Nowy Volkswagen Beetle mierzy 4,3 metra długości, 1,8 m szerokości i 1,5 metra wysokości. Jest zatem dłuższy, szerszy, a jednocześnie niższy. Większy jest też rozstaw osi (2537 mm). Nad projektem czuwał Walter da Silva (znany m.in. z projektów dla Seata) oraz Klaus Bischoff. Wnętrze zaprojektował zespół z Marc'iem Lichtem na czele. Samochód ma w środku cztery miejsca, przy czym tylna kanapa jest składana i dzielona.
Dostępne są trzy wersje wyposażenia: Beetle, Design i Sport. Istnieje też długa lista opcjonalnych elementów dodatkowych, od systemu bezkluczykowego przez panoramiczny dach, nawigację, biksenonowe lampy i LEDowe światła do jazdy dziennej. Wszystkie te elementy pojawiają się w Beetle po raz pierwszy.
Zobacz też: CX-5 nowym crossoverem Mazdy
Nie znamy na razie szczegółów oferty na rynek polski. W Wielkiej Brytanii auto będzie dostępne z czterema silnikami: trzema benzynowymi (1,2 TSI 105 KM, 1,4 TSI 160 KM oraz 2,0 TSI 200 KM), oraz jednym dieslem (1,6 TDI 105 KM). Dzięki systemowi start&stop, najbardziej oszczędna wersja Beetle ma zużywać średnio 4,3 litra na 100 km i wydzielać 112 gram dwutlenku węgla na kilometr. Najszybsza, 200-konna wersja silnikowa wyposażona będzie w elektroniczną blokadę dyferencjału, znaną z Golfa GTi (XDS). Dostępna będzie też dwusprzęgłowa skrzynia DSG.
Volkswagen Beetle III pojawi się w sprzedaży w październiku tego roku, jednak pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach na samym początku 2012.
Zobacz też: Nowy, oszczędny Ford Focus ECOnetic
Pierwszy Beetle pojawił się w sprzedaży w 1938 roku. Od tego momentu na całym świecie sprzedano już 21,5 miliona egzemplarzy tego auta. Druga generacja nie stała się zbyt popularna, pozostając raczej ciekawostką niż "autem dla mas".