MINI na Rajdzie Dakar
REKLAMA
REKLAMA
MINI ma za zadanie zastąpić dotychczas walczące i wygrywające mistrzostwa świata FIA BMW X3 CC. Pomysł zrodził się już rok temu, ale dopiero teraz inżynierowie i menedżer zespołu X-Raid, Sven Quandt, otrzymali na to zgodę od BMW. Pod koniec września w projekt zaangażowała się również firma Magna Steyr, która zajęła się projektem technicznym i zgodnością nowego MINI z wymogami stawianymi przez FIA.
REKLAMA
Zobacz również: BMW Serii 1 M: najmocniejsza jedynka
Wykonaniem ramy i podwozia zajęła się firma Heggemann Autosport GmbH, zaś francuskie Faster Racing podjęło się wyprodukowania karbonowo-kewlarowego nadwozia MINI All4 Racing. MINI otrzymało nowy silnik: turbo diesel z X3 CC generujący moc 311 KM i osiągający maksymalny moment obrotowy na poziomie 709 Nm. Ponadto powiększono wloty powietrza, zmniejszono rozstaw kół i obniżono środek ciężkości (oczywiście w stosunku do samochodów, którymi wcześniej jeździł team X-Raid).
Zobacz również: Dacia Duster zdobyła tytuł Autobest 2011
W trzydziestym trzecim Rajdzie Dakar, który rozpocznie się 1 stycznia w Buenos Aires a zakończy szesnaście dni później, w nowym Cross-Country MINI All4 Racing zasiądą Guerlain Chicherit i jego pilot Michel Perit.
REKLAMA
REKLAMA