REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sytuacja na Polskich drogach 100 dni przed Euro 2012

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Daniel Kowieski
Czas przejazdu między miastami. fot. korkowo.pl
Czas przejazdu między miastami. fot. korkowo.pl

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce od dłuższego czasu trwają remonty dróg, zarówno w miastach jak i na trasach między nimi. Taka sytuacja jest spowodowana organizacją w naszym kraju mistrzostw UEFA Euro 2012.

Mimo zbliżającego się terminu rozpoczęcia największego piłkarskiego święta na świecie, Polskie drogi ciągle nie wyglądają tak jak sobie niektórzy wyobrażają. Jednak czy informacje o trwaniu wielu remontów i o tym, że niektórych z nich na pewno nie da się ukończyć powinno nas niepokoić? Sytuację na drogach w Polsce sprawdzili specjaliści z serwisu korkowo.pl.

REKLAMA

Zobacz też: Nowelizacja ustawy o drogach publicznych

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej startujące w czerwcu będą się odbywać w czterech Polskich miastach tj. w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku i Poznaniu. Sytuacja na trasach między nimi nie jest za ciekawa co może martwić kibiców. Większość z nich prawdopodobnie będzie się poruszać między miastami własnym autem, taka podróż jednak zajmie sporo czasu. Według danych z serwisu korkowo.pl czasy takich przejazdów kształtują się następująco:

Zobacz też: Wejdź na stronę Castrol i wygraj bilety na Euro 2012

Gdańsk – Warszawa: 4h 40min.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wrocław – Warszawa: 4h 50min.

Wrocław – Gdańsk: 6h 50min.

Wrocław – Poznań: 2h 50min.

Poznań – Gdańsk: 4h 31min.

Warszawa – Poznań: 3h 58min.

REKLAMA

A jak wygląda sytuacja w samych miastach? Obszary otaczające stadiony, na których odbywać się będą mecze zostaną całkowicie wyłączone z ruchu albo obowiązywać będzie zakaz parkowania. Jednak nie sparaliżuje to całej komunikacji. Jak wynika z danych serwisu korkowo.pl średnia prędkość poruszania się wzrosła w porównaniu do sytuacji sprzed 3 miesięcy.

W Poznaniu ścisłe centrum porusza się ze średnią prędkością 23-24km/h w porannym i popołudniowym szczycie. Trzy miesiące temu prędkość wynosiła jedynie 18km/h. Na terenie oddalonym o 5 km od centrum to już 29km/h a obszar oddalony o 10-15 km może pochwalić się prędkością do 45km/h.

Zobacz też: Warszawa "stolicą" korków

W Gdańsku po centrum poruszamy się z podobną prędkością jak w Poznaniu – 23-25km/h. Obszar oddalony o 5 km od centrum to średnia prędkość rzędu 27km/h. Obrzeża Gdańska oddalone o 10-15 km to prędkość do 44km/h.

We Wrocławiu po centrum w godzinach szczytu pojedziemy najszybciej – 24-26km/h. Dalsze tereny to prędkość 29km/h a po obrzeżach 47km/h.

W Warszawie prędkość z jaką poruszamy się po centrum to 24-25km/h a na terenach oddalonych o 5 km 27km/h. Po obszarze oddalonym o 10-15 km możemy się poruszać z prędkością wynoszącą do 41km/h.

Zobacz też: We Wrocławiu także korki

Jak widać, dane zebrane przez korkowo.pl (informacje pochodzą z urządzeń GPS montowanych na samochodach poruszających się po 4 miastach w godzinach 6-21) dają pozytywny obraz Polskich dróg przed Euro. Jak zawsze nie wszystko da się ukończyć w terminie ale sytuacja się poprawia, jeździmy z coraz większą prędkością czyli zmniejsza się ilość korków. Można mieć tylko nadzieję, że po zakończeniu mistrzostw w Polsce nagle remonty nie staną w martwym punkcie.

Źródło: Korkowo.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA