Używane: Lexus CT I (2010 – 2022) – opinie użytkowników

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników / Lexus / Lexus

Lexus CT pierwszej generacji spotkał się z ciepłym przyjęciem rynku i zaczął się sprzedawać jak ciepłe bułeczki. Dzisiaj to najczęściej kupowany samochód spalinowo-elektryczny japońskiej marki. Czy jest warty zainteresowania również na rynku używanych?

Gdy szefowie Lexusa uświadomili sobie, że nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale także i Europie jest interes do zbicia, bardzo szybko zmusili swoich marketingowców do zmiany myślenia. Efektem nowego spojrzenia prawdopodobnie stał się pierwszy kompakt japońskiej marki. Formuła na model CT była nieco nietuzinkowa. Chociażby dlatego, że auto trafiło na rynek tylko i wyłącznie w jednej wersji silnikowej i to dodatkowo z jednostką spalinowo-elektryczną.

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Lexus

Układ napędowy został zapożyczony wprost z Toyoty Prius III. A to oznacza 1,8-litrowy silnik benzynowy VVT-i pracujący w cyklu Atkinsona o mocy 99 koni mechanicznych, 81-konny agregat elektryczny, przekładnię e-CVT oraz zestaw akumulatorów niklowo-wodorkowych. Po zsumowaniu potencjału obydwu silników kierowca otrzymuje do dyspozycji 136 koni mechanicznych i 207 Nm momentu obrotowego. To wystarczy, aby rozpędzić Lexusa CT pierwszej generacji do 100 km/h w 9,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 182 km/h, podczas gdy spalanie oscyluje w okolicy 5,5 litra benzyny.

Zobacz też: Używane: Lexus IS II (2005 - 2013) – co się psuje?

Używane: Lexus CT I (od 2010) - nowoczesna… prostota!

Na pierwszy rzut oka hybryda może się wydawać nowoczesna i skomplikowana. W rzeczywistości jednak taka nie jest. Silnik został pozbawiony pasków napędowy, sprzęgła, alternatora, wtryskiwaczy czy rozrusznika. W ten sposób tak właściwie nie ma się w nim co zepsuć. Drogie naprawy? Oczywiście akumulatory kosztują ponad 8,5 tysiąca złotych. To jednak wydatek, jednak czysto pozorny. Praktyka pokazuje, że baterie z 10-letnią gwarancją uszkadzają się głównie w dwóch przypadkach. Albo po wypadkach, albo gdy auto jest bardzo rzadko eksploatowane.

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Lexus

Hybryda została opakowana nadwoziem zbudowanym w zgodzie z założeniami filozofii L-finesse. Grill z obydwu stron jest otoczony liniami w kształcie litery L. Poza tym lampy są masywne, maska charakterystycznie wycięta, a lusterka pasują do kształtu poprowadzonego aż od przedniego zderzaka. Najwięcej zastrzeżeń stylistycznych można mieć do tylnej części nadwozia. Przede wszystkim tył jest niezbyt ładny, nadaje formie hatchbacka toporności i zdaniem wielu kierowców wręcz szpeci bryłę Lexusa CT. Dodatkowo specyficzny kształt z grubym słupkiem C/D ogranicza widoczność.

W kabinie najmniejszego Lexusa kierowca poczuje się jak w prawdziwej limuzynie. Fotele są wygodne i oferują dobre trzymanie boczne, materiały wykończeniowe mają wysoką jakość i okazują się miłe w dotyku, a wyciszenie zasługuje na wyrazy podziwu. Ilość miejsca jest wystarczająca nawet dla czterech dorosłych pasażerów. Większy mógłby być jednak bagażnik. Po tylną klapą ukrywa się stosunkowo płaska przestrzeń o pojemności od 375 do 975 litrów.

Za grubą kierownicą ukrywają się nowoczesne, ale i czytelne zegary. Te mogą stanowić dowód na to, że Japończycy nigdy nie wyrzekną się swojego rodowodu. Czemu? Niektóre z kontrolek wyglądem pamiętają jeszcze czasy Corolli E11. Poza tym ergonomia obsługi konsoli centralnej Lexusa CT wymaga przyzwyczajenia. Panel sterowania nawiewami zawędrował wysoko zaraz pod kratki nawiewów. W dolnej części deski natomiast pojawiła się mało zrozumiała na pierwszy rzut oka zbieranina pokręteł i przycisków.

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Lexus

Zobacz też: Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015) – co się psuje?

Używane: Lexus CT I (od 2010) - to nie jest typ sportowca…

CT pierwszej generacji ma zawieszenie składające się z kolumn McPhersona i osi wielowahaczowej. Takie zestawienie elementów sprawia, że podczas jazdy kompakt wyważa wysoki poziom trakcji z komfortowym resorowaniem pokonywanych nierówności. Kierowcy najczęściej zarzucają podwoziu Lexusa głuchą pracę układu kierowniczego. To jednak wina elektrycznego wspomagania. Poza tym zastrzeżenia dotyczą przedniej osi, która stosunkowo głośno pracuje podczas jazdy na dziurawej nawierzchni. Mimo drobnych uwag, zawieszenie jest wyjątkowo trwałe. Ciężko w nim znaleźć jakikolwiek słaby punkt.

Dalszy ciąg opisu używanego Lexusa CT na następnej stronie

Lista charakterystycznych usterek? Jeżeli auto pochodzi z pewnego źródła, a jego historia jest sprawdzona, awarii dosłownie nie ma! O żadnych charakterystycznych dla Lexusa CT problemach nie ma mowy ani w raportach awaryjności, ani na forach użytkowników tych aut. A to najwyższa gwarancja jakości. Oczywiście model nadal musi regularnie zaglądać do serwisu, jednak wyłącznie na okresowe przeglądy.

Czy serwisem tym powinno być ASO? Wszystko zależy od zasobności portfela użytkownika oraz jego potrzeb. Autoryzowane serwisy Lexusa - tak jak i każdej innej marki premium - są niestety drogie. Oszczędności może przynieść przejście na usługi warsztatu niezrzeszonego. W końcu w sklepach motoryzacyjnych nie brakuje naprawdę tanich zamienników - ceny części do CT mają podobne wartości jak w przypadku innych kompaktów.

Kontynuowanie historii obsługi auta u dealera ma jednak pewną zaletę. To inwestycja, która nie pójdzie na marne. Część wydatków właścicielowi uda się bowiem odebrać w zdecydowanie wyższej cenie odsprzedaży pojazdu. Jeżeli o cenie już mowa, najtańsze Lexusy CT na polskim rynku wtórnym kosztują 50 tysięcy złotych. Samochody trzyletnie są wyceniane na minimum 80 tysięcy złotych.

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Lexus

Zobacz też: Używane: Audi A4 B8 (2008-2015) – typowe usterki

Używane: Lexus CT I (od 2010) - podsumowanie

Lexus CT z całą pewnością nie jest autem idealnym. Jego tył nie wygląda najlepiej, układ kierowniczy jest głuchy, a zawieszenie przednie pracuje zbyt głośno. Rozumiem jednak osoby, którym specyficzna recepta na hatchbacka nie przeszkadza. W końcu jakościowo to pełnoprawny gracz w segmencie C premium. Dodatkowo model trwały na tyle, że spokojnie może się stać dzielnym towarzyszem podróży nie przez trzy czy cztery lata, a dekadę lub więcej.

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Lexus

Zobacz też: Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Używane: Lexus CT I (od 2010) - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 25 zł
  • filtr powietrza - od 51 zł
  • filtr kabinowy - od 33 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 149 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 100 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 89 zł
  • łącznik stabilizatora - od 59 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 79 zł

Zobacz też: Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?

Używane: Lexus CT I (od 2010) - dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,8 VVT-i HSD

135 KM

9,8 s.

182 km/h

5,5/5,6

Moto
Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?
26 kwi 2024

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin
25 kwi 2024

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?
25 kwi 2024

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

pokaż więcej
Proszę czekać...