Michelin przygotowuje opony na Rajd Monte Carlo
REKLAMA
REKLAMA
Na suchych lub mokrych odcinkach asfaltowych kierowcy będą korzystać z opon MICHELIN Pilot Sport w dwóch wersjach – wykonanych z mieszanki miękkiej "S2" lub super miękkiej "SS2". Natomiast w przypadku tras pokrytych śniegiem optymalnym wyborem będą opony MICHELIN Pilot Alpin A4, które dodatkowo mogą zostać wyposażone w kolce zwiększające przyczepność na oblodzonej nawierzchni. Zastosowanie kolców jest ściśle regulowane przez przepisy dotyczące WRC – każda opona może posiadać około 240 kolców o wadze 2 gramów i maksymalnej długości do 15 mm, z czego tylko 2 mm są widoczne.
REKLAMA
Zobacz też: Audi prezentuje zwycięzców wyścigów długodystansowych
W nadchodzącym sezonie WRC 2013 będą obowiązywać nowe przepisy, według których liczba opon przypadających na jedną zmianę została zmniejszona o 20 proc. (z 5 w ubiegłym sezonie do 4 opon). Modyfikacja ta nie dotyczy jednak Rajdu Monte Carlo, w którym kierowcy nadal będą mieli do dyspozycji 5 opon podczas każdej zmiany. W zależności od przyjętej strategii ekipy mają do dyspozycji 40 opon spośród następujących rodzajów:
- MICHELIN Pilot Sport "S2" (30 opon)
- MICHELIN Pilot Sport "SS2" (20 opon)
- MICHELIN Pilot Alpin 4 (10 opon)
- MICHELIN Pilot Alpin 4 z kolcami (20 opon)
Rajd Monte Carlo potrwa od 15 do 20 stycznia i będzie pierwszą eliminacją Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC w 2013 roku. Aktualnym mistrzem świata jest Sebastien Loeb, który wywalczył tytuł, jadąc samochodem Citroen DS3 WRC na oponach Michelin.
Zobacz też: Nowy cykl wyścigów – Volkswagen Castrol Cup
Opony Michelin na rajd Monte Carlo:
*Opona: MICHELIN PILOT Sport
Rozmiar: 235/40R18 (20/65-18)
Przeznaczona na nawierzchnie: suche i mokre drogi asfaltowe
Wersje: S2 (miękka) i SS2 (supermiękka)
Zobacz też: Jak Castrol testuje oleje silnikowe?
*Opona: MICHELIN PILOT Alpin A4
Rozmiar: 215/45R18 (18/65-18)
Przeznaczona na nawierzchnie: ośnieżone i oblodzone
Wersje: z kolcami lub bez
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.