Nowe BMW M2, czyli w 4,1 sekundy do setki w 460-konnym coupe
REKLAMA
REKLAMA
- Nowe BMW M2 ma 3-litrowy silnik z M3
- Nowe BMW M2: dane techniczne
- Nowe BMW M2: układ jezdny i podwozie
- Technologia nowego BMW M2
- Kiedy nowe BMW M2 pojawi się w Europie?
Nowe BMW M2 ma 3-litrowy silnik z M3
Nowe BMW m2 jest mocno inspirowane nowymi M3 i M4. Choć ma o 110 mm krótszy rozstaw osi i o 214 mm krótsze nadwozie, korzysta z podobnego silnika i układu jezdnego. I jeżeli o silniku już mowa, jego drugim imieniem jest... moc! Pod dość prostą maską i zaraz za charakterystycznym grillem i reflektorami spoczywa 3-litrowa jednostka benzynowa. Ma 6 cylindrów ustawionych w rzędzie i technologię M TwinPower Turbo. To oznacza 460 koni mechanicznych mocy i aż 550 Nm momentu obrotowego. Moc jest aż o 90 koni wyższa niż u poprzednika.
REKLAMA
Nowe BMW M2: dane techniczne
Dobre informacje? 550 Nm ujawnia się już przy 2650 obr./min. To sprawia, że auto jest w stanie osiągnąć pierwszą setkę już w 4,1 sekundy. Ale pod warunkiem, że podczas konfiguracji nowego M2 kierowca wybierze 8-stopniową skrzynię M Steptronic z Drivelogic, czyli zadanymi programami zmiany biegów. To wybór podstawowy. Opcjonalnie mechanizm można zamienić na 6-stopniowego manuala. Tyle że wtedy czas sprintu do pierwszej setki spada do 4,3 sekundy.
4,1 sekundy do setki? Nowe BMW M2 "robi" drugą setkę w 13,5 sekundy. Wskazówka wirtualnego prędkościomierza zatrzyma się dopiero na wartości wynoszącej nawet 285 km/h.
Nowe BMW M2: układ jezdny i podwozie
REKLAMA
Nowe BMW M2 jest typową M-ką. To oznacza, że przekazuje napęd na tylne koła. To oznacza, że małe coupe jest narowiste? W dużej mierze pewnie tak. Tyle że narowistość auta kontroluje standardowy mechanizm różnicowy M na tylnej osi. Posiada m.in. adaptacyjną blokadę do 100 proc. momentu obrotowego. Kolejną zaletą jest rozkład mas. Ten wynosi idealne 50:50. Choć w przypadku BMW ten akurat wskaźnik jest niejako oczywistą oczywistością. Wydech? Dźwięk generuje układ typu M z elektrycznie sterowanymi klapami.
Układ jezdny nowego BMW M2 jest adaptacyjny. Skok amortyzatorów jest z kolei sterowany elektronicznie. Poza tym pedał hamulca ma dwie charakterystyki twardości i ciekawostka: przednie felgi mają 19-, a tylne 20-cali.
Technologia nowego BMW M2
Kabina pasażerska nowe M2 jest dosłownie "napchana" nowoczesnymi zdobyczami techniki. Jest w niej zaawansowane audio, przyciski sterujące napędem, system multimedialny przystosowany do korzystania z karty Personal eSIM, head-up i dwa ekrany (12,3 i 14,9 cala). Prawdziwa ciekawostka dotyczy jednak dopiero foteli. Opcjonalnie siedziska mają nie tylko karbonowe wykończenia, ale i karbonowe elementy konstrukcyjne. A to pozwala na ich odchudzenie o imponujące 10,8 kg.
Kiedy nowe BMW M2 pojawi się w Europie?
Nowe BMW M2 zadebiutuje na europejskim rynku w kwietniu roku 2023. Model będzie produkowany w tej samej fabryce, w której powstaje BMW serii 2 Coupe. Mowa o zakładzie zlokalizowanym w słonecznym Meksyku, w miejscowości San Luis Potosi.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.