Na co zwrócić uwagę wybierając samochód?
REKLAMA
REKLAMA
Na co zwracają uwagę osoby wybierające nowy samochód?
Na powyższe pytanie większość z nas odpowie (mniej więcej w tej kolejności)– na cenę, zużycie paliwa, praktyczność, osiągi, jakość wykończenia, image marki.
REKLAMA
Jednak najnowsze badania preferencji konsumentów pokazują, że te się zmieniają równie szybko, jak szybko smartfony zyskują coraz większe znaczenie w naszym życiu.
Zobacz też: Nowy Nissan GTR 2017 – jeszcze szybszy
McKinsey and Company w badaniu Connected Car: Automotive Value Chain Unbound, przeprowadził ankietę pośród 2000 nabywców nowych samochodów w Brazylii, Chinach, USA ale także tuż za naszą zachodnią granicą - w Niemczech. Wyniki są zaskakujące. Okazuje się, że:
- 28% klientów przedkłada opcje łączności dostępne w samochodzie nad inne cechy pojazdu, w tym zużycie paliwa,
- 13% klientów nie kupiłoby samochodu, który nie zapewnia łączności z Internetem,
- 20% zainteresowałoby się ofertą innej marki ze względu na lepsze opcje łączności,
- Ten ostatni wskaźnik rośnie do 41% w przypadku osób, które za kierownicą spędzają więcej niż 20 godzin tygodniowo.
Zobacz też: Jak zapobiec stłuczce na parkingu? Nissan ma na to swój patent
REKLAMA
Tak duże znaczenie łączności ze smartfonem jest także zaskoczeniem dla producentów samochodów. Zdaje sobie z tego sprawę Nissan, który zwiększył nakłady na inwestycje związane z bezproblemową integracją telefonu z systemami pokładowymi samochodów.
Jak powiedział Patrick Keenan, szef europejskiego zespołu Nissana, który zajmuje się systemami łączności: „Celem mojej pracy jest to, aby żadna osoba, która wejdzie do salonu sprzedaży Nissana w dowolnym miejscu w Europie, nie wyszła z niego tylko dlatego, że nie mogła sparować swojego telefonu z wybranym modelem samochodu”.
Jakkolwiek absurdalnie by to nie brzmiało, to jednak producenci samochodów muszą poważnie traktować wymagania klientów i zwrócić uwagę na sprawność połączenia samochód-telefon. Dynamiczny rozwój technologii wpływa na wiele aspektów, zmienia nasz styl życia, a w efekcie potrzeby i oczekiwania również względem samochodów. Choć z perspektywy polskiego rynku, rezygnacja z zakupu auta tylko dlatego, że nie zapewnia odpowiedniej łączności z smartfonem wydaje się fanaberią, to jednak doświadczenie uczy, że w dającej się przewidzieć przyszłości może stać się to sprawą, która przestanie dziwić.
Źródło: Nissan
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.