REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile stoimy w korkach? Każdego roku tracimy... 4 dni! Tak, aż tyle!

Ile stoimy w korkach? Każdego roku tracimy... 4 dni! Tak, aż tyle!
Ile stoimy w korkach? Każdego roku tracimy... 4 dni! Tak, aż tyle!
Warszawa

REKLAMA

REKLAMA

Ile stoimy w korkach? Przeciętny Polak w zatorach drogowych spędza nawet 100 godzin w roku. A to dopiero pierwsza ze złych informacji.

Ile stoimy w korkach? Warszawa gorsza tylko od... Bukaresztu

Statystyki nie pozostawiają żadnych złudzeń. Najbardziej zakorkowanym miastem w Polsce jest Warszawa. W godzinach szczytu czas pokonania danego odcinka może wydłużyć się aż o 37 proc.! W ten sposób godzinna podróż zamieni się w przejazd trwający godzinę i 22 minuty. A to tak naprawdę dopiero pierwsza ze złych informacji. Bo choć z tak tragicznym wynikiem Warszawa nie uplasowała się w pierwszej dziesiątce zestawienia TOMTOM TRAFFIC INDEX za 2021 rok, spośród wszystkich stolic Unii Europejskiej gorszy wynik uzyskał tylko Bukareszt.

REKLAMA

Ile stoimy w korkach?

Ile stoimy w korkach?

Ile stoimy w korkach? Każdego roku tracimy... 4 dni! Tak, aż tyle!

Materiały prasowe Rankomat.pl

6 na 10 miast pochodzi z Polski. Mniejsze miejscowości też w czołówce

Polska wiedzie prym w Europie w jeszcze jednej kwestii. Na liście 10 najbardziej zatłoczonych miast do 800 tys. mieszkańców, umieściła aż 6 miejscowości. Pierwsza lokata przypadła Łodzi. Tam statystyczny Polak spędza w korku aż... 103 godziny w roku. Dla porównania w szóstym w kolejności Edynburgu wynik jest aż o 23 godziny niższy.

Ile stoimy w korkach?

Ile stoimy w korkach?

Ile stoimy w korkach? Każdego roku tracimy... 4 dni! Tak, aż tyle!

Materiały prasowe Rankomat.pl

Jakie pozycje w rankingu zajęły Polskie miasta?

Najnowszy raport TOMTOM TRAFFIC INDEX nie pozostawia żadnych złudzeń. W 2021 roku prawie w każdym badanym mieście w Polsce poziom zatorów był większy w porównaniu do 2020 roku. Największy wzrost odnotowano dla Szczecina (jego pozycja jest aż o 9 oczek wyższa). Najmniejszym skokiem może się pochwalić Bielsko-Biała (wzrost o jedną pozycję). Tylko w jednej miejscowości (Bydgoszcz) pozostał on na takim samym poziomie.

Ile stoimy w korkach?

Ile stoimy w korkach?

Ile stoimy w korkach? Każdego roku tracimy... 4 dni! Tak, aż tyle!

Materiały prasowe Rankomat.pl

Źródło: Materiały prasowe Rankomat

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(2)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • MariuszSłoik
    2022-04-25 16:25:35
    Przeprowadzając się do stolicy trzeba się zaprzyjaźnić z jazdą na zderzaku i ciągłymi spóźnieniami. W robocie mam hybrydową corolle i przynajmniej jest cicha do codziennego stania w korkach haha a spalanie też ok.
    0
  • nicknicknick_
    2022-04-25 15:09:06
    gdyby nie robili remontów bez pomyślunku to większości korków by nie było
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

REKLAMA

Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

REKLAMA

Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

REKLAMA