REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik TwinAir najlepszym silnikiem Roku 2011

Subskrybuj nas na Youtube
Obecnie silnik TwinAir jest oferowany w modelach Fiat 500 i 500C. Fot. Fiat
Obecnie silnik TwinAir jest oferowany w modelach Fiat 500 i 500C. Fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA


Produkowany w Polsce silnik TwinAir zdobył cztery nagrody w ramach konkursu "International Engine of the Year 2011". Dwucylindrowa jednostka TwinAir wyprzedziła silniki konkurencji we wszystkich kategoriach, w których startowała.

Jury złożone z 76 dziennikarzy i ekspertów pochodzących z 36 krajów zadecydowało, że silnik TwinAir jest najlepszy w kategorii poniżej 1000 cm3, a także ogłosiło go „Międzynarodowym Silnikiem Roku 2011” (International Engine of the Year 2011). Jest to najważniejsze wyróżnienie przewidziane w konkursie.

REKLAMA

Ponadto silnik TwinAir z fabryki Fiat Powertrain otrzymał nagrody dla najlepszego debiutu (Best New Engine 2011) oraz dla najbardziej ekologicznej jednostki napędowej (Best Green Engine 2011).

Zobacz również: Statystyki policyjne: w kwietniu odnotowano prawie 11 tysięcy wypadków

Ten sukces dokłada się do zeszłorocznej nagrody Best New Engine 2010, którą zdobył silnik 1.4 MultiAir Turbo i potwierdza pozycję Fiat Powertrain z Bielska-Białej jako lidera w rozwoju i produkcji jednostek napędowych o małej pojemności, zaawansowanych technologicznie i o ograniczonym szkodliwym wpływie na środowisko naturalne.

TwinAir w Fiacie 500 i nowej Lancii Ypsilon

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Aktualnie dostępny w konfiguracji Turbo o mocy 85 KM w modelu Fiat 500/500C oraz już niedługo w nowej Lancii Ypsilon, silnik TwinAir zostanie w najbliższym czasie wprowadzony na rynek również w wersji wolnossącej o mocy 65 KM oraz w kolejnej wersji Turbo o wysokiej mocy 105 KM, plasującej go na szczycie kategorii, jeśli chodzi o uzyskiwany stosunek mocy do pojemności skokowej (120 KM/litr). Ponadto zostanie też wprowadzona ekologiczna wersja Turbo bi-fuel o mocy 80 KM.

Silniki z rodziny TwinAir są przykładem koncepcji downsizing; dysponują też technologią MultiAir dla inteligentnego zarządzania zaworami dolotowymi, co zapewnia dobre osiągi i niskie zużycie paliwa oraz emisję CO2 .

Komentarze członków jury na temat TwinAir: "Silnik TwinAir jest dowodem na to, że ekstremalne zmniejszanie pojemności skokowej nie oznacza niskich osiągów; przy zadziwiającym, bardzo efektywnym momencie obrotowym ten mały silnik jest bardzo zadziorny - mówi John Carey ("Wheels").

"Cztery zwycięstwa w jednym roku? To doprawdy zadziwiający wynik! Silnik TwinAir zapisał się w historii nagród "International Engine of the Year - stwierdził Dean Slavnich, wice-przewodniczący jury konkursu i redaktor magazynu "Engine Technology International".

Zobacz również: Mercedes-Benz Concept A-Class: stylowa elegancja

Inż. Aldo Marangoni, wiceprezes Product Engineering oraz inż. Dario Sacco, wiceprezes Engines Platform odebrali te zaszczytne wyróżnienia. "Dzisiejszy sukces jest ukoronowaniem ciężkiej pracy badawczej, jaką wykonujemy w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych i w projektowaniu coraz bardziej wydajnych silników. Nasze silniki mają swój udział w pozycji Fiat S.p.A. jako lidera w klasyfikacji najbardziej proekologicznych producentów".

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA