REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG “ Communicati
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE to najmocniejsza s klasa w historii modelu. Moc 802 koni zapewnia 4-litrowe V8 i silnik elektryczny.

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, czyli 802 KM i 1430 Nm

4,0-litrowy silnik V8 biturbo pod maską nowego Mercedesa-AMG S 63 E PERFORMANCE współpracuje z elektrycznym motorem synchronicznym z magnesami trwałymi, wysokowydajnym akumulatorem oraz napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Moc systemowa 590 kW (802 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 1430 Nm zapewniają imponujące osiągi: przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,3 s. Prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 290 km/h (z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG).

REKLAMA

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, najmocniejsza klasa s w historii, 802 konna s klasa, <a class=mercedes s 63 e, mercedes s 63 e performance"/>

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, najmocniejsza klasa s w historii, 802 konna s klasa, mercedes s 63 e, mercedes s 63 e performance

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!

Materiały prasowe Mercedes

Sercem najmocniejszej klasy S w historii jest V8 bi-turbo

Sercem hybrydowego układu napędowego P3 jest silnik 4.0 V8 AMG biturbo, w tym przypadku o mocy 450 kW (612 KM). Generuje on maksymalny moment obrotowy o wartości 900 Nm. Do jego najważniejszych cech konstrukcyjnych należą dwie turbosprężarki twin scroll, które znajdują się w przestrzeni między rozwidlonymi głowicami. Kolejnym istotnym rozwiązaniem jest rozrusznikoalternator z napędem pasowym (RSG), zintegrowany z 400-woltową instalacją elektryczną.

Elektryk w Mercedesie S 63 E PERFORMANCE ma 190 KM

Silnik elektryczny rozwija moc 140 kW (190 KM) i został umieszczony na tylnej osi, a do tego jest zintegrowany we wspólny moduł (EDU) z elektrycznie sterowaną dwubiegową przekładnią oraz elektronicznie sterowanym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. W szczytowym momencie silnik elektryczny dostarcza 320 Nm momentu obrotowego.

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, najmocniejsza klasa s w historii, 802 konna s klasa, mercedes s 63 e, mercedes s 63 e performance

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, najmocniejsza klasa s w historii, 802 konna s klasa, mercedes s 63 e, mercedes s 63 e performance

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!

Materiały prasowe Mercedes

Co z baterią spalinowo-elektrycznej klasy S na sterydach?

REKLAMA

Akumulator HPB 150 w S 63 E PERFORMANCE ma pojemność 13,1 kWh. Dostarcza on silnikowi elektrycznemu 70 kW mocy ciągłej i 140 kW mocy szczytowej (przez 10 sekund). Ładowanie z zewnątrz odbywa się za pomocą pokładowej ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy 3,7 kW. Akumulator powstał z myślą o szybkich dostarczaniu mocy i pobieraniu energii. Celem inżynierów nie było uzyskanie jak najdłuższego zasięgu. Dlatego w trybie elektrycznym limuzyna może pokonać maksymalnie 33 kilometry.

Podstawą wysokiej wydajności 400-woltowego akumulatora AMG jest bezpośrednie chłodzenie: około 14 litrów płynu chłodzącego na bazie cieczy nieprzewodzącej prądu opływa każde z 1200 ogniw i indywidualnie je chłodzi. Aby zapewnić bezpośrednie chłodzenie, zespół AMG musiał opracować nowe moduły chłodzące o grubości liczonej w milimetrach. W rezultacie akumulator zawsze pracuje w stałym, optymalnym przedziale temperatur roboczych wynoszącym średnio 45 stopni Celsjusza – bez względu na to, jak często jest ładowany lub rozładowywany.

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, najmocniejsza klasa s w historii, 802 konna s klasa, mercedes s 63 e, mercedes s 63 e performance

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE, najmocniejsza klasa s w historii, 802 konna s klasa, mercedes s 63 e, mercedes s 63 e performance

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!

Materiały prasowe Mercedes

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE ma jednak też pewne wady

Niestety w świecie najmocniejszej S klasy w historii nie wszystkie elementy układanki są idealne. Ulokowanie dodatkowego silnika elektrycznego oraz baterii nad tylną osią niestety sprawiło, że w Mercedesie-AMG S 63 E PERFORMANCE dość mocno stopniała pojemność bagażnika. Wynosi ona zaledwie 305 litrów. Choć mówimy o segmencie F, to mniej niż dziś oferują hatchbacki segmentu B... W standardowym sedanie przestrzeń załadunkowa jest aż o przeszło 200 litrów większa.

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG “ Communicati
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG “ Communicati
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA