczające 400tys.km, a po założeniu instalacji LPG po ok. 100-150tys.km niejednokrotnie muszą zostać poddane remontowi. Problemem są bowiem wrażliwe na wysoką temperaturę gniazda zaworowe, które ulegają wypaleniu oraz niejednokrotnie same zawory (najczęściej wydechowe).

W miarę jak zawory zagłębiają się coraz bardziej w głowicę, silnik traci szczelność a przez to obniżeniu ulega jego stopień kompresji . W rezultacie jednostka napędowa traci moc, a z czasem coraz częściej pojawiają się problemy z jej uruchomieniem.

Zobacz też: Jakie silniki dobrze znoszą gaz?

Na czym polega regeneracja głowicy?

Najpierw należy zdemontować głowicę. Jeśli zużycie zaworów i ich gniazd jest nie za duże, wystarczy że zawory zostaną zeszlifowane, gniazda zaworowe sfrezowane, głowica splanowana a uszczelniacze zaworowe zostaną wymienione na nowe. Zazwyczaj jednak naprawa obejmuje także wymianę całych gniazd zaworowych (głównie wydechowych), wstawienie nowych zaworów oraz wymianę prowadnic zaworowych na nowe. Koszt tej operacji kształtuje się na poziomie od 500-2000zł w zależności od rodzaju głowicy, liczby cylindrów i stopnia skomplikowania konstrukcji (łańcuchowy rozrząd, utrudniony dostęp).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA