REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe autobusy Solaris w Poznaniu

Subskrybuj nas na Youtube
Solaris Urbino
Solaris Urbino
Solaris

REKLAMA

REKLAMA

Pasażerowie miejskiej komunikacji w Poznaniu mogą już podróżować najnowszym autobusem Solaris Urbino 18. Na razie po mieście jeździ jeden egzemplarz tego modelu, ale w przyszłości dołączy do niego 19 kolejnych.

W środę 9 marca na ulice stolicy Wielkopolski wyjechał jeden z  pierwszych  dwudziestu autobusów, jakie poznańskie MPK wydzierżawiło od konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. i PKO Leasing – Solaris Urbino 18 najnowszej generacji.

REKLAMA

Chociaż marka Solaris jest doskonale znana poznaniakom, tych 20 pojazdów stanowi nowość w taborze MPK. Są to bowiem Solarisy najnowszej generacji, która swoją premierę miała w 2014, a do seryjnej produkcji weszła w połowie minionego roku. Autobusy już na pierwszy rzut oka wyróżniają się swoim designem, oferują także szereg dodatkowych udogodnień – na klientów MPK czekają między innymi bardziej przestronna przestrzeń pasażerska, większa liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi czy rozbudowany system informacji pasażerskiej. Zgodnie ze standardami ZTM pojazdy zostały wyposażone także w system liczenia pasażerów oraz uchwyty do montowania i przewożenia rowerów. Nowością są także porty USB, dzięki którym będzie można naładować urządzenia mobilne.

Zobacz też: Solaris wyróżniony w Hiszpanii!

REKLAMA

– Ogłosiliśmy przetarg na dzierżawę autobusów, który wygrało konsorcjum Solaris Bus&Coach S.A. i PKO Leasing. Ta nowa forma unowocześniania taboru jest bardzo korzystna dla nas i naszych pasażerów. Musimy wycofać najbardziej wyeksploatowane pojazdy. Jak zapewnić nowe w ich miejsce,  bez angażowania środków inwestycyjnych?  Dzierżawa to pomysł, który wypróbowaliśmy jako pierwsi w Polsce. Za nami poszli inni – mówi Wojciech Tulibacki, Prezes Zarządu MPK Poznań. – Dzięki temu gwarantujemy naszemu miastu 20 supernowoczesnych autobusów najnowszej generacji. Aż trudno uwierzyć, że w ciągu kilkudziesięciu lat dzielących starego poczciwego „Jelcza” popularnie zwanego „ogórkiem”, od najnowszego pojazdu Solarisa, tak bardzo zmienił się design i wyposażenie miejskiego autobusu, a co za tym idzie komfort przejazdu.  

– W marcu tego roku minie dokładnie 20 lat od momentu, kiedy pierwsze autobusy opuściły naszą fabrykę i wyjechały właśnie do MPK Poznań. Jesteśmy niezwykle dumni z faktu, że po dwóch dekadach możemy dostarczyć do stolicy Wielkopolski pojazdy nowej generacji. MPK Poznań to jeden z naszych największych i najwierniejszych klientów – stwierdza dr Andreas Strecker, Prezes Zarządu firmy Solaris.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

– Rozwiązanie, które przedstawiliśmy MPK Poznań to projekt inwestycyjny, który bazuje na naszym wieloletnim doświadczeniu. Dzięki niemu jesteśmy w stanie zagwarantować stabilne finansowanie przez cały czas trwania umowy, a zaproponowane przez nas rozwiązanie jest najkorzystniejsze z punktu widzenia miejskich finansów. Inwestycja unowocześni tabor MPK Poznań, co poprawi komfort podróży poznaniaków – mówi Marcin Kuksinowicz, Prezes Zarządu PKO Leasing.

Dzięki umowie dzierżawy zawartej na 8 lat na ulice Poznania wyjedzie 20 fabrycznie  nowych, przegubowych autobusów. Nowe pojazdy spełniać będą najwyższe europejskie standardy w zakresie bezpieczeństwa i ekologii. Będą to autobusy niskopodłogowe, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i pasażerów z wózkami dziecięcymi, z systemem wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu, który wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Solarisy będą wyposażone w klimatyzację, system samogaszący w komorze silnika, a także szerokie drzwi odskokowo-przesuwne, gwarantujące łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie oraz większą szczelność pojazdu.

– Jest w tych autobusach wiele nowości, nieznanych do tej pory pasażerom – wskazuje Marek Grzybowski, Dyrektor ds. Technicznych MPK Poznań Sp. z o.o. – Dodatkowe miejsce dla wózka dziecięcego, oświetlenie w technologii LED, komplet zewnętrznych tablic informacyjnych wykonanych w technologii LED dla ich lepszej widoczności, wewnętrzna tablica informacyjna LCD czy rampa dla wózków inwalidzkich – to tylko niektóre z nich.

Zaletą zawartej transakcji jest możliwość długoterminowego użytkowania nowoczesnych autobusów, która nie musi prowadzić do obciążenia bilansu dzierżawcy w tak dużym zakresie jak przy np. finansowaniu kredytem. Poprzez wyłączenie wykupu autobusów po zakończeniu umowy dzierżawy nie następuje spłata całego kapitału, co już na starcie obniża kwotę transakcji o kilkanaście procent. W porównaniu ze zwykłym zakupem, MPK Poznań otrzymuje gwarancję dwóch podmiotów na wykonanie umowy, czyli niezakłóconego korzystania z dobrej jakości autobusów przez cały jej okres. PKO Leasing zapewnia stabilne finansowanie, a Solaris Bus & Coach S.A. gwarancję jakości dostarczanego taboru i jego sprawności.

Źródło: materiały prasowe Solaris

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA