Nowa Klasa E
REKLAMA
REKLAMA
Niski współczynnik oporu powietrza to jeden z elementów BlueEFFICIENCY - pakietu ekologicznego niemieckiego koncernu.
REKLAMA
Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach
Nowe silniki, w tym trzy nowe jednostki wysokoprężne, cechuje niższe zużycie paliwa i mniejsza emisja CO2. To także zasługa obniżenia masy, redukcji oporów toczenia opon i lepszego zarządzania energią na pokładzie.
Mimo nacisku na ekologię nowa Klasa E jest jeszcze bardziej komfortowa i bezpieczna. Kierowca i pasażerowie są pod opieką zaawansowanych systemów kontroli trakcji i hamowania, a nawet asystenta zachowania czujności, monitorującego aż 70 parametrów zachowania osoby za kierownicą, celem zapobieżenia jej zaśnięciu. W opcji dostępny będzie system automatycznego hamowania awaryjnego oparty na radarach, znany z Klasy S.
Zobacz też: Hybrydowa Toyota Yaris HSD
Indywidualizacja i różnorodność zawsze były dwiema z wyjątkowych cech Klasy E. Nowy sedan nie tylko oferuje klientom wybór spośród 10 silników i trzech wariantów zawieszenia, ale też dwie wersje wyposażenia i designu, 12 kombinacji kół i opon w rozmiarach 16, 17, 18 i 19 cali, 12 lakierów nadwozia i 6 różnych materiałów wykończenia wnętrza w 5 barwach – dzięki temu każdy znajdzie swój styl. W porównaniu z poprzednim modelem wybór wykończeń kabiny zwiększył się dwukrotnie – obejmuje teraz m.in. lakierowane drewno egzotyczne, drewno z otwartymi porami i aluminium.
Zobacz też: Lifting modeli Peugeot Partner i Expert
Od roku 1947, kiedy pojawił się bezpośredni praprzodek Klasy E – Mercedes 170 V – Mercedes-Benz wyprodukował ponad 10 mln sedanów tej klasy. To czyni Klasę E najlepiej sprzedającym się samochodem klasy biznes na świecie.
Nowa Klasa E pojawi się w salonach europejskich punktów handlowych Mercedesa w marcu 2009.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.