REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Weryfikacja stanu technicznego przed montażem instalacji LPG

Subskrybuj nas na Youtube
Renomowane warsztaty zajmujące się montowaniem instalacji LPG sprawdzają dokładnie stan techniczny pojazdu zanim rozpoczną prace związane z montażem.
Renomowane warsztaty zajmujące się montowaniem instalacji LPG sprawdzają dokładnie stan techniczny pojazdu zanim rozpoczną prace związane z montażem.

REKLAMA

REKLAMA

Montaż instalacji gazu LPG w aucie powinien być poprzedzony dokładną weryfikacją stanu technicznego silnika. Jej pominięcie może w dużym stopniu przyczynić się do problemów z układem zasilania gazem, a tym samym niepotrzebnych kosztów w przyszłości.

Nawet poprawnie dobrana i wyregulowana przez dobrego fachowca instalacja LPG, może okazać się źródłem kosztownych problemów. Pełen potencjał układu zasilania gazem możliwy jest do wydobycia tylko w tych autach, których jednostki napędowe są w dobrej kondycji technicznej.

REKLAMA

Zobacz też: LPG zabójcze dla silnika? Bzdura!

Badanie silnika testerem diagnostycznym - pierwszy krok w stronę LPG

REKLAMA

Weryfikację stanu technicznego silnika należy rozpocząć od podpięcia go do testera diagnostycznego. Za jego pomocą mechanik jest w stanie sczytać błędy, jakie komputer auta zapisał w swej pamięci i na ich podstawie określić ewentualne niedomagania jednostki napędowej. Ważne jest, aby gazownik zwrócił uwagę na potencjalne odchyłki tzw. korekt na benzynie, których wartość powinna być zbliżona do zera. Czynność ta ułatwi późniejszą kalibracje sterownika - twierdzi Marek Gryko, Kierownik Działu Szkoleń i Wsparcia Technicznego w firmie AC S.A. – producenta instalacji LPG marki STAG. Nie można też zapominać o poświęceniu kilku chwil sondzie lambda, sensorom auta i układowi zapłonowemu.

Pełna weryfikacja stanu silnika nie może zakończyć się tylko na użyciu testera diagnostycznego. Konieczna jest także analiza spalin pod kątem zawartości w nich poszczególnych związków chemicznych. Jeśli stężenie, któregokolwiek z nich odbiega od normy, należy odnaleźć przyczynę takiego stanu rzeczy. Dla przykładu wysokie stężenie węglowodorów najczęściej oznacza awarię w obrębie układu zapłonowego lub wtryskiwanie zbyt bogatej mieszanki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Regulacja instalacji gazu LPG – jak ją poprawnie zrobić?

Analiza zawartości spalin – sprawdź zanim zamontujesz instalację LPG

„Aby badanie prowadzone przy pomocy analizatora było miarodajne, muszą zostać spełnione określone warunki. Auto nie może mieć nieszczelnego kolektora wydechowego i musi mieć sprawny układ dolotowy. Poza tym osoba wykonująca analizę musi pamiętać o nagrzaniu silnika. Optymalna temperatura wynosi 80 stopni Celsjusza.” - dodaje Marek Gryko.

Przed montażem instalacji LPG konieczna jest do przeprowadzenia weryfikacja stanu technicznego silnika.. Niestety praktyka pokazuje, że tylko niewielka cześć warsztatów, głównie tych renomowanych, wykonuje ją w pełnym zakresie. Zanim zdecydujecie się „założyć gaz” do swojego auta, sprawdźcie czy warsztat, któremu powierzacie swój samochód, wykonuje taką diagnostykę.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA