REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedaż marek Grupy Renault w 2016 r. w Polsce

Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Dynamiczny wzrost sprzedaży marek Grupy Renault (Renault i Dacia) w Polsce w 2016 r. jasno wskazuje, że ofensywa modelowa się opłaca. Francuzi "idą jak burza". Co szykuje Renault na 2017 r.?

Sprzedaż marek Renault w 2016 r. w Polsce

REKLAMA

Obie marki Grupy Renault (Renault i Dacia) w 2016 roku zarejestrowały łącznie 51 478* samochodów, to jest o 10 041 samochodów więcej niż w roku poprzednim. To pozwoliło Grupie Renault osiągnąć 10,8% udziałów w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce. Tym samym na rynku samochodów osobowych i dostawczych, który wzrósł o 17%, sprzedaż Renault wzrosła o 21%, a Dacii o 29%, co pozwoliło na zwiększenie udziału w rynku o 0,7 p. Renault i Dacia, z rekordową sprzedażą 3 modeli: Captur, Kadjar i Duster są też liderem w segmencie SUV.

REKLAMA

Rok 2016 był dla nas bardzo udanym rokiem. W Polsce był to już kolejny rekordowy rok dla naszych marek. Aktualnie dysponujemy najmłodszą flotą samochodów w Europie, nasze nowości modelowe spodobały się klientom w Europie i w Polsce. Był to rok bogaty w nowości Renault (Talisman, Megane, Clio, Megane GrandCoupe). Mam nadzieję, że w 2017 roku utrzymamy wzrost sprzedaży na podobnym poziomie, a nowe modele, które będą teraz wprowadzane, pomogą nam w tym – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Terytorium East. 

Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

W roku 2016 zarejestrowano 23 627 samochodów osobowych Renault. Liderem sprzedaży w gamie Renault pozostaje model Clio, który znalazł 7 020 nabywców (hatchback + grandtour). Na drugim miejscu znalazł się flagowy model Renault – Megane, który sprzedał się w liczbie 4 593 sztuk (hatchback + grandtour). Trzecią pozycję zajmuje Captur z liczbą 3 452 sprzedane egzemplarze, którego II faza pojawi się jeszcze w tym roku.

Te trzy modele stanowią 63% całkowitej sprzedaży modeli osobowych Renault. Również tegoroczne nowości sprzedawały się dobrze: Talisman zakończył rok z wynikiem 1 822 egzemplarzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dacia, która jest najszybciej rozwijającą się marką w Europie, w Polsce uplasowała się w pierwszej dziesiątce, zajmując dziewiąte miejsce na rynku. Sprzedaż aut tej marki wzrosła ogółem o 30%. Dacia Duster pozostaje liderem segmentu SUV na rynku polskim, będąc jednocześnie najbardziej popularnym autem marki – 8 308 nabywców modelu Duster. Ponad 1/3 sprzedanych Dusterów była wyposażona w napęd 4x4. Drugim najpopularniejszym modelem marki był model Sandero, który znalazł 3 474 nabywców. Wśród samochodów dostawczych najpopularniejszym modelem marki był Dokker Van, którego zarejestrowano 2 303 szt.

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Plany Renault na 2017 r.

Po owocującym w nowe modele roku 2016, kolejny rok - 2017 zapowiada się równie ciekawie. W styczniu premierę rynkową miał nowy Renault Scenic, a także nowe modele Dacii - Sandero, Logan i Logan MCV. Na maj szykowana jest premiera zmodernizowanego modelu Captur. Ciekawie zapowiada się jesień, kiedy Renault zaprezentuje trzy zupełnie nowe modele - dwa owiane tajemnicą i jeden już znany - kultowej marki Alpine (o szacunkowej cenie pisaliśmy tutaj). To będzie prawdziwa sensacja. Ponadto jesiennie premiery zapoczątkuje prezentacja nowego Renault Koleos.

Zobacz też: Renault wskrzesi Alpine!

To już jest pewne! Renault wskrzesi emocjonującą markę Alpine! Producent ujawnił koncepcyjny model Alpine Vision, który wprost nawiązuje do jednej z ikon motoryzacji - Alpine Berlinette A110.

To już jest pewne! Renault wskrzesi emocjonującą markę Alpine! Producent ujawnił koncepcyjny model Alpine Vision, który wprost nawiązuje do jednej z ikon motoryzacji - Alpine Berlinette A110.

Renault

Renault

*Źródło: CEPIK Samar, rejestracje samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 6 t, dane na koniec 2016 r.

Źródło: Materiały prasowe Renault

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA