REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe autobusy Solaris w Poznaniu

Subskrybuj nas na Youtube
Solaris Urbino
Solaris Urbino
Solaris

REKLAMA

REKLAMA

Pasażerowie miejskiej komunikacji w Poznaniu mogą już podróżować najnowszym autobusem Solaris Urbino 18. Na razie po mieście jeździ jeden egzemplarz tego modelu, ale w przyszłości dołączy do niego 19 kolejnych.

W środę 9 marca na ulice stolicy Wielkopolski wyjechał jeden z  pierwszych  dwudziestu autobusów, jakie poznańskie MPK wydzierżawiło od konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. i PKO Leasing – Solaris Urbino 18 najnowszej generacji.

REKLAMA

Chociaż marka Solaris jest doskonale znana poznaniakom, tych 20 pojazdów stanowi nowość w taborze MPK. Są to bowiem Solarisy najnowszej generacji, która swoją premierę miała w 2014, a do seryjnej produkcji weszła w połowie minionego roku. Autobusy już na pierwszy rzut oka wyróżniają się swoim designem, oferują także szereg dodatkowych udogodnień – na klientów MPK czekają między innymi bardziej przestronna przestrzeń pasażerska, większa liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi czy rozbudowany system informacji pasażerskiej. Zgodnie ze standardami ZTM pojazdy zostały wyposażone także w system liczenia pasażerów oraz uchwyty do montowania i przewożenia rowerów. Nowością są także porty USB, dzięki którym będzie można naładować urządzenia mobilne.

Zobacz też: Solaris wyróżniony w Hiszpanii!

REKLAMA

– Ogłosiliśmy przetarg na dzierżawę autobusów, który wygrało konsorcjum Solaris Bus&Coach S.A. i PKO Leasing. Ta nowa forma unowocześniania taboru jest bardzo korzystna dla nas i naszych pasażerów. Musimy wycofać najbardziej wyeksploatowane pojazdy. Jak zapewnić nowe w ich miejsce,  bez angażowania środków inwestycyjnych?  Dzierżawa to pomysł, który wypróbowaliśmy jako pierwsi w Polsce. Za nami poszli inni – mówi Wojciech Tulibacki, Prezes Zarządu MPK Poznań. – Dzięki temu gwarantujemy naszemu miastu 20 supernowoczesnych autobusów najnowszej generacji. Aż trudno uwierzyć, że w ciągu kilkudziesięciu lat dzielących starego poczciwego „Jelcza” popularnie zwanego „ogórkiem”, od najnowszego pojazdu Solarisa, tak bardzo zmienił się design i wyposażenie miejskiego autobusu, a co za tym idzie komfort przejazdu.  

– W marcu tego roku minie dokładnie 20 lat od momentu, kiedy pierwsze autobusy opuściły naszą fabrykę i wyjechały właśnie do MPK Poznań. Jesteśmy niezwykle dumni z faktu, że po dwóch dekadach możemy dostarczyć do stolicy Wielkopolski pojazdy nowej generacji. MPK Poznań to jeden z naszych największych i najwierniejszych klientów – stwierdza dr Andreas Strecker, Prezes Zarządu firmy Solaris.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

– Rozwiązanie, które przedstawiliśmy MPK Poznań to projekt inwestycyjny, który bazuje na naszym wieloletnim doświadczeniu. Dzięki niemu jesteśmy w stanie zagwarantować stabilne finansowanie przez cały czas trwania umowy, a zaproponowane przez nas rozwiązanie jest najkorzystniejsze z punktu widzenia miejskich finansów. Inwestycja unowocześni tabor MPK Poznań, co poprawi komfort podróży poznaniaków – mówi Marcin Kuksinowicz, Prezes Zarządu PKO Leasing.

Dzięki umowie dzierżawy zawartej na 8 lat na ulice Poznania wyjedzie 20 fabrycznie  nowych, przegubowych autobusów. Nowe pojazdy spełniać będą najwyższe europejskie standardy w zakresie bezpieczeństwa i ekologii. Będą to autobusy niskopodłogowe, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i pasażerów z wózkami dziecięcymi, z systemem wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu, który wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Solarisy będą wyposażone w klimatyzację, system samogaszący w komorze silnika, a także szerokie drzwi odskokowo-przesuwne, gwarantujące łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie oraz większą szczelność pojazdu.

– Jest w tych autobusach wiele nowości, nieznanych do tej pory pasażerom – wskazuje Marek Grzybowski, Dyrektor ds. Technicznych MPK Poznań Sp. z o.o. – Dodatkowe miejsce dla wózka dziecięcego, oświetlenie w technologii LED, komplet zewnętrznych tablic informacyjnych wykonanych w technologii LED dla ich lepszej widoczności, wewnętrzna tablica informacyjna LCD czy rampa dla wózków inwalidzkich – to tylko niektóre z nich.

Zaletą zawartej transakcji jest możliwość długoterminowego użytkowania nowoczesnych autobusów, która nie musi prowadzić do obciążenia bilansu dzierżawcy w tak dużym zakresie jak przy np. finansowaniu kredytem. Poprzez wyłączenie wykupu autobusów po zakończeniu umowy dzierżawy nie następuje spłata całego kapitału, co już na starcie obniża kwotę transakcji o kilkanaście procent. W porównaniu ze zwykłym zakupem, MPK Poznań otrzymuje gwarancję dwóch podmiotów na wykonanie umowy, czyli niezakłóconego korzystania z dobrej jakości autobusów przez cały jej okres. PKO Leasing zapewnia stabilne finansowanie, a Solaris Bus & Coach S.A. gwarancję jakości dostarczanego taboru i jego sprawności.

Źródło: materiały prasowe Solaris

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA