REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wynająć samochód, czy kupić na własność?

Wynająć samochód, czy kupić na własność? Fot. Fotolia
Wynająć samochód, czy kupić na własność? Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Usługa wynajmu długoterminowego zdobywa na polskim rynku coraz większą popularność. 35% mikro i małych przedsiębiorstw deklaruje, że woli płacić za korzystanie z pojazdu niż kupować go na własność.

W krajach Europy Zachodniej wynajem długoterminowy od dawna cieszy się niesłabnącą popularnością. W Polsce, w ciągu 25 lat zmieniła się kondycja gospodarcza kraju, a powstałe zmiany pozwoliły inaczej spojrzeć w przyszłość. Jeszcze pięć lat temu przedstawiciele sektora MŚP byli zdania, że jedynie auto firmowe, które jest własnością przedsiębiorcy przynosi wymierne korzyści dla biznesu. Dziś, spadł udział firm które nie znają usługi wynajmu długoterminowego aut. Branża CFM ma duże powody do zadowolenia. Okazało się, że w ciągu kilku lat udało się uzyskać znaczący wzrost świadomości istnienia tej formy użytkowania pojazdów w segmencie klienta, który przez wiele lat nie był adresatem komunikacji CFM .

REKLAMA

Zobacz też: Różnica między najmem a leasingiem samochodu

Rynek wynajmu długoterminowego ma w Polsce duży potencjał

Wynajem długoterminowy zdobywa coraz większą liczbę świadomych zwolenników. Przedsiębiorcy chcą prowadzić swój biznes bez kłopotów i kosztów związanych z zarządzaniem flotą. Firmy, decydujące się na udostępnienie swoim pracownikom samochodu służbowego, oferują nie tylko narzędzie pracy ale także element motywacji. Często firmowa flota staje się wyróżnikiem i jest dodatkową korzyścią oferowaną pracownikom różnych szczebli. Okazuje się, że blisko 93 proc. polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw może pochwalić się liczbą do 20 pojazdów służbowych. Nie są to jednak tylko pojazdy zarządzane w ramach wynajmu długoterminowego.
„Z przeprowadzonych przez instytut Keralla Research badań wynika, że ponad 63 proc. przedsiębiorstw z sektora MŚP dysponuje flotą liczącą od 1-5 aut. Badania pokazały, że choć najwięcej wspomnianych przedsiębiorców korzysta z małej liczby służbowych aut, to już 12 proc. badanych przyznaje, że park samochodów którym dysponują to liczba 20 pojazdów. Ci, którzy przekraczają liczbę 21 samochodów stanowią 6,4 proc. badanych MŚP. Dla branży to bardzo optymistyczny trend, widać że utrzymuje się nadal duży potencjał rozwoju wynajmu długoterminowego w Polsce, a właściciele firm widzą zalety takiego rozwiązania – podsumowuje Frédéric Lustig prezes Carefleet S.A.

Zobacz też: Wypowiedzenie umowy najmu samochodu

60% właścicieli firm wciąż woli kupować samochody niż wynajmować

Dla każdego przedsiębiorcy zwłaszcza tego z sektora MŚP, przeznaczenie funduszy na flotę aut wiąże się z zadaniem pytania: czy korzystniej wynająć czy posiadać? Tegoroczne badania wskazują, że ponad 35 proc. badanych woli używać auta, niż mieć na własność. Ponad 60 proc. właścicieli małych i średnich firm nadal jest zdania, że lepiej mieć niż korzystać. Dlaczego polscy przedsiębiorcy tak mocno przywiązani są do własności? W dużej części są konserwatywni, podejrzliwie podchodzą do nowych ofert. Kupowanie i posiadanie kojarzy się ze stabilizacją. Jak wynika z badań Skanera mikro, małych i średnich przedsiębiorstw  odsetek firm, które źle oceniają rozwój krajowej gospodarki od roku utrzymuje się na poziomie 1/3 wszystkich badanych. Aktualnie zanotowano 31,3 proc. takich ocen, co jest niewielką poprawą w relacji odczytu w kwietniu 2014 roku. Nie dziwi zatem, że gorsza ocena sytuacji gospodarczej skutkuje poszukiwaniem oparcia w posiadaniu czegoś na własność. Nie zawsze jest to rozwiązanie w pełni przemyślane i kalkulujące faktyczne możliwości finansowe przedsiębiorcy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: materiały prasowe Carefleet S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

REKLAMA

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

Noga z gazu. Posypią się mandaty. Policja szykuje akcję na weekend

Mazowiecka policja ogłosiła, że w najbliższą sobotę na drogach Mazowsza przeprowadzi akcję "Kaskadowy pomiar prędkości". W ramach tej inicjatywy policjanci będą korzystać zarówno z oznakowanych, jak i nieoznakowanych radiowozów wyposażonych w wideorejestratory oraz ręczne mierniki prędkości.

REKLAMA