REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wynająć samochód, czy kupić na własność?

Wynająć samochód, czy kupić na własność? Fot. Fotolia
Wynająć samochód, czy kupić na własność? Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Usługa wynajmu długoterminowego zdobywa na polskim rynku coraz większą popularność. 35% mikro i małych przedsiębiorstw deklaruje, że woli płacić za korzystanie z pojazdu niż kupować go na własność.

W krajach Europy Zachodniej wynajem długoterminowy od dawna cieszy się niesłabnącą popularnością. W Polsce, w ciągu 25 lat zmieniła się kondycja gospodarcza kraju, a powstałe zmiany pozwoliły inaczej spojrzeć w przyszłość. Jeszcze pięć lat temu przedstawiciele sektora MŚP byli zdania, że jedynie auto firmowe, które jest własnością przedsiębiorcy przynosi wymierne korzyści dla biznesu. Dziś, spadł udział firm które nie znają usługi wynajmu długoterminowego aut. Branża CFM ma duże powody do zadowolenia. Okazało się, że w ciągu kilku lat udało się uzyskać znaczący wzrost świadomości istnienia tej formy użytkowania pojazdów w segmencie klienta, który przez wiele lat nie był adresatem komunikacji CFM .

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Różnica między najmem a leasingiem samochodu

Rynek wynajmu długoterminowego ma w Polsce duży potencjał

Wynajem długoterminowy zdobywa coraz większą liczbę świadomych zwolenników. Przedsiębiorcy chcą prowadzić swój biznes bez kłopotów i kosztów związanych z zarządzaniem flotą. Firmy, decydujące się na udostępnienie swoim pracownikom samochodu służbowego, oferują nie tylko narzędzie pracy ale także element motywacji. Często firmowa flota staje się wyróżnikiem i jest dodatkową korzyścią oferowaną pracownikom różnych szczebli. Okazuje się, że blisko 93 proc. polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw może pochwalić się liczbą do 20 pojazdów służbowych. Nie są to jednak tylko pojazdy zarządzane w ramach wynajmu długoterminowego.
„Z przeprowadzonych przez instytut Keralla Research badań wynika, że ponad 63 proc. przedsiębiorstw z sektora MŚP dysponuje flotą liczącą od 1-5 aut. Badania pokazały, że choć najwięcej wspomnianych przedsiębiorców korzysta z małej liczby służbowych aut, to już 12 proc. badanych przyznaje, że park samochodów którym dysponują to liczba 20 pojazdów. Ci, którzy przekraczają liczbę 21 samochodów stanowią 6,4 proc. badanych MŚP. Dla branży to bardzo optymistyczny trend, widać że utrzymuje się nadal duży potencjał rozwoju wynajmu długoterminowego w Polsce, a właściciele firm widzą zalety takiego rozwiązania – podsumowuje Frédéric Lustig prezes Carefleet S.A.

Zobacz też: Wypowiedzenie umowy najmu samochodu

REKLAMA

60% właścicieli firm wciąż woli kupować samochody niż wynajmować

Dla każdego przedsiębiorcy zwłaszcza tego z sektora MŚP, przeznaczenie funduszy na flotę aut wiąże się z zadaniem pytania: czy korzystniej wynająć czy posiadać? Tegoroczne badania wskazują, że ponad 35 proc. badanych woli używać auta, niż mieć na własność. Ponad 60 proc. właścicieli małych i średnich firm nadal jest zdania, że lepiej mieć niż korzystać. Dlaczego polscy przedsiębiorcy tak mocno przywiązani są do własności? W dużej części są konserwatywni, podejrzliwie podchodzą do nowych ofert. Kupowanie i posiadanie kojarzy się ze stabilizacją. Jak wynika z badań Skanera mikro, małych i średnich przedsiębiorstw  odsetek firm, które źle oceniają rozwój krajowej gospodarki od roku utrzymuje się na poziomie 1/3 wszystkich badanych. Aktualnie zanotowano 31,3 proc. takich ocen, co jest niewielką poprawą w relacji odczytu w kwietniu 2014 roku. Nie dziwi zatem, że gorsza ocena sytuacji gospodarczej skutkuje poszukiwaniem oparcia w posiadaniu czegoś na własność. Nie zawsze jest to rozwiązanie w pełni przemyślane i kalkulujące faktyczne możliwości finansowe przedsiębiorcy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: materiały prasowe Carefleet S.A.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA