REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Solaris dostarczy tramwaje do Lipska

Subskrybuj nas na Youtube
Solaris dostarczy tramwaje do Lipska. Fot. Fotolia
Solaris dostarczy tramwaje do Lipska. Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Polskie przedsiębiorstwo Solaris podpisało umowę z miastem Lipsk na dostawę 41 tramwajów Tramino. Na jaką sumę opiewa kontrakt?

Solaris dostarczy tramwaje do Lipska za 100 mln euro

Polska firma Solaris podpisała w czwartek umowę ramową na dostawę 41 tramwajów Tramino dla Lipska (Niemcy). Łączna wartość kontraktu przekracza kwotę 100 mln euro.

REKLAMA

Jak poinformował w czwartek PAP Mateusz Figaszewski z Solaris Bus&Coach, firma podpisała umowę ramową z przewoźnikiem Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB). Zakłada ona wyprodukowanie w latach 2016-2020 w sumie 41 Tramino.

Jest to kolejny niemiecki kontrakt na dostawę tramwajów wygrany przez polskiego producenta. Solaris wcześniej podpisał umowy z Jeną i Brunszwikiem.

Prezes Solaris Bus&Coach Solange Olszewska podkreśliła, że „zwycięstwo w prestiżowym przetargu na dostawę tramwajów do Lipska to ogromny sukces firmy”. „Tym większy, iż o pozyskanie tego zamówienia konkurowaliśmy ze światowymi koncernami. Co najważniejsze, o wygranej decydowała nie tylko i wyłącznie cena, zaważyły tu przede wszystkim innowacyjne rozwiązania techniczne, jakie zaoferowaliśmy w Tramino dla Lipska” - przekazała.

Prezes dodała, że nie bez znaczenia były dobre referencje Tramino, które jest już obecne na niemieckim rynku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Prognoza dla cen autogazu

Polskie tramwaje dla niemieckiego Lipska

REKLAMA

Polskie tramwaje dla Lipska są przystosowane do nietypowego rozstawu torów o szerokości 1458 mm. Pojazdy będą miały szerokość 2,3 m i długość poniżej 45 metrów. Co najmniej w 65 proc. będą niskopodłogowe; bez stopni wewnątrz. Ich pojemność to ponad 200 pasażerów.

W tym roku LVB złożyło zamówienie na pięć pojazdów. Pozostałe tramwaje zgodnie z umową mogą być zamówione w maksymalnie czterech transzach, z których każda dotyczy produkcji nie mniej niż 5 i nie więcej niż 16 sztuk.

Członek zarządu Solaris Zbigniew Palenica podał, że firma jest „jedyną polską marką, która potrafi spełnić restrykcyjne niemieckie przepisy obowiązujące w zakresie produkcji pojazdów szynowych na tym rynku i skutecznie homologować dostarczone pojazdy”.

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

Solaris zaprezentował swój tramwaj w 2009 r. Dzisiaj pojazdy te jeżdżą w Poznaniu i Jenie. W trakcie realizacji są zaś zamówienia dla Brunszwiku i Olsztyna.

Firma z siedzibą w podpoznańskim Bolechowie zatrudnia 2,3 tys. osób w Polsce i blisko 500 osób w swoich zagranicznych oddziałach. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA