REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sytuacja na Polskich drogach 100 dni przed Euro 2012

Daniel Kowieski
Czas przejazdu między miastami. fot. korkowo.pl
Czas przejazdu między miastami. fot. korkowo.pl

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce od dłuższego czasu trwają remonty dróg, zarówno w miastach jak i na trasach między nimi. Taka sytuacja jest spowodowana organizacją w naszym kraju mistrzostw UEFA Euro 2012.

Mimo zbliżającego się terminu rozpoczęcia największego piłkarskiego święta na świecie, Polskie drogi ciągle nie wyglądają tak jak sobie niektórzy wyobrażają. Jednak czy informacje o trwaniu wielu remontów i o tym, że niektórych z nich na pewno nie da się ukończyć powinno nas niepokoić? Sytuację na drogach w Polsce sprawdzili specjaliści z serwisu korkowo.pl.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowelizacja ustawy o drogach publicznych

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej startujące w czerwcu będą się odbywać w czterech Polskich miastach tj. w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku i Poznaniu. Sytuacja na trasach między nimi nie jest za ciekawa co może martwić kibiców. Większość z nich prawdopodobnie będzie się poruszać między miastami własnym autem, taka podróż jednak zajmie sporo czasu. Według danych z serwisu korkowo.pl czasy takich przejazdów kształtują się następująco:

Zobacz też: Wejdź na stronę Castrol i wygraj bilety na Euro 2012

REKLAMA

Gdańsk – Warszawa: 4h 40min.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wrocław – Warszawa: 4h 50min.

Wrocław – Gdańsk: 6h 50min.

Wrocław – Poznań: 2h 50min.

Poznań – Gdańsk: 4h 31min.

Warszawa – Poznań: 3h 58min.

A jak wygląda sytuacja w samych miastach? Obszary otaczające stadiony, na których odbywać się będą mecze zostaną całkowicie wyłączone z ruchu albo obowiązywać będzie zakaz parkowania. Jednak nie sparaliżuje to całej komunikacji. Jak wynika z danych serwisu korkowo.pl średnia prędkość poruszania się wzrosła w porównaniu do sytuacji sprzed 3 miesięcy.

W Poznaniu ścisłe centrum porusza się ze średnią prędkością 23-24km/h w porannym i popołudniowym szczycie. Trzy miesiące temu prędkość wynosiła jedynie 18km/h. Na terenie oddalonym o 5 km od centrum to już 29km/h a obszar oddalony o 10-15 km może pochwalić się prędkością do 45km/h.

Zobacz też: Warszawa "stolicą" korków

W Gdańsku po centrum poruszamy się z podobną prędkością jak w Poznaniu – 23-25km/h. Obszar oddalony o 5 km od centrum to średnia prędkość rzędu 27km/h. Obrzeża Gdańska oddalone o 10-15 km to prędkość do 44km/h.

We Wrocławiu po centrum w godzinach szczytu pojedziemy najszybciej – 24-26km/h. Dalsze tereny to prędkość 29km/h a po obrzeżach 47km/h.

W Warszawie prędkość z jaką poruszamy się po centrum to 24-25km/h a na terenach oddalonych o 5 km 27km/h. Po obszarze oddalonym o 10-15 km możemy się poruszać z prędkością wynoszącą do 41km/h.

Zobacz też: We Wrocławiu także korki

Jak widać, dane zebrane przez korkowo.pl (informacje pochodzą z urządzeń GPS montowanych na samochodach poruszających się po 4 miastach w godzinach 6-21) dają pozytywny obraz Polskich dróg przed Euro. Jak zawsze nie wszystko da się ukończyć w terminie ale sytuacja się poprawia, jeździmy z coraz większą prędkością czyli zmniejsza się ilość korków. Można mieć tylko nadzieję, że po zakończeniu mistrzostw w Polsce nagle remonty nie staną w martwym punkcie.

Źródło: Korkowo.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA