Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz w 2015 r.
REKLAMA
REKLAMA
To już piąty rok z rzędu, kiedy rośnie sprzedaż i udział w rynku marki Mercedes-Benz. Ale warto odnotować fakt, że sprzedaż wzrasta wszystkim niemieckim markom premium.
REKLAMA
W 2015 roku klienci Mercedesa zarejestrowali 9 340 pojazdów osobowych, w tym 489 szt. to samochody dostawcze z homologacją osobową (Citan, Vito, Viano, Sprinter). W porównaniu do 2014 r. kiedy zarejestrowano 7 493 aut, oznacza to wzrost sprzedaży o 24,6% – najlepszy wśród marek premium.
Wzrost sprzedaży samochodów osobowych z wyłączeniem aut dostawczych z homologacją osobową wyniósł 27,5% (8 851 szt. w 2015 r., 6 941 szt. w 2014 r.)
Zobacz też: Polska premiera Mercedesa Klasy V z pakietem AMG na targach Fleet Market 2015
Wyniki i wzrosty sprzedaży niemieckich marek premium na polskim rynku
Mercedes-Benz – wzrost o 24,6%
Rejestracje 2015 – 9 340 szt.
Rejestracje 2014 – 7 493 szt.
Zobacz też: Mercedes-Benz G 500 4x4 do kwadratu będzie produkowany seryjnie!
BMW – wzrost o 23,8%
Rejestracje 2015 – 9 550 szt.
Rejestracje 2014 – 7 713 szt.
AUDI – wzrost o 16,8%
Rejestracje 2015 – 8 014 szt.
Rejestracje 2014 – 6 861 szt.
Zobacz też: Mercedes-Benz wie jak wykorzystać zużyte akumulatory
Najlepiej sprzedające się modele Mercedes-Benz na polskim rynku
REKLAMA
W 2015 zadebiutowało wiele modeli: Mercedes-Maybach Klasy S, CLA Shooting Brake, GLS (GL po liftingu), GLE (ML po liftingu), GLE Copué, GLC (następca Klasy GLK) ,Klasa A po liftingu, SL, Klasa C Coupé, Klasa S Cabrio. Swoją premierę miało tez kilka aut z rodziny AMG: Mercedes-AMG GT, Mercedes-AMG C 63, Mercedes- AMG S 65 Cabrio oraz modele AMG Sport: C, GLE, GLE Coupé.
Zdecydowanie najpopularniejszym modelem 2015 była Klasa C. Auto znalazło w Polsce aż 1 376 nabywców i zostało liderem segmentu. Niewiele mniejszym zainteresowaniem cieszyły się GLA i CLA.
Również Mercedes-AMG ma za sobą rekordowy rok - sportowa marka Mercedes-Benz dostarczyła klientom na całym świecie 68 875 samochodów, o 44,6% więcej niż w roku 2014. A to oznacza, że w ciągu 2 lat jej sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie. Poza nowymi modelami z rodziny AMG Sports głównymi czynnikami ubiegłorocznego wzrostu były: Klasa C 63 oraz najmocniejsze wydania aut kompaktowych.
Także nowy, opracowany niezależnie w Affalterbach Mercedes-AMG GT cieszył się bardzo dużą popularnością. Największymi rynkami zbytu Mercedes-AMG były: USA, Niemcy i Chiny. W Polsce zostało zarejestrowanych w 2015 r. 603 szt. Mercedesów AMG. Najpopularniejszy okazał się S 63 AMG, na który zdecydowało się 134 klientów.
Źródło: Mercedes-Benz
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.