Używany Mercedes-Benz Cl 55 AMG: sportowiec za grosze?

Michał Szwed
rozwiń więcej
Mercedes CL55 AMG 2002 / Fot. Newspress
Nowe Mercedesy-Benz CL AMG kosztują krocie, ale jest sposób, by nie zrujnować domowego budżetu i jednocześnie stać się posiadaczem mocnego auta, spod znaku trójramiennej gwiazdy na masce. Wystarczy przejrzeć kilka ofert z rynku wtórnego i od razu rzucają się w oczy prawdziwe okazje, za stosunkowo nieduże kwoty.

Mercedes-Benz CL 55 AMG: nadwozie

Model oznaczony skrótem W215 produkowany był w latach 1999 - 2006, natomiast wersja AMG weszła na rynek w roku 2000. W 2003 nastąpił jej lifting obejmujący wzornictwo tylnych świateł i kształt maski. Dodatkowo odmłodzono wnętrze, a przede wszystkim zmieniono paletę silnikową. Początkowo potężne czteroosobowe coupe dysponowało mocą rzędu 360 KM i pięćset trzydziestoma niutonometrami momentu obrotowego, a generował to ośmiocylindrowy silnik o pojemności 5,4 litra. Co ważne obyło się tutaj bez jakiegokolwiek doładowania. Mimo potężnych rozmiarów (prawie 5 m. długości i 1900 kg wagi), „merc” przyspieszał do 100 km/h w 6 sekund.

Ciekawostką technologiczną zastosowaną w aucie był nowatorski system aktywnego, pneumatycznego zawieszenia - ABC, czyli Active Body Control. System ten, analizując pionowe i poprzeczne przyspieszenia niweluje przechylanie się karoserii podczas ruszania, hamowania czy dynamicznego pokonywania zakrętów. Pozwala również na zmianę charakterystyki pracy amortyzatorów, np. na komfortową bądź sportową. Dodatkowo istnieje możliwość regulowania prześwitu w zakresie 6 cm.

Zobacz też: Używana Alfa Romeo Giulietta: nadal piękna, lecz mniej kapryśna

W roku 2003 po modernizacji, z CL-a 55 AMG zrobił się prawdziwy potwór. Do wyżej wymienionego zestawu dołożono potężny kompresor, dzięki któremu moc wystrzeliła do 500 koni, a moment obrotowy do 700 Nm. Do setki pojazd przyspieszał w niespełna 5 sekund, a do 200 w około 15. To wszystko przy niemal dwóch tonach wagi! Nic zatem dziwnego, że zużycie benzyny w cyklu mieszanym sięgało nawet 19 litrów! Do sterowania automatyczną skrzynią biegów dodano nowy element, zapożyczony ze sportów motorowych - na kierownicy umieszczono manetki. Natomiast przy symbolicznym drążku zmiany przełożeń, pozostał przycisk zmieniający tryb pracy skrzyni - na sportowy bądź zimowy.    

W Polsce za takie cacko prosto z salonu, musiano zapłacić ok. 700 tysięcy, niezależnie czy było to przed, czy po liftingu. Obecnie za ładnie utrzymany egzemplarz w wersji bez kompresora, trzeba zapłacić nie więcej niż 50 tys. złotych. Przebiegi oscylują wokół 150 000, chociaż modele znacznie bardziej eksploatowane (powyżej 200 tys. km), można kupić taniej.

Zobacz też: Najlepsze używane auto na rynku! Zobacz jaki model nigdy cię nie zawiedzie

Przy zakupie trzeba przede wszystkim zwracać uwagę na stan zawieszenia, gdyż jego kompletna wymiana w ASO może kosztować nawet 20 tysięcy zł.! Felgi to zazwyczaj „osiemnastki”, choć zdarzają się i dwudziestocalowe obręcze. CL-e są zazwyczaj wyposażone w najwyższej jakości systemy audio, masaż i wentylację siedzisk. Skórzana tapicerka obejmuje nie tylko siedzenia i obicie drzwi, ale również deskę rozdzielczą. W kokpicie znajdziemy także wysokogatunkowe drewno i duży monitor komputera pokładowego.

Jeśli chodzi o wersję 500 konną, to ceny zaczynają się od 70 tysięcy i są to przeważnie egzemplarze sprowadzone z USA. Zadbana wersja europejska z przebiegiem do 150 000 kosztuje ok. 80 tys. zł, a mówimy o 9 - 10-letnich autach!

Mimo bardzo mocnego silnika, sztywnego zawieszenia i znaczka AMG , CL 55 to nie jest samochód sportowy. To raczej propozycja dla tych, których nie interesuje limuzyna w stylu klasy S, a Porsche 911 jest zbyt ciasne i zbyt powszechne na polskich drogach. Auto niewątpliwie można uznać za egzotyczne i dzięki niemu, na pewno przyszły klient będzie się wyróżniał na drodze. Jednak niezależnie czy kupimy egzemplarz kilku bądź kilkunastoletni, koszty utrzymania takie jak paliwo, serwis, są identyczne i to one odstraszają potencjalnych nabywców.

Zobacz też: Jakich SUV-ów i aut 4x4 szukają polscy kierowcy? Raport serwisu otoMoto.pl

Moto
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?
26 kwi 2024

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin
25 kwi 2024

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?
25 kwi 2024

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie
25 kwi 2024

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?
25 kwi 2024

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

pokaż więcej
Proszę czekać...