Warszawa "stolicą" korków
REKLAMA
REKLAMA
Specjaliści przeanalizowali zebrali i przeanalizowali dane, zebrane przez kilka tysięcy pojazdów poruszających się po ulicach Warszawy w czasie porannego i popołudniowego szczytu. Jeszcze pół roku temu można było przejechać przez śródmieście z prędkością 21 km/h. W odległości 2-5 km od centrum, na ulicach takich jak Czerniakowska lub al. Prymasa Tysiąclecia, kierowcy poruszali się z prędkością 47 km/h. Taka średnia utrzymywała się również w dalszych częściach miasta, np. na al. Armii Krajowej, Toruńskiej czy Puławskiej. W odległości 5-10km od ścisłego centrum, średnie prędkości oscylowały w granicach 48-49km/h.
REKLAMA
Zobacz też: Ceny paliwa nadal rosną
Jak jest dzisiaj? Sytuacja znacznie się pogorszyła. Utrudnienia w ruchu czekają kierowców zarówno w centrum jak i na drogach dojazdowych. Największe powody do narzekań mają kierowcy poruszający się w promieniu do dwóch kilometrów od centrum. Średnia prędkość w godzinach porannego (06:00-09:00) i popołudniowego szczytu (16:00 -18:00 ) nie przekracza 19 km/h. Szansy na dużo szybszą jazdę nie mają nawet kierowcy na obrzeżach miasta, gdzie proporcjonalnie sytuacja pogorszyła się jeszcze bardziej. W odległości zarówno 5-10 km jak i 10-15 km od centrum jedzie się ze średnią prędkością 27 km/h i 29 km/h.
Zobacz też: Adam Małysz w Mitsubishi Pajero na "Dakarze"
Dane zostały zebrane przez serwis Korkowo.pl, który na bieżąco prezentuje informacje o prędkościach na polskich drogach. Analizie poddano dane z urządzeń GPS umieszczonych w tysiącach pojazdów poruszających się po ulicach Warszawy w godzinach od 6:00 do 22:00. W promieniu do 2 kilometrów od ścisłego centrum przeanalizowano prędkości z jakimi poruszają się kierowcy po wszystkich ulicach. W pozostałych odległościach (2-5 km, 5-10 km i 10-15 km) od ścisłego centrum zbadano główne trasy dojazdowe do centrum miast.
Źródło: creandi.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.