Radom - powstaną wiadukty na drodze nr 9
REKLAMA
REKLAMA
Budowa wiaduktów nad linią kolejową nr 8 w Radomiu to jedna z najważniejszych i najbardziej oczekiwanych przez kierowców inwestycji drogowych w tym mieście. Przeprawy powstaną w miejsce istniejącego od prawie dwudziestu lat wiaduktu nad torami kolejowymi do Warszawy oraz niedokończonej konstrukcji w postaci betonowych filarów.
REKLAMA
Jak poinformował rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu Dariusz Dębski, istniejący wiadukt zostanie rozebrany. Na jego miejscu powstanie nowy obiekt mostowy. Równolegle będzie trwać budowa drugiego, bliźniaczego wiaduktu.
Zobacz też: Budowa trasy S8, odcinek granica województwa - Zambrów
REKLAMA
Rzecznik zapewnił, że początkowy okres inwestycji nie będzie się wiązał z dużymi utrudnieniami dla kierowców. "Z czasem jednak będzie konieczne zamknięcie odcinka krajowej dziewiątki i puszczenie ruchu trasami objazdowymi. Obecnie trwają uzgodnienia w tej sprawie, m.in. dotyczące ruchu tranzytowego" – zaznaczył Dębski.
Każda z przepraw będzie miała 93 metry długości i 17 metrów szerokości. Jezdnie na obiektach mają być szerokie na 11,5 metra. Dodatkowo po północnej i południowej stronie węzła powstaną łącznice, częściowo biegnące śladem już istniejących jezdni. W ramach inwestycji wzmocniona ma być też nawierzchnia dróg, którymi poprowadzone zostaną objazdy.
Zobacz też: Test Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost
Wbrew wcześniejszym planom w tym roku nie zostanie natomiast przebudowany ponad półkilometrowy miejski odcinek krajowej "dziewiątki" (trasa z Radomia do Rzeszowa) pomiędzy nowym węzłem a ul. Kozienicką. Zakres prac - jak wyjaśnił rzecznik - został ograniczony, ponieważ wyniknęły opóźnienia związane z odstąpieniem od umowy z poprzednim wykonawcą. Tymczasem budowa wiaduktów musi być zakończona i rozliczona przed końcem 2015 r. Miasto otrzymało dofinansowanie na realizację inwestycji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 w wysokości 85 proc. kosztów kwalifikowanych projektu.
Wiadukty wybuduje firma Strabag z Pruszkowa. Koszt inwestycji to przeszło 47,5 mln zł. Prace mają potrwać do końca października.(PAP)
REKLAMA
REKLAMA