450 nowych Actrosów
![Opracowanie nowego Actrosa zajęło konstruktorom 10 lat.](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9n/Ni5pbmZvci5wbC9wL19m/aWxlcy8xNTgwMDAvYWN0/cm9zLmpwZyIsInciOjYwMH0.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Kolejne pary ciągników siodłowych od godziny 10 mijały bramy fabryki w 40-sekundowych odstępach. Wszystkie egzemplarze trafiły do salonów sprzedaży ciężarówek Mercedes-Benz, rozmieszczonych na terenie Niemiec. Kolejność startów opracowano na podstawie lokalizacji dealerów - najpierw wyruszyły auta, które miały do pokonania najdłuższy dystans.
- Jesteśmy bardzo dumni z nowego Actrosa. To owoc dziesięciu lat ciężkiej pracy i wielkiego poświęcenia - powiedział 8 listopada Hubertus Troska, szef Mercedes-Benz Trucks. - Cieszę się, że ciężarówki ruszają dziś w drogę, by fascynować naszych partnerów handlowych i klientów w Niemczech.
REKLAMA
Zobacz też: Warszawa "stolicą" korków
Czwarta generacja Actrosa konsekwentnie wyznacza standardy w dziedzinie ekonomiki, komfortu, bezpieczeństwa i ochrony środowiska.. Model powstał w wyniku ponad 10 lat ciężkiej pracy, 20 milionów kilometrów jazd testowych i 2 miliardów euro, zainwestowanych w rozwój i technologię produkcji.
Actros to najpopularniejsza, wysokotonażowa ciężarówka na świecie. Od 1996 roku do klientów trafiło ponad 700 tysięcy egzemplarzy.
Zobacz też: Ceny paliwa nadal rosną
Nowy model został zbudowany od podstaw, umożliwiając Daimlerowi osiągnięcie niewiarygodnego postępu. Już teraz spełnia on rygorystyczne normy emisji spalin Euro VI. W porównaniu do poprzedniego Actrosa, zużycie paliwa spadło o 6-7 proc. w przypadku wersji spełniającej normę emisji spalin Euro V i o 3-4 proc. w przypadku wersji Euro VI.
![](https://g5.infor.pl/p/_files/158000/actros_3.jpg)
![](https://g4.infor.pl/p/_files/158000/actros_1_1.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.