REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sytuacja na Polskich drogach 100 dni przed Euro 2012

Daniel Kowieski
Czas przejazdu między miastami. fot. korkowo.pl
Czas przejazdu między miastami. fot. korkowo.pl

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce od dłuższego czasu trwają remonty dróg, zarówno w miastach jak i na trasach między nimi. Taka sytuacja jest spowodowana organizacją w naszym kraju mistrzostw UEFA Euro 2012.

Mimo zbliżającego się terminu rozpoczęcia największego piłkarskiego święta na świecie, Polskie drogi ciągle nie wyglądają tak jak sobie niektórzy wyobrażają. Jednak czy informacje o trwaniu wielu remontów i o tym, że niektórych z nich na pewno nie da się ukończyć powinno nas niepokoić? Sytuację na drogach w Polsce sprawdzili specjaliści z serwisu korkowo.pl.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowelizacja ustawy o drogach publicznych

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej startujące w czerwcu będą się odbywać w czterech Polskich miastach tj. w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku i Poznaniu. Sytuacja na trasach między nimi nie jest za ciekawa co może martwić kibiców. Większość z nich prawdopodobnie będzie się poruszać między miastami własnym autem, taka podróż jednak zajmie sporo czasu. Według danych z serwisu korkowo.pl czasy takich przejazdów kształtują się następująco:

Zobacz też: Wejdź na stronę Castrol i wygraj bilety na Euro 2012

REKLAMA

Gdańsk – Warszawa: 4h 40min.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wrocław – Warszawa: 4h 50min.

Wrocław – Gdańsk: 6h 50min.

Wrocław – Poznań: 2h 50min.

Poznań – Gdańsk: 4h 31min.

Warszawa – Poznań: 3h 58min.

A jak wygląda sytuacja w samych miastach? Obszary otaczające stadiony, na których odbywać się będą mecze zostaną całkowicie wyłączone z ruchu albo obowiązywać będzie zakaz parkowania. Jednak nie sparaliżuje to całej komunikacji. Jak wynika z danych serwisu korkowo.pl średnia prędkość poruszania się wzrosła w porównaniu do sytuacji sprzed 3 miesięcy.

W Poznaniu ścisłe centrum porusza się ze średnią prędkością 23-24km/h w porannym i popołudniowym szczycie. Trzy miesiące temu prędkość wynosiła jedynie 18km/h. Na terenie oddalonym o 5 km od centrum to już 29km/h a obszar oddalony o 10-15 km może pochwalić się prędkością do 45km/h.

Zobacz też: Warszawa "stolicą" korków

W Gdańsku po centrum poruszamy się z podobną prędkością jak w Poznaniu – 23-25km/h. Obszar oddalony o 5 km od centrum to średnia prędkość rzędu 27km/h. Obrzeża Gdańska oddalone o 10-15 km to prędkość do 44km/h.

We Wrocławiu po centrum w godzinach szczytu pojedziemy najszybciej – 24-26km/h. Dalsze tereny to prędkość 29km/h a po obrzeżach 47km/h.

W Warszawie prędkość z jaką poruszamy się po centrum to 24-25km/h a na terenach oddalonych o 5 km 27km/h. Po obszarze oddalonym o 10-15 km możemy się poruszać z prędkością wynoszącą do 41km/h.

Zobacz też: We Wrocławiu także korki

Jak widać, dane zebrane przez korkowo.pl (informacje pochodzą z urządzeń GPS montowanych na samochodach poruszających się po 4 miastach w godzinach 6-21) dają pozytywny obraz Polskich dróg przed Euro. Jak zawsze nie wszystko da się ukończyć w terminie ale sytuacja się poprawia, jeździmy z coraz większą prędkością czyli zmniejsza się ilość korków. Można mieć tylko nadzieję, że po zakończeniu mistrzostw w Polsce nagle remonty nie staną w martwym punkcie.

Źródło: Korkowo.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA