REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citigo: Nowa mała Skoda

Skoda Citigo w polskich salonach sprzedaży pojawi się na początku 2012 roku. Fot. Skoda
Skoda Citigo w polskich salonach sprzedaży pojawi się na początku 2012 roku. Fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Jeszcze w tym roku marka Skoda zaprezentuje swój najnowszy produkt- model Citigo. Auto będzie pozycjonowane w segmencie A00 i jego bezpośrednim konkurentem będzie Volkswagen Up!

Skoda Citigo zadebiutuje w Czechach jeszcze w tym roku, w pozostałych krajach Europy pojawi się na początku lata 2012. Samochód oferuje optymalne wykorzystanie przestrzeni i miejsca dla czterech pasażerów. Wprowadzony na rynek zostanie najpierw model w wersji 3-drzwiowej, a w następnej kolejności jego 5–drzwiowa odmiana.

REKLAMA

"Citigo to jeden z filarów naszej strategii rozwoju. Pojawia się w nowym i bardzo obiecującym dla nas segmencie małych aut miejskich.” – powiedział Prezes Zarządu ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. - „Nowy produkt w pełni współgra z filozofią korporacyjną marki ŠKODA wyrażającą się poprzez hasło "Simply Clever". Pomimo swojego małego rozmiaru, oferuje przestronne wnętrze, jest zaskakująco zwinny i atrakcyjny pod względem wykończenia oraz zastosowanych technologii."

Zobacz też: Wyjątkowy Land Rover Defender dla wyjątkowych klientów?

REKLAMA

Projektantom udało się stworzyć samochód, który jednoznacznie kojarzy się z nową linią modelową marki. Użebrowany grill umieszczony w chromowanej ramie oraz precyzyjnie uformowane reflektory przednie nadają pojazdowi nowoczesny wygląd. Z długością 3,56 metra, szerokością 1,65 m oraz wysokością 1,48 m, Skoda Citigo jest jednym z najmniejszych samochodów w swoim segmencie. Jak na tę klasę oferuje jednak bardzo dużo miejsca wewnątrz. Objętość bagażnika to 251 litrów, może zostać powiększona do 951 litrów po złożeniu oparć tylnych siedzeń.

Model ten jest dedykowany głównie młodym kierowcom, rodzinom myślącym o kupnie drugiego lub trzeciego samochodu, oraz tzw. „Best agers” – osobom mającym powyżej 55 lat. To klienci, którzy z jednej strony zwracają uwagę na koszty i mają racjonalne podejście do samochodów, z drugiej zaś – wysokie wymagania wobec jakości, praktyczności i bezpieczeństwa.
„Zauważyliśmy, że wzrasta popyt na małe samochody z niską konsumpcją paliwa, w atrakcyjnej cenie oraz z racjonalnymi kosztami eksploatacji. Nowy, mały samochód marki Skoda jest odpowiedzią właśnie na ten trend. Wchodzimy na nowy teren i Citigo przyciągnie wielu klientów głównie na naszych europejskich rynkach.” – dodał Prof. Vahland.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen up!

Projektanci Skoda Citigo położyli duży nacisk na bezpieczeństwo. Po raz pierwszy w samochodach Skoda w celu ochrony głowy kierowcy oraz pasażera zastosowano zintegrowane boczne poduszki powietrzne z funkcją ochrony głowy, co wraz z innymi rozwiązaniami tworzy modelowy pakiet bezpieczeństwa w tej klasie. Aktywne bezpieczeństwo znacznie podnosi także nowy asystent hamowania „City Safe Drive”.

REKLAMA

System ten automatycznie aktywuje się poniżej prędkości 30 km/h i uruchamia czujniki laserowe identyfikujące niebezpieczeństwo kolizji. Wraz z Volkswagenem UP!, Skoda Citigo jest obecnie jedynym samochodem w segmencie małych aut, który oferuje funkcję awaryjnego hamowania.

Skoda Citigo będzie wyposażona w dwa nowe, trzycylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1.0 litra i mocy 60KM oraz 75KM. Średnie zużycie paliwa dla modelu z jednostką napędową o mocy 60 KM wynosi 4,3l/100km. Emisja CO2 to 99g/km.
Silnik o mocy 75KM skonsumuje 4,7l/100km i wyemituje 108g CO2 na kilometr.     

Skoda Citigo to mały miejski pojazd przystosowany do przewozu czterech osób. Fot. Skoda
Skoda Citigo będzie oferowana jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Fot. Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA