Dokładne lokalizacje to ul. Pułkowa na wysokości ul. Wóycickiego oraz na wysokości ul. Farysa, a także ul. Wybrzeże Gdyńskie w pobliżu Centrum Olimpijskiego PKOI. Do końca 2011 roku LOTOS Paliwa zamierza uruchomić ok. 50 obiektów pod marką LOTOS Optima.
Stacje, które jako pierwsze zostały włączone do sieci LOTOS Optima posiadają w ofercie olej napędowy i benzynę bezołowiową 95. Placówki oferują miejsca parkingowe dla pojazdów osobowych. Obiekty wyposażone są ponadto w sklepy o powierzchni ok. 30 m2, w których można kupić podstawowe produkty z oferty stacji paliw LOTOS, m.in. bardzo dobrej jakości kawę, hot-dogi, słodycze, napoje, itd. Lista asortymentowa zapewnia dostępność czołowych, znanych klientom marek produktów.
Zobacz też: Pomyłka przy tankowaniu. Co zrobić?
Swój nowy brand LOTOS Paliwa po raz pierwszy zaprezentowała podczas tegorocznych XVIII Międzynarodowych Targów Stacja Paliw. – W ciągu trzech dni nasze stoisko, na którym prezentowaliśmy ofertę LOTOS Optima odwiedzą rekordowa liczba osób – informuje Paweł Lisowski, prezes LOTOS Paliwa – Intensywnie pracujemy nad rozwojem sieci stacji własnych oraz prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami w ramach systemu franczyzowego.
LOTOS Optima, to nie tylko korzyść dla samych kierowców, to również idealna szansa na rozwój biznesu dla właścicieli stacji. To okazja na nawiązanie partnerskiej współpracy z renomowanym i pewnym dostawca paliw, jakim jest LOTOS. Obiekty LOTOS Optima będą w każdym aspekcie „zoptymalizowane”, co znajdzie odzwierciedlenie w ściśle zdefiniowanej ofercie paliwowej i pozapaliwowej.
Na stacjach LOTOS Optima z założenia nie będą sprzedawane paliwa Dynamic. Nie planuje się także wprowadzenia takich narzędzi jak program lojalnościowy Navigator. Dostępne będą natomiast podstawowe usługi związane z podróżowaniem – akceptowane będą karty flotowe LOTOS Biznes oraz pozostałe karty płatnicze. Optymalizacja oferty pozwoli na ograniczenie kosztów i tym samym stworzenie atrakcyjniejszych warunków cenowych dla tych klientów, którzy koncentrują się na ekonomice podróżowania, nie są natomiast zainteresowani dodatkowymi benefitami świadczonymi przez sieć premium.
Zobacz też: Koniec kryzysu w branży moto?
Przypomnijmy, priorytetem w sprzedaży detalicznej LOTOSU jest uzyskanie 10-procentowego udziału w rynku detalicznym, co zapisano w strategii na lata 2011-2015. Jednym z podejmowanych działań , które ma za zadanie wesprzeć ten proces jest uzupełnienie cieszącej się dużym powodzeniem klientów sieci premium o segment ekonomiczny.