REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje wynajęcie kampera? Ceny w hotelach rosną. Tu też?

Ile kosztuje wynajęcie kampera? Ceny w hotelach rosną. Tu też?
Ile kosztuje wynajęcie kampera? Ceny w hotelach rosną. Tu też?

REKLAMA

REKLAMA

Ile kosztuje wynajęcie kampera? Sezon wakacyjny 2022 r. pokazał, że ceny nie wzrosły. W przypadku hoteli doba była średnio o 16 proc. droższa.

Ile kosztuje wynajęcie kampera na dobę? Średnio prawie 600 zł

Ile kosztuje wynajęcie kampera? To coraz ważniejsze pytanie dla Polaków. I to z dwóch powodów. Po pierwsze coraz chętniej spędzamy wakacje w hotelu na kołach. Po drugie średnia cena doby hotelowej w Polsce w roku 2022 była droższa o 16 proc. w stosunku do roku 2021. Czy koszt wynajmu kamera również wzrósł? A więc czas na dobre informacje, bo... nie! Średni dobowy koszt wynajmu kampera w sezonie letnim 2022 to 597 złotych – wynika z danych Campiri.pl. To praktycznie tyle samo, ile rok temu.

REKLAMA

Ciekawostka? W roku 2022 za pokój nad morzem trzeba było zapłacić czasami ponad 600 złotych za dobę. To więcej niż wynajęcie kamera...

Wynajem prywatnego kampera. To sposób na urlop Polaków!

Moda na kampery zaczęła się w pandemii. Hotele pozostawały zamknięte, ewentualnie miały ograniczoną możliwość przyjmowania gości. A nie każdy chciał spędzać urlop w namiocie. Naturalnym kierunkiem stały się zatem kampery. I choć początkowo były niejako "złem koniecznym", podróżujący szybko się do nich przekonali. Powód? Potężną ich zaletą jest swoboda i możliwość wypoczywania dokładnie tam, gdzie się chce wypoczywać. Auto wystarczy zaparkować. Staje się wtedy hotelem.

Ile kosztuje wypożyczenie kampera na wakacje?

W okresie wakacyjnym w roku 2022 przeciętna długość wynajmu kampera wyniosła 9 dni. Sumaryczny koszt wypożyczenia za taki okres to zatem 5426,50 zł. Na tym jednak statystyki opracowane przez Campiri.pl nie kończą się. Serwis informuje bowiem też o tym, że Polacy najchętniej wybierają kampery z tzw. średniej półki typu campervan lub półintegra, które pomieszczą od 4 do 6 osób. Jeżeli chodzi o marki, królują Roller Team, Volkswagen Grand California, Ford Transit i Benimar Tessoro.

Wynajem kamera czy zakup własnego?

Wynajem kamera za dobę nie stanowi kwoty niskiej. Czy może zatem zainwestować we własne auto? Tyle że inwestycja jest naprawdę potężna. Używane i raczej starsze kampery kosztują dziś jakieś 100 tys. zł. Kwoty robią się astronomiczne w sytuacji, w której kierujący postanowi zainwestować w pojazd nowy. Kamper z salonu spokojnie może kosztować więcej niż pół miliona złotych. A do kwoty tej trzeba doliczyć też koszt ubezpieczenia, serwisowania czy parkowania i zimowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opłata za wynajem to jedno. Konieczna też kaucja

REKLAMA

W sytuacji, w której kierujący chciałby podróżować kamperem powiedzmy dwa czy trzy razy w roku, wynajem jest zdecydowanie lepszą opcją. Szczególnie że oferta rynkowa jest naprawdę potężna. W tym punkcie jedno zastrzeżenie. Wynajmujący powinien się liczyć z koniecznością wpłacenia kaucji. Ta zazwyczaj wnosi między 3 a 5 tys. zł.

Samochody, które wynajmujemy pozyskujemy głównie bezpośrednio od właścicieli, ale współpracujemy także z wypożyczalniami, a nierzadko kupujemy także własne pojazdy. Obecnie mamy 640 samochodów, jednak co miesiąc nasza oferta powiększa się o kolejne około pięćdziesiąt pojazdów – wyjaśnia Lukáš Janoušek, założyciel i dyrektor generalny Campiri.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA