REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lexus RX 500h to chyba najmocniejsza hybryda w historii marki!

Subskrybuj nas na Youtube
Lexus RX 500h to chyba najmocniejsza hybryda w historii marki!
Lexus RX 500h to chyba najmocniejsza hybryda w historii marki!
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Lexus RX 500h łączy silnik elektryczny i spalinowy. Tyle że spalinowy w tym przypadku dysponuje turbodoładowaniem. Moc? Ta sięga 371 koni.
rozwiń >

Lexus RX 500h, czyli sportowa hybryda nowością w gamie

W gamie piątej generacji flagowego SUV-a Lexusa wariant 500h został stworzony z myślą o osiągach. Auto jest pełne zupełnie nowych technologii, takich jak silnik 2.4 l z turbodoładowaniem, sześciobiegowa skrzynia automatyczna czy zupełnie nowy napęd 4x4 DIRECT4 korzystający z układu e-Axle.

REKLAMA

REKLAMA

RX 500h prowadzi się zupełnie wyjątkowo. Auto ma zupełnie nową, mocną hybrydę, która idealnie pasuje do sportowego charakteru tej wersji. W RX-ie 500h zastosowaliśmy wydajniejsze i skuteczniejsze hamulce, a także zamontowaliśmy system skrętnych kół tylnych Dynamic Rear Steering, który stabilizuje auto przy wyższych prędkościach i ułatwia manewrowanie w ciasnych miejscach. Razem z wydajną hybrydą (RX 350h) oraz hybrydą typu plug-in (RX 450h+) tworzy kompletną gamę w segmencie dużych SUV-ów. - powiedział Takaaki Ohno, szef inżynierów nowego RX-a.

Lexus RX 500h, nowy Lexus RX 500h, Lexus, RX 500h

Lexus RX 500h to chyba najmocniejsza hybryda w historii marki!

Lexus

Przedni elektryk Lexusa RX 500h trafił między benzyniaka a skrzynię biegów

Podstawowe zasady działania napędu hybrydowego w nowym Lexusie RX 500h są takie same, ale przedni silnik elektryczny został zamontowany między silnikiem benzynowym a skrzynią biegów, co ułatwia przekazywanie mocy i umożliwia jazdę w trybie wyłącznie elektrycznym. Komputer automatycznie przełącza pracę napędu między trybem wyłącznie elektrycznym a hybrydowym w zależności od sytuacji na drodze, gwarantując dobre osiągi przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa. Moc dostarczana jest na cztery koła bez zbędnego opóźnienia.

Lexus RX 500h. Dane techniczne

To najmocniejsza wersja w historii modelu. Lexus RX 500h ma aż 371 KM/273 kW mocy i 550 Nm momentu obrotowego, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,2 sekundy. Te osiągi są porównywalne do aut z trzylitrowymi silnikami V6, ale układ hybrydowy modelu RX 500h jest oszczędny – średnie zużycie w cyklu WLTP wynosi od 8,0 do 8,3 l/100 km.

REKLAMA

Nowością jest także kompaktowa, automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Lexus zdecydował się na ten rodzaj przekładni, a nie znane z innych hybryd E-CVT, by lepiej wykorzystać potencjał silnika z turbodoładowaniem oraz silnika elektrycznego. Przełożenia zostały tak dobrane, by uniknąć konieczności ciągłych zmian biegów, a kierowca może sam zmienić bieg przy pomocy łopatek zamontowanych przy kierownicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lexus RX 500h, nowy Lexus RX 500h, Lexus, RX 500h

Lexus RX 500h to chyba najmocniejsza hybryda w historii marki!

Lexus

Nowy Lexus RX 500h z nową baterią niklowo-wodorkową

RX jest też pierwszym autem w gamie Lexusa z nową bipolarną baterią niklowo-wodorkową (Ni-MH). Prostsza konstrukcja i większa powierzchnia przepływu prądu elektrycznego oznaczają mniejszą rezystancję wewnętrzną akumulatora. Zaletą nowej bipolarnej baterii niklowo-wodorkowej jest większa gęstość energii, a tym samym większa moc wyjściowa w porównaniu z klasycznymi odpowiednikami, co przyczynia się do lepszej dynamiki samochodu.

Kompaktowe rozmiary pozwalają na tej samej przestrzeni umieścić 1,4 raza więcej ogniw, a także osiągnąć dwukrotnie większą moc, co odczuje kierowca. Akumulator został umieszczony pod tylnymi fotelami, co pozwoliło na obniżenie środka ciężkości i zachowanie przestronnej kabiny i bagażnika. Wydajny system chłodzenia sprawia, że bateria pracuje ciszej.

Lexus RX 500h. Napęd DIRECT4 i e-Axle

RX 500h jest pierwszą wersją w historii modelu z nowym napędem 4x4 DIRECT4. W tym inteligentnym systemie napędu na cztery koła dwa silniki elektryczne oraz dwa falowniki (przedni i tylny) cały czas rozdzielają moc i moment obrotowy między przednią a tylną osią, dostosowując się do sytuacji na drodze. Napęd na tylne koła przekazywany jest za sprawą układu e-Axle, połączonego z tylnym silnikiem elektrycznym oraz inwerterem. DIRECT4 sprawia, że auto prowadzi się bardziej komfortowo i stabilniej, a kierowca ma jeszcze lepsze odczucie podczas jazdy.

Nowy Lexus RX 500h ma skrętną tylną oś

Nowy Lexus RX powstał na platformie GA-K, która gwarantuje niskie położenie środka ciężkości, wysoką sztywność całej konstrukcji, a także dobry balans zawieszenia. W wersji RX 500h te cechy zostały wzmocnione, a auto dostosowano pod kątem dynamicznej jazdy. Jednym z kluczowych elementów jest układ skrętnych kół tylnych (Dynamic Rear Steering), który automatycznie dopasowuje kąt skrętu tylnych kół do prędkości i kierunku jazdy. Maksymalny kąt wynosi 4 stopnie. Układ ten ułatwia manewrowanie i zwiększa stabilność przy większych prędkościach. Przy niskich prędkościach koła tylne skręcają się przeciwnie do kół przednich, przy wyższych prędkościach dostosowują się do pracy przedniej osi.

Lexus RX 500h F SPORT Edition dostępny jest od 470 990 zł, a RX 500h F SPORT kosztuje od 490 900 zł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA