REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lexus RX 500h to chyba najmocniejsza hybryda w historii marki!

Lexus RX 500h to chyba najmocniejsza hybryda w historii marki!
Lexus RX 500h to chyba najmocniejsza hybryda w historii marki!
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Lexus RX 500h łączy silnik elektryczny i spalinowy. Tyle że spalinowy w tym przypadku dysponuje turbodoładowaniem. Moc? Ta sięga 371 koni.
rozwiń >

Lexus RX 500h, czyli sportowa hybryda nowością w gamie

REKLAMA

W gamie piątej generacji flagowego SUV-a Lexusa wariant 500h został stworzony z myślą o osiągach. Auto jest pełne zupełnie nowych technologii, takich jak silnik 2.4 l z turbodoładowaniem, sześciobiegowa skrzynia automatyczna czy zupełnie nowy napęd 4x4 DIRECT4 korzystający z układu e-Axle.

REKLAMA

RX 500h prowadzi się zupełnie wyjątkowo. Auto ma zupełnie nową, mocną hybrydę, która idealnie pasuje do sportowego charakteru tej wersji. W RX-ie 500h zastosowaliśmy wydajniejsze i skuteczniejsze hamulce, a także zamontowaliśmy system skrętnych kół tylnych Dynamic Rear Steering, który stabilizuje auto przy wyższych prędkościach i ułatwia manewrowanie w ciasnych miejscach. Razem z wydajną hybrydą (RX 350h) oraz hybrydą typu plug-in (RX 450h+) tworzy kompletną gamę w segmencie dużych SUV-ów. - powiedział Takaaki Ohno, szef inżynierów nowego RX-a.

Lexus RX 500h, nowy Lexus RX 500h, Lexus, RX 500h

Lexus RX 500h, nowy Lexus RX 500h, Lexus, RX 500h

Lexus RX 500h to chyba najmocniejsza hybryda w historii marki!

Lexus

Przedni elektryk Lexusa RX 500h trafił między benzyniaka a skrzynię biegów

Podstawowe zasady działania napędu hybrydowego w nowym Lexusie RX 500h są takie same, ale przedni silnik elektryczny został zamontowany między silnikiem benzynowym a skrzynią biegów, co ułatwia przekazywanie mocy i umożliwia jazdę w trybie wyłącznie elektrycznym. Komputer automatycznie przełącza pracę napędu między trybem wyłącznie elektrycznym a hybrydowym w zależności od sytuacji na drodze, gwarantując dobre osiągi przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa. Moc dostarczana jest na cztery koła bez zbędnego opóźnienia.

Lexus RX 500h. Dane techniczne

REKLAMA

To najmocniejsza wersja w historii modelu. Lexus RX 500h ma aż 371 KM/273 kW mocy i 550 Nm momentu obrotowego, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,2 sekundy. Te osiągi są porównywalne do aut z trzylitrowymi silnikami V6, ale układ hybrydowy modelu RX 500h jest oszczędny – średnie zużycie w cyklu WLTP wynosi od 8,0 do 8,3 l/100 km.

Nowością jest także kompaktowa, automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Lexus zdecydował się na ten rodzaj przekładni, a nie znane z innych hybryd E-CVT, by lepiej wykorzystać potencjał silnika z turbodoładowaniem oraz silnika elektrycznego. Przełożenia zostały tak dobrane, by uniknąć konieczności ciągłych zmian biegów, a kierowca może sam zmienić bieg przy pomocy łopatek zamontowanych przy kierownicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Lexus RX 500h, nowy Lexus RX 500h, Lexus, RX 500h

Lexus RX 500h, nowy Lexus RX 500h, Lexus, RX 500h

Lexus RX 500h to chyba najmocniejsza hybryda w historii marki!

Lexus

Nowy Lexus RX 500h z nową baterią niklowo-wodorkową

RX jest też pierwszym autem w gamie Lexusa z nową bipolarną baterią niklowo-wodorkową (Ni-MH). Prostsza konstrukcja i większa powierzchnia przepływu prądu elektrycznego oznaczają mniejszą rezystancję wewnętrzną akumulatora. Zaletą nowej bipolarnej baterii niklowo-wodorkowej jest większa gęstość energii, a tym samym większa moc wyjściowa w porównaniu z klasycznymi odpowiednikami, co przyczynia się do lepszej dynamiki samochodu.

Kompaktowe rozmiary pozwalają na tej samej przestrzeni umieścić 1,4 raza więcej ogniw, a także osiągnąć dwukrotnie większą moc, co odczuje kierowca. Akumulator został umieszczony pod tylnymi fotelami, co pozwoliło na obniżenie środka ciężkości i zachowanie przestronnej kabiny i bagażnika. Wydajny system chłodzenia sprawia, że bateria pracuje ciszej.

Lexus RX 500h. Napęd DIRECT4 i e-Axle

RX 500h jest pierwszą wersją w historii modelu z nowym napędem 4x4 DIRECT4. W tym inteligentnym systemie napędu na cztery koła dwa silniki elektryczne oraz dwa falowniki (przedni i tylny) cały czas rozdzielają moc i moment obrotowy między przednią a tylną osią, dostosowując się do sytuacji na drodze. Napęd na tylne koła przekazywany jest za sprawą układu e-Axle, połączonego z tylnym silnikiem elektrycznym oraz inwerterem. DIRECT4 sprawia, że auto prowadzi się bardziej komfortowo i stabilniej, a kierowca ma jeszcze lepsze odczucie podczas jazdy.

Nowy Lexus RX 500h ma skrętną tylną oś

Nowy Lexus RX powstał na platformie GA-K, która gwarantuje niskie położenie środka ciężkości, wysoką sztywność całej konstrukcji, a także dobry balans zawieszenia. W wersji RX 500h te cechy zostały wzmocnione, a auto dostosowano pod kątem dynamicznej jazdy. Jednym z kluczowych elementów jest układ skrętnych kół tylnych (Dynamic Rear Steering), który automatycznie dopasowuje kąt skrętu tylnych kół do prędkości i kierunku jazdy. Maksymalny kąt wynosi 4 stopnie. Układ ten ułatwia manewrowanie i zwiększa stabilność przy większych prędkościach. Przy niskich prędkościach koła tylne skręcają się przeciwnie do kół przednich, przy wyższych prędkościach dostosowują się do pracy przedniej osi.

Lexus RX 500h F SPORT Edition dostępny jest od 470 990 zł, a RX 500h F SPORT kosztuje od 490 900 zł.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wzrost opłaty za przegląd nieunikniony. Ile będzie kosztować badanie techniczne w 2024 r.? Pojawia się kilka kwot

    Zmiana wysokości opłat za przegląd techniczny jest tylko kwestią czasu. Aktualne stawki były ustalone 20 lat temu. W tym czasie inflacja sięgnęła 85 proc. Czy o tyle wzrośnie opłata w SKP? To mogą wyjaśnić rządowe konsultacje.

    Rewolucyjne przepisy drogowe w 2024 r. Kierowcy będą musieli nawet... dziwnie otwierać drzwi

    Unia Europejska chce, aby kierowca na egzaminie otwierał drzwi w aucie za pomocą chwytu holenderskiego. Skąd wziął się ten absurdalny pomysł? Co tak naprawdę daje dziwne otwieranie drzwi? I jakie jeszcze zmiany w przepisach szykuje UE?

    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    REKLAMA

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    REKLAMA

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    REKLAMA