REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile Toyota sprzedała C-HR-ów? Będziecie zaskoczeni!

Subskrybuj nas na Youtube
Ile Toyota sprzedała C-HR-ów?
Ile Toyota sprzedała C-HR-ów? Będziecie zaskoczeni!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ile Toyota sprzedała C-HR-ów? Japończycy mają się czym pochwalić. Szczególnie że mówimy tylko o jednej generacji auta i 7 latach obecności na rynku.

Ile Toyota sprzedała C-HR-ów? Ponad 1,5 mln!

Sprzedaż Toyoty C-HR rozpoczęła się pod koniec grudnia 2016 roku najpierw w Japonii, a na początku 2017 roku w Europie i innych regionach. W skrócie auto funkcjonuje na rynku globalnym dopiero od 7 lat. Mówimy też o zaledwie jednej generacji SUV-a. Jak wygląda zatem wynik sprzedaży? Do tej pory Toyota sprzedała 1,5 mln C-HR-ów. Dokładna liczba to 1 591 000 pojazdów.

REKLAMA

Toyota C-HR niewątpliwie cieszy się sukcesem. I model był dla japońskiej marki niezwykle ważny, szczególnie w Europie. Powód? Wraz z tym samochodem Toyota zadebiutowała w segmencie C-SUV w Europie. Debiut ten okazał się trafiony. Szczególnie że na europejskim rynku łącznie kupiono do tej pory 764 800 egzemplarzy C-HR-a. Ile Toyota sprzedała C-HR-ów w Polsce? Ponad 59 500 aut, w tym 49 000 hybrydowych.

Projekt Toyoty C-HR i nagroda World Car

Toyota C-HR została zaprojektowana specjalnie z myślą o wymagającym europejskim rynku, w ramach ścisłej współpracy zespołów z Japonii i Europy. Za stylistykę odpowiadało studio Toyoty ED2 we Francji, które współpracowało z ośrodkami projektowymi Toyoty na całym świecie, aby zapewnić autu globalny sukces. Europejska centrala firmy stała się także dla japońskich inżynierów źródłem wiedzy o wymaganiach europejskich klientów m.in. w kwestii właściwości jezdnych. I już prace projektowe zakończyły się sukcesem. Toyota C-HR otrzymała w końcu tytuł World Car Design of the Year 2017.

Toyota C-HR to dwa napędy hybrydowe i dobre prowadzenie

Toyota C-HR jest dostępna w 16 wariantach kolorystycznych nadwozia, w tym 7 dwukolorowych kompozycjach. Obecnie model jest też sprzedawany z dwoma wariantami napędu hybrydowego. Mowa o:

  • 122-konnym układzie hybrydowym z silnikiem 1.8. Jego średnie spalanie to 4,8 l/100 km.
  • Napęd hybrydowy z silnikiem 2.0 o łącznej mocy 184 KM rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 8,2 s, a jego średnie zużycie paliwa wynosi od 5,3 l/100 km.

Obie odmiany napędowe poruszają się w mieście na samym silniku elektrycznym przez ponad 70 proc. czasu jazdy i w standardzie są wyposażone w automatyczną przekładnię. Toyota C-HR została tak zaprojektowana, aby zapewnić prowadzenie na poziomie dynamicznego hatchbacka pomimo większego nadwozia i wyższego prześwitu. Jest to m.in. efekt bardzo sztywnej konstrukcji opartej na platformie TNGA-C.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA