BMW, Intel i Mobileye przyspieszą produkcję autnomicznych pojazdów

autonomiczne samochody / www.bmw.com
Autonomiczne pojazdy powinny się pojawić na drogach szybciej niż jest to przewidywane. Kooperacja firm mogą w tym pomóc. Intel, BMW i Mobileye łączą swe siły by przyspieszyć produkcję autonomicznych samochodów.

Grupa BMW, Intel i Mobileye łączą siły, aby urzeczywistnić koncepcję pojazdów samojezdnych i przyszłościowych rozwiązań mobilnych. Współpraca trzech liderów z branży motoryzacji, technologii i rozpoznawania obrazu oraz uczenia maszynowego ma zaowocować wprowadzeniem rozwiązań dla zaawansowanego, w pełni zautomatyzowanego systemu wspomagania jazdy do produkcji seryjnej do roku 2021.

Zautomatyzowany system wspomagania jazdy może w przyszłości zmienić życie poszczególnych ludzi i całych społeczeństw na lepsze. Jednak droga do całkowicie autonomicznego świata jest zawiła, a do jej przebycia potrzebne będą rozwiązania kompleksowe, integrujące inteligentne działania w całej sieci, od zamków w drzwiach po centrum danych. Firmy chcące dostarczać usługi transportowe na miarę przyszłości muszą nauczyć się korzystać z nowoczesnych technologii, nawiązać współpracę z nowymi partnerami oraz przygotować się na przełomowe szanse i możliwości.

Wraz z firmami Intel i Mobileye, Grupa BMW zamierza opracować niezbędne rozwiązania i innowacyjne systemy umożliwiające zaawansowane, w pełni zautomatyzowane wspomaganie jazdy, i wprowadzić je do produkcji seryjnej do roku 2021. Model BMW iNEXT stanie się podstawą strategii Grupy BMW związanej z autonomicznym prowadzeniem pojazdów i wyznaczy kierunek dla flot w pełni autonomicznych pojazdów poruszających się nie tylko po autostradach, lecz także w środowiskach miejskich w celu wprowadzenia zautomatyzowanych rozwiązań ridesharingowych.

Grupa BMW, Intel i Mobileye nie mają wątpliwości, że zautomatyzowane systemy wspomagania jazdy uczynią podróżowanie bezpieczniejszym i prostszym. Celem współpracy jest opracowanie rozwiązań, które sprostają wyzwaniom przyszłości i pozwolą kierowcom nie tylko na zdjęcie dłoni z kierownicy, lecz także na osiągnięcie tzw. trybu „eyes off” (poziom 3) i wreszcie „mind off” (poziom 4). Dzięki temu kierowca będzie mógł przeznaczyć czas spędzany w samochodzie na wypoczynek lub pracę. Taki poziom autonomii może pozwolić na osiągnięcie przez pojazd na poziomie technicznym ostatniego etapu, czyli podróżowania w trybie „driver off” (poziom 5), bez udziału kierującego nim człowieka. Umożliwi to stworzenie samojezdnych flot przed rokiem 2021 i wprowadzenie całkowicie nowych modeli biznesowych w połączonym, mobilnym świecie.

1 lipca 2016 r. trzej partnerzy spotkali się w siedzibie głównej Grupy BMW w Monachium, aby zadeklarować swoje wsparcie dla standardu branżowego i otwartej platformy systemów wspomagania jazdy. Wspólna platforma pozwoli na zautomatyzowaną jazdę na poziomach od 3 do 5 i zostanie udostępniona różnym sprzedawcom samochodów oraz przedstawicielom innych branż chcącym skorzystać z dobrodziejstw autonomicznych pojazdów i głębokiego uczenia maszynowego.

Firmy ustaliły, jakie wyniki i cele mają osiągnąć, aby produkować całkowicie autonomiczne samochody oparte na wspólnej architekturze. W niedługim czasie partnerzy zaprezentują autonomiczną jazdę testową w wykonaniu prototypu technologii HAD (highly automated driving). W roku 2017 platforma zostanie wykorzystana we flotach wykonujących rozszerzone autonomiczne jazdy próbne.

„Dzisiejszy dzień jest momentem przełomowym dla branży motoryzacyjnej – wkraczamy bowiem w świat nowej mobilności. Wspólnie z Grupą BMW i firmą Intel, Mobileye kładzie podwaliny pod technologię przyszłej mobilności, dzięki której w pełni zautomatyzowane wspomaganie jazdy stanie się faktem w ciągu najbliższych kilku lat”, powiedział profesor Amnon Shashua, współzałożyciel, Przewodniczący Zarządu i Dyrektor ds. Technologii Mobileye.

„Firma Mobileye z dumą dzieli się swoją wiedzą w zakresie wykrywania, lokalizacji i prowadzenia pojazdów, aby nasza współpraca mogła zaowocować opracowaniem w pełni autonomicznych samochodów. System kontroli wizyjnej oraz dotychczasowa funkcja analizy otoczenia pojazdu za pomocą jednej kamery, zostaną umieszczone na najnowszym układzie SoC (system-on-chip) Mobileye o nazwie EyeQ®5, a wspólnie opracowywane algorytmy fuzji danych na platformach obliczeniowych Intel. Ponadto stworzona przez Mobileye technologia Road Experience Management (REM) umożliwi precyzyjną lokalizację w czasie rzeczywistym i odpowiednio odwzoruje otoczenie pojazdu, zapewniając zasadnicze wsparcie dla jego autonomicznego prowadzenia”.

Intel wnosi do współpracy bogate portfolio technologii pozwalających na zasilanie i łączenie miliardów inteligentnych i połączonych urządzeń, w tym całych samochodów. Aby poradzić sobie z obciążeniem, jakich wymagają autonomiczne pojazdy w warunkach miejskich, Intel zapewnia moc obliczeniową procesorów od Intel® Atom™ do Intel® Xeon™ dostarczających łącznie do 100 teraflopów wydajnej energetycznie mocy bez konieczności przepisywania kodu.
„Wysoce autonomiczne samochody oraz wszystkie urządzenia, z którymi mają się one łączyć, będą wymagały potężnych i niezawodnych komputerów, dzięki którym będą wystarczająco inteligentne, by poruszać się w ruchu drogowym i unikać wypadków”, powiedział Brian Krzanich, Dyrektor Generalny firmy Intel. „Współpraca pomiędzy Grupą BMW a firmami Intel i Mobileye pomoże nam szybko odkryć nowe oblicza kierowania pojazdami. Nasz wkład to szeroka gama sprzętu służącego do obliczeń wewnątrz pojazdu i w chmurze, łączności, zapewnienia bezpieczeństwa oraz uczenia maszynowego, dzięki któremu efekt współpracy będzie rozwiązaniem prawdziwie kompleksowym”.

Grupa BMW dzięki swojej strategii Strategy Number ONE > NEXT osiągnęła pozycję lidera w branży mobilności indywidualnej klasy premium. To podejście zostanie urzeczywistnione wraz ze wprowadzeniem modelu BMW iNEXT w roku 2021, obwieszczając jednocześnie początek nowej ery mobilności.
„Grupa BMW dąży do osiągnięcia statusu lidera technologii. Współpraca z Intel i Mobileye podkreśla rolę strategii Strategy Number ONE > NEXT w kształtowaniu indywidualnej mobilności jutra”, stwierdził Harald Krüger, Prezes Zarządu BMW AG. „Po naszej inwestycji w technologię map wysokiej rozdzielczości HERE połączona wiedza specjalistyczna firm Intel i Mobileye oraz Grupy BMW stanie się kolejnym elementem, dzięki któremu w pełni zautomatyzowany system wspomagania jazdy będzie mógł znaleźć się na drogach. Zaprezentowaliśmy już inne przełomowe rozwiązania w ramach naszych konceptów VISION NEXT 100. Ten technologiczny skok pozwala nam zaoferować całkowicie nowy poziom czystej przyjemności z jazdy i jednocześnie zachować status pioniera nowych pomysłów dotyczących mobilności klasy premium”.

Moto
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?
26 kwi 2024

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin
25 kwi 2024

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?
25 kwi 2024

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie
25 kwi 2024

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?
25 kwi 2024

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

pokaż więcej
Proszę czekać...