Przybywa klientów programu Vitay
REKLAMA
REKLAMA
Dzięki obranej strategii dotyczącej cen na stacji Orlen, liczba lojalnych klientów zwiększyła się aż o 220 000. Wpływ na te liczby miał niewątpliwie program Vitay. PKN Orlen stara się budować popyt u stabilizację cen paliw. W wakacyjnym okresie fluktuacja cen na pylonach stacji własnych koncernu została bardzo ograniczona.
REKLAMA
Zobacz też: Statoil obniży ceny paliw nawet o 35 groszy
REKLAMA
Od stycznia 2011 hurtowe ceny paliw Orlenu zmieniały się 163 razy w przypadku benzyny i 174 razy w przypadku oleju napędowego. W tym czasie benzyna drożała w hurcie 96 razy, a 67 razy jej ceny spadały. Ceny oleju były podnoszone 93 razy, a 81 razy olej taniał.
Główną strategią cenową PKN Orlen są notowania ropy naftowej i gotowych paliw na giełdach, relacje walutowe złotówki i dolara a także budowa trwałego popytu na produkty paliwowe. Strategia prowadzona przez Orlen ma na celu budowanie trwałego popytu na paliwa w warunkach trudnego otoczenia makroekonomicznego. Firmie zależy na stabilizacji cen detalicznych, która będzie chronić kierowców przed negatywnymi zmianami cen.
Zobacz też: Lotos obniża ceny paliw w całym kraju
Dzięki takim celom, w ciągu ostatnich czterech miesięcy Orlen wprowadził tylko 6 podwyżek i 6 obniżek cen detalicznych, zamiast bardzo częstej fluktuacji tych cen. Taka polityka sprawiła, że podczas wakacji kierowcy mieli poczucie kontroli nad kosztami związanymi z wakacyjnymi wyjazdami.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.