Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo / Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo? / ingo barenschee / Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.2all zapowiada koncepcję dostępnej, elektrycznej mobilności dla Europejczyków. Jest rozmiarów modelu Polo. Trafi zatem do segmentu B.

rozwiń >

Volkswagen ID.2all, czyli uśmiechnięty elektryk

Jednym z elementów nowego języka projektowania jest kształt słupka C, przypominający rozwiązanie z pierwszego Golfa. ID. 2all jest pierwszym Volkswagenem z nową interpretacją tego elementu. Inne cechy stylistyczne konceptu to dynamiczne linie, ponadczasowa elegancja i 20-calowe felgi z oponami 225/40. 20-calowe w segmencie B! System inforozrywki ma bardzo proste menu, analogową regulację głośności, a klimatyzacją steruje się przy pomocy oddzielnego panelu.

Dolna krawędź okien, znajdujące się poniżej przetłoczenie i próg są równoległe, ale zarazem wyglądają dynamicznie. Tak właśnie jest w przypadku ID. 2all. Przetłoczenie poniżej linii okien znajduje się dokładnie na linii wyznaczonej przez złotą proporcję w ID. 2all. Także w Garbusie i Golfie stosowano zasadę złotej proporcji. Auto ma też coś na kształt uśmiechu – mówi Andreas Mindt, szef designu Volkswagena.

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.2all: napęd, moc, zasięg, ładowanie

Volkswagen ID.2all będzie oczywiście samochodem czysto-elektrycznym. Otrzyma moc sięgającą 226 koni mechanicznych. A ta powinna się przełożyć na więcej niż niezłe osiągi. Samochód ma przyspieszać do pierwszej setki w mniej niż 7 sekund. To wynik podobny do dostępnego obecnie, 207-konnego Polo GTI. Prędkość maksymalna? Ta będzie iście "elektryczna". Nowy Volkswagen raczej nie rozpędzi się do szybkości wyższej, niż 160 km/h.

Ważne

Volkswagen ID.2all to pierwszy elektryk niemieckiej marki zbudowany na platformie MEB, który otrzyma... przedni napęd. Tak, przedni! To oznacza, że także z przodu zlokalizowane zostaną silniki elektryczne.

Kluczową kwestią w przypadku napędu stanie się zasięg. Według cyklu WLTP ID.2all powinien pokonać na jednym ładowaniu około 450 km. A to połowa informacji. Niemcy zapewniają, że ładowanie modelu od 10 do 80 proc. powinno zająć jakieś 20 minut. Konieczna pewnie jest jednak naprawdę mocna ładowarka.

Wymiary Volkswagen ID.2all. To będzie elektryczne... Polo!

Niemcy określili wymiary Volkswagena ID.2all. Pojazd będzie miał 4050 mm długości, 1812 mm szerokości i 1530 mm wysokości. To oznacza mniej więcej tyle, że jego nadwozie pod względem wielkości powinno przypominać aktualną generację Volkswagena Polo. Wnętrze? Tu raczej zacznie się nowa bajka. I zadecydują o tym dwa powody. Po pierwsze napęd elektryczny zajmuje mniejszą ilość przestrzeni, a więc więcej miejsca można wygospodarować dla pasażerów. Po drugie podstawą modelu stanie się platforma MEB Entry. A ta pozwoli na jeszcze lepsze gospodarowanie kabiną.

Nie do końca jestem w stanie powiedzieć ile przestrzeni otrzymają pasażerowie np. na nogi czy nad głowami. Wiem natomiast, że bagażnik Volkswagena ID.2all będzie wprost olbrzymi! W konfiguracji bazowej ma zaoferować 490 litrów. Tyle ile dziś mają auta segmentu D, a nie B. Maksymalnie przestrzeń załadunkową można powiększyć do 1330 litrów.

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Ile będzie kosztować Volkswagen ID.2all?

Volkswagen zaprezentuje produkcyjną wersję ID. 2all na rynek europejski w 2025 roku. Celem jest cena bazowej wersji na poziomie poniżej 25 000 euro. To po dzisiejszym kursie daje blisko 120 tys. zł. W skrócie, pierwsze w historii elektryczne Polo będzie kosztować prawie tyle, ile dziś trzeba zapłacić za 207-konny model GTI. Tanio nie jest, ale patrząc na obecną strukturę rynkową elektryków, tragedii również nie ma. Oczywiście pod warunkiem, że tą cenę Niemcom uda się utrzymać. To w pierwszej kolejności...

Wyposażenie Volkswagena ID.2all. Na co można liczyć?

Pomijając 226-konny silnik elektryczny, Volkswagen ID.2all ma otrzymać szereg technologii z większych i droższych modeli ID. Na liście wyposażenia hatchbacka będzie można znaleźć m.in. matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT, światła tylne 3D LED z listwą pomiędzy nimi, system Park Assist Plus z funkcją pamięci, Travel Assist do częściowo zautomatyzowanej jazdy, ID.Light, elektrycznie sterowane fotele z funkcją masażu oraz panoramiczny szklany dach.

Funkcjonalność? Twórcy Volkswagena ID.2all pomyśleli i o niej. Składane oparcie przedniego fotela pasażera pozwala uzyskać przestrzeń ładunkową o długości 2,20 metra. Oparcia tylnej kanapy składają się w stosunku 40:60. Pod tylną kanapą umieszczony jest schowek o pojemności 50 litrów.

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.2all to jeden z elementów szeroko zakrojonego planu

Wersja produkcyjna ID. 2all będzie jednym z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku. W najbliższym czasie pojawią się trzy auta: ID.3 drugiej generacji i sportowy ID.3 GTX oraz flagowy ID.7, następnie w 2026 roku na rynek trafi kompaktowy elektryczny SUV. A w tym punkcie imponujące plany Volkswagena tak naprawdę dopiero się zaczynają.

Marka z Wolfsburga chce mieć najszerszą gamę pojazdów elektrycznych ze wszystkich producentów. Jej celem jest też osiągnięcie w Europie udziału samochodów elektrycznych w dostawach na poziomie 80 procent.

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

 

Moto
100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany
10 maja 2024

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?
10 maja 2024

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie
11 maja 2024

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia
10 maja 2024

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego
10 maja 2024

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa
10 maja 2024

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego
09 maja 2024

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek
08 maja 2024

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane
08 maja 2024

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte
07 maja 2024

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

pokaż więcej
Proszę czekać...