REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zrujnowana S8 dopuszczona do ruchu

REKLAMA

REKLAMA


GDDKiA opublikowała zdjęcia pokazujące zaniedbania trasy ekspresowej S8 w Warszawie. Droga ta została odebrana od wykonawcy pod warunkiem, że wykonawca naprawi wszystkie usterki na swój koszt.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że podtrzymuje wszystkie zastrzeżenia związane z usterkami powstałymi z winy wykonawcy na trasie ekspresowej S8 Konotopa – Al. Prymasa Tysiąclecia. Droga ta została odebrana od wykonawcy warunkowo. Wykonawcą jest konsorcjum firm: Budimex Dromex SA, Strabag Sp. z o.o., Mostostal Warszawa SA i Warbud S.A. Nadzór sprawuje konsorcjum: TPFPLANEGE - Consultores de Engenharia e Gestão S.A. i E&L ArchitectsSp. z o.o.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Półroczne opóźnienie z oddaniem odcinka autostrady A2

Decyzja GDDKiA o oddaniu trasy została podjęta w trosce o kierowców, ponieważ droga ekspresowa S8 jest bardzo potrzebna Warszawie. Kwestią najbliższych dni jest uruchomienie tej trasy. Nadzór budowlany ustali kiedy to nastąpi, pomimo ewidentnych uchybień po stronie wykonawcy.

Według GDDKia, podstawowe uchybienia przy budowie trasy to:
- zaniżone ilości asfaltu w warstwach bitumicznych,
- nieprawidłowe wyniki badań zagęszczenia oraz zawartości wolnych przestrzeni warstw bitumicznych,
- nieprawidłowe wyniki grubości warstw bitumicznych,
- nieprawidłowe wyniki badań równości podłużnej IRI (International Roughness Index),
- nierówności podłużne w obszarze dylatacji modułowych na obiektach w ciągu trasy głównej S8,
- lokalne rozmycia skarp na całym odcinku wymagające naprawy,
- uszkodzenia barier betonowych w pasie dzielącym,
- przekroczenie dopuszczalnych wymiarów szczelin pomiędzy spodem wieńca ścian szczelinowych a górną krawędzią okładziny,
- spękania na obiektach.

REKLAMA

W oficjalnym oświadczeniu na stronie gddkia.gov.pl czytamy: według procedury Świadectwo Przejęcia drogi od wykonawcy zostało wydane przez inżyniera nadzoru, a nie przez GDDKiA, ale znajduje się na nim lista wad i usterek obciążających wykonawcę, które nie powinny mieć miejsca, i które musi on usunąć na własny koszt. Nie ma zatem mowy o zgodzie GDDKiA na bezwarunkowe oddanie drogi kierowcom – choć podkreślamy, że trasa S8 jest bezpieczna i kierowcy mogą z niej korzystać. Podkreślamy również, że S8 dopiero po usunięciu wszystkich uchybień będzie zgodna z dokumentacją projektową i wymogami w niej postawionymi. Dzisiaj takiej zgodności nie ma. GDDKiA zdecydowała się również opublikować zdjęcia zaniedbań wykonawcy, ponieważ uchybienia to fakty, a nie „gra” o gwarancję. Usterki są ewidentne i nie będą przez nas tolerowane.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Zmiana składu oleju napędowego i benzyny w połowie 2011 roku

Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Uchybienia spowodowane przez wykonawcę trasy S8. Fot. GDDKiA
Uchybienia spowodowane przez wykonawcę trasy S8. Fot. GDDKiA
Uchybienia spowodowane przez wykonawcę trasy S8. Fot. GDDKiA
Uchybienia spowodowane przez wykonawcę trasy S8. Fot. GDDKiA
Uchybienia spowodowane przez wykonawcę trasy S8. Fot. GDDKiA
Uchybienia spowodowane przez wykonawcę trasy S8. Fot. GDDKiA
Uchybienia spowodowane przez wykonawcę trasy S8. Fot. GDDKiA
Uchybienia spowodowane przez wykonawcę trasy S8. Fot. GDDKiA
Uchybienia spowodowane przez wykonawcę trasy S8. Fot. GDDKiA
Uchybienia spowodowane przez wykonawcę trasy S8. Fot. GDDKiA
Uchybienia spowodowane przez wykonawcę trasy S8. Fot. GDDKiA
Uchybienia spowodowane przez wykonawcę trasy S8. Fot. GDDKiA
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA