REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG “ Communicati
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE to najmocniejsza s klasa w historii modelu. Moc 802 koni zapewnia 4-litrowe V8 i silnik elektryczny.

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, czyli 802 KM i 1430 Nm

4,0-litrowy silnik V8 biturbo pod maską nowego Mercedesa-AMG S 63 E PERFORMANCE współpracuje z elektrycznym motorem synchronicznym z magnesami trwałymi, wysokowydajnym akumulatorem oraz napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Moc systemowa 590 kW (802 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 1430 Nm zapewniają imponujące osiągi: przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,3 s. Prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 290 km/h (z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG).

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, najmocniejsza klasa s w historii, 802 konna s klasa, mercedes s 63 e, mercedes s 63 e performance

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!

Materiały prasowe Mercedes

Sercem najmocniejszej klasy S w historii jest V8 bi-turbo

Sercem hybrydowego układu napędowego P3 jest silnik 4.0 V8 AMG biturbo, w tym przypadku o mocy 450 kW (612 KM). Generuje on maksymalny moment obrotowy o wartości 900 Nm. Do jego najważniejszych cech konstrukcyjnych należą dwie turbosprężarki twin scroll, które znajdują się w przestrzeni między rozwidlonymi głowicami. Kolejnym istotnym rozwiązaniem jest rozrusznikoalternator z napędem pasowym (RSG), zintegrowany z 400-woltową instalacją elektryczną.

Elektryk w Mercedesie S 63 E PERFORMANCE ma 190 KM

Silnik elektryczny rozwija moc 140 kW (190 KM) i został umieszczony na tylnej osi, a do tego jest zintegrowany we wspólny moduł (EDU) z elektrycznie sterowaną dwubiegową przekładnią oraz elektronicznie sterowanym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. W szczytowym momencie silnik elektryczny dostarcza 320 Nm momentu obrotowego.

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, najmocniejsza klasa s w historii, 802 konna s klasa, mercedes s 63 e, mercedes s 63 e performance

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!

Materiały prasowe Mercedes

Co z baterią spalinowo-elektrycznej klasy S na sterydach?

Akumulator HPB 150 w S 63 E PERFORMANCE ma pojemność 13,1 kWh. Dostarcza on silnikowi elektrycznemu 70 kW mocy ciągłej i 140 kW mocy szczytowej (przez 10 sekund). Ładowanie z zewnątrz odbywa się za pomocą pokładowej ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy 3,7 kW. Akumulator powstał z myślą o szybkich dostarczaniu mocy i pobieraniu energii. Celem inżynierów nie było uzyskanie jak najdłuższego zasięgu. Dlatego w trybie elektrycznym limuzyna może pokonać maksymalnie 33 kilometry.

REKLAMA

Podstawą wysokiej wydajności 400-woltowego akumulatora AMG jest bezpośrednie chłodzenie: około 14 litrów płynu chłodzącego na bazie cieczy nieprzewodzącej prądu opływa każde z 1200 ogniw i indywidualnie je chłodzi. Aby zapewnić bezpośrednie chłodzenie, zespół AMG musiał opracować nowe moduły chłodzące o grubości liczonej w milimetrach. W rezultacie akumulator zawsze pracuje w stałym, optymalnym przedziale temperatur roboczych wynoszącym średnio 45 stopni Celsjusza – bez względu na to, jak często jest ładowany lub rozładowywany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, najmocniejsza klasa s w historii, 802 konna s klasa, mercedes s 63 e, mercedes s 63 e performance

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!

Materiały prasowe Mercedes

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE ma jednak też pewne wady

Niestety w świecie najmocniejszej S klasy w historii nie wszystkie elementy układanki są idealne. Ulokowanie dodatkowego silnika elektrycznego oraz baterii nad tylną osią niestety sprawiło, że w Mercedesie-AMG S 63 E PERFORMANCE dość mocno stopniała pojemność bagażnika. Wynosi ona zaledwie 305 litrów. Choć mówimy o segmencie F, to mniej niż dziś oferują hatchbacki segmentu B... W standardowym sedanie przestrzeń załadunkowa jest aż o przeszło 200 litrów większa.

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG “ Communicati
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG “ Communicati
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes
Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA