Od ponad 30 lat Golf jest nieodłącznym elementem krajobrazu miast na całym świecie. Dzisiejsza nagroda dla siódmej generacji tego modelu jest już siedemnastym wyróżnieniem od momentu wprowadzenia najnowszego Golfa na rynek w listopadzie 2012 roku. Jury uzasadniając swój werdykt wyjaśniło: „Golf ma dokładnie taką wielkość, jaką powinien mieć – jest przestronny, praktyczny i wygodny. Ma świeżą, nowoczesną stylizację, nową paletę silników i wzbudzającą podziw listę wyposażenia seryjnego i dodatkowego oraz systemów poprawiających bezpieczeństwo. Jeżeli istnieje samochód „dla każdego”, to jest nim właśnie Golf.”
Przed trzema tygodniami, kompaktowe auto z Wolfsburga zostało wybrane europejskim „Samochodem Roku 2013” (Car of the Year 2013). Otrzymało także takie wyróżnienia jak „Die besten Autos 2013”,
„Auto Trophy 2012” i „Top Gear-All the car you’ll ever need“.
Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla
W skład jury „World Car of the Year” wchodzi 66 dziennikarzy motoryzacyjnych z 23 krajów. W swojej codziennej pracy w redakcjach oceniają oni motoryzacyjne nowości, które pojawiły się na światowym rynku, a ich opinie czytane są przez miliony kierowców i osób zainteresowanych samochodami. Volkswagen od lat pojawia się na czołowych miejscach w konkursie „World Car of the Year”. Poprzednik aktualnego Golfa otrzymał tę pożądaną przez producentów nagrodę
w 2009 roku. W 2012 roku to prestiżowe trofeum zdobył model up!. Także rok 2010 stał pod znakiem Volkswagena: Polo zostało zwycięzcą w klasyfikacji łącznej, a wersje BlueMotion modeli Polo, Golfa i Passata otrzymały tytuł „World Green Car of the Year”.
Zobacz też: Volkswagen Golf VII: Jak działa system Dynamic Light Assist?
Paleta modeli Golfa zostanie w najbliższych miesiącach rozszerzona, niebawem na rynku zadebiutują Golf GTI i Golf GTD jako bardziej sportowe wersje oraz dynamiczny i przestronny Golf Variant. W drugiej połowie roku wprowadzony zostanie nowy Golf TDI BlueMotion, który pod względem spalania i emisji będzie mógł służyć za wzór innym modelom: zużycie paliwa 3,2 l/100 km i emisja CO2 85 g/km to wartości, które nie mają sobie równych w klasie samochodów kompaktowych.