Volkswagen testuje Polo R WRC
![Polo R WRC przechodzi pierwsze testy przed wprowadzeniem auta do rajdów w 2013 roku.](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nM/y5pbmZvci5wbC9wL19maW/xlcy8xNTcwMDAvcG9sb19/3cmMuanBlZyIsInciOjUwMH0.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Pierwsze testy odbyły się w winnicach Veldenz w okolicach Trier. Tam też rozgrywane są ADAC Rallye Deutschland.
REKLAMA
Testy, a zarazem udoskonalenia auta, będą trwały do 2013, kiedy to Polo R WRC wystartuje w rajdowych mistrzostwach świata FIA.
Zobacz też: Co najbardziej irytuje kierowców?
Podczas pierwszego dnia testów Polo R dr Ulrich Hackenberg i Carlos Sainz z pilotem Timo Gottschalkiem przejechali około 100 km na niespełna 3-kilometrowym torze. Po pierwszych testach zaczęto prace nad wstępnymi modyfikacjami. „Dołączenie do zespołu tworzącego i testującego nowe Polo R WRC sprawia mi dużą przyjemność, a fakt, że mogłem przejechać nim pierwsze kilometry, to naturalnie duży zaszczyt” – powiedział Carlos Sainz. „Samochód jest jeszcze we wczesnym stadium, ale już teraz sprawia wrażenie bardzo dobrego. Dla całego zespołu – inżynierów, mechaników czy kierowców – jest bardzo ważne, aby móc tak wcześnie poznać realny samochód, móc go testować i udoskonalać.”
Zobacz też: Skoda dla niepełnosprawnych
Dla przypomnienia, Polo R WRC osiąga moc 300 KM, przenoszonych na wszystkie 4 koła. Samochód został skonstruowany w oparciu o nowe regulacje w przepisach rajdów WRC na sezon 2011. Zostały one wprowadzone przede wszystkim w celu obniżenia kosztów. Przepisy zakładają, że samochody będą tworzone w oparciu o technologie rodem z klasy S2000. Auta te mają mieć silnik o pojemności 1,6 l i mocy około 300 KM. Zabroniono także stosować aktywnego centralnego dyferencjału. Skrzynia biegów i elementy przeniesienia napędu mają być dostarczane przez niezależnych konstruktorów. Waga minimalna auta wynosi teraz 1200 kg.
![](https://g8.infor.pl/p/_files/157000/polo_wrc_1_1.jpeg)
![](https://g6.infor.pl/p/_files/157000/polo_wrc_2_1.jpeg)
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.