Podwójnie doładowany diesel Opla
![Opel Insignia, mimo mocy aż 200 KM, nie zapewnia wciskających w fotel przyspieszeń.](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nN/S5pbmZvci5wbC9wL19maW/xlcy8xNDQwMDAvaW1nXzQ/2MjQuanBnIiwidyI6NjYwfQ.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Działanie turbosprężarek odbywa się w trybie sekwencyjnym. Jedna z turbosprężarek jest odpowiedzialna za dobre parametry przy niskich obrotach. Druga załącza się, gdy silnik „rozkręci się” powyżej 2500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest w zakresie od 1750 do 2500 obr./min, w momencie gdy obie turbiny pracują jednocześnie.
REKLAMA
Zobacz też: Kryzys w polskiej motoryzacji nadal trwa
Przyspieszenie jednak nie powala na kolana. 8,2 sekundy do 100 km/h to 0,5 sekundy dłużej od słabszego o 10 koni Audi A4 2.7 TDI czy 0,7 sekundy dłużej od słabszego o 16 koni BMW 320d. Winą tego może być duża waga auta, wynosząca niemal 1600 kg. Średnie zużycie paliwa Insigni z tą jednostką ma wynieść 4,9l na 100 km, zaś średnia emisja dwutlenku węgla 129 g na 1 km.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.