REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wartość marki KIA - na ile jest szacowana?

Subskrybuj nas na Youtube
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
KIA Optima 1.7 CRDi 2014 facelifting
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Marki KIA jest coraz lepiej postrzegana nie tylko przez jej klientów, ale również przez inwestorów giełdowych. Co więcej, zyskuje także w rankingach badających wartość marek z całego świata. Zobacz ile dziś jest warty koreański gigant.

REKLAMA

Opublikowana właśnie lista 100 ‘Najlepszych Marek Światowych Roku 2014’ agencji rankingowej Interbrands wskazuje, iż od czasu przyjęcia w roku 2007 sfery designu (Design Management) za decydującą dla przyszłości firmy i mianowaniu Petera Schreyera na stanowisko Prezydenta ds. Designu i Głównego Stylisty (CDO) wartość marki należącej do Kia Motors Corporation wzrosła z 929 miliona do 5,4 miliarda USD, tj. o zawrotne 480% !. Wzrost ten nieporównywalnie przewyższa średnią za ten sam okres dla 11 producentów motoryzacyjnych sklasyfikowanych na liście ‘Best Global Brands 2014’.

REKLAMA

Po raz pierwszy na dorocznej liście najcenniejszych marek światowych Kia znalazła się w roku 2012 zajmując 87 miejsce z wartością marki 4,1 mld USD, by rok później ‘przeskoczyć’ 4 miejsca (na 83) w następstwie przyrostu wartości o 15 procent – do 4,7 mld USD. Rok ubiegły przyniósł kolejny 15-procentowy przyrost wartości marki Kia – do 5,4 mld USA – plasując ją o kolejne 9 punktów wyżej, a więc na miejscu 74. Zgodnie z tegoroczną listą Interbrands wzrost wartości marki Kia był ponad dwukrotnie wyższy w stosunku do średniego dla 100 klasyfikowanych firm/marek, który wyniósł 7 procent.

Zobacz też: Ile samochodów miesięcznie sprzedaje Audi?

REKLAMA

Znaczący przyrost wartości marki Kia w ubiegłym roku przypisać należy takim czynnikom, jak kontynuacja intensywnej działalności marketingowej, w tym sponsoring Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii (2014 FIFA World Cup Brazil™) oraz mistrzowskiego turnieju tenisowego Australian Open, trwająca ofensywa nowych produktów, obejmująca premiery dwunastu nowych (kolejnej generacji) lub dogłębnie zmodernizowanych modeli w latach 2013-2014 oraz 4-procentowy wzrost średniej ceny pojazdów eksportowanych w pierwszym półroczu 2014 w porównaniu z identycznym okresem ubiegłego roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponadto, prowadzona przez Kia globalna kampania w oparciu o wprowadzoną w 2012, nową identyfikację markową – ‘A Different Beat’ – pozwoliła firmie wypracować nie tylko większą klarowność i spójność wewnętrzną lecz także silne atrybuty podstawowe „Vibrant, Distinctive oraz Reliable” (marka tętniąca życiem, wyrazista i niezawodna). Jako część wysiłków na rzecz wzmocnienia wizerunku „A Different Beat’ oraz związków emocjonalnych klientów na całym świecie z marką, w roku 2012 Kia podjęła różne, innowacyjne przedsięwzięcia marketingowe, w tym marketing sensoryczny – m.in. identyfikacja wizualna punktów dealerskich ‘Red Cube’ oraz „dźwiękowy autograf markowy’ towarzyszący m.in. reklamom telewizyjnym Kia i sytuacjom kontaktu z klientem (dzwonki telefoniczne).

„Niezrównana w branży motoryzacyjnej wartość produktu dla klienta jest sprawą wielkiej wagi dla wszystkich w Kia. Awans na liście Best Global Brands to najlepszy dowód, że chcemy i udaje nam się wykraczać poza oczekiwania klientów bez względu na region świata.” - powiedział Hyoung-Keun (Hank) Lee, wiceprzewodniczący Kia Motors Corporation

Zdaniem agencji Interbrands: „W efekcie intensywnej działalności brandingowej, zgodnie ze sloganem Kia ‘The Power to Surprise’, ten koreański producent samochodów z powodzeniem odchodzi od wizerunku produktu niskokosztowego i niskojakościowego, a zwraca się ku klientowi ceniącemu atrakcyjny design i emocjonalną więź z marką.”

Obecny wzrost notowania na liście wartości marek Interbrands następuje w kilka zaledwie miesięcy po awansie Kia z 37 na 35 miejsce w klasyfikacji 50 ‘Najbardziej Ekologicznych Marek Światowych’ (Best Global Green Brands), opublikowanej przez agencję Interbrands w czerwcu bieżącego roku.

Tegoroczna edycja studium 100 „Best Global Brands’ powstała na bazie całościowej analizy efektów działalności klasyfikowanych marek przez ekspertów rynkowych korzystających z wszechstronnej metodologii badawczej. Przedmiotem oceny są m.in. wyniki finansowe firm i korporacji w kategoriach czystego zwrotu inwestycji, rola odgrywana przez daną markę w procesie podejmowania decyzji zakupowej oraz siła marki, czyli jej potencjał zapewnienia spodziewanych dochodów w przyszłości.

Źródło: materiały prasowe KIA

KIA wartość marki
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA